Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان ملایر در بین شهرستان‌های دیگر استان همدان، چون نهاوند و تویسرکان، به عنوان مرکز ارجاع ‏بهداشتی و درمانی به شمار می رود و بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، بیمارستان معین ‏شهرهای جنوبی استان است و بیماران تصادفی شهرها و استان‌های همجوار به این محل ‏اعزام می‌شوند، همین امر سبب شده اورژانس جدیدی در بیمارستان امام حسین(ع) برای ‏ارائه خدمات به مراجعان احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورژانس در حال احداث بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، به عنوان یکی از مجهزترین و بزرگترین اورژانس‌های کشور به شمار رفته و تکمیل و راه‌اندازی آن از مطالبات مهم مردم این شهرستان است.

تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)

به گزارش ایسنا، در همین رابطه به تازگی نماینده ملایر در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با دکتر جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با مثبت ارزیابی کردن این جلسه، صدور دستور برای خرید دو دستگاه دیالیز از محل خرید هیئت امنای ارزی، تجهیز سی تی اسکن بیمارستان امام حسین(ع) و سی تی اسکن بیمارستان مهر ملایر را از نتایج این نشست عنوان کرد.

وی بیان کرد: در این نشست با موافقت دکتر جان بابایی مجوز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) صادر شد که رقم قابل توجهی است و برای تجهیز اورژانس ۳۶ تخته ملایر نیز دستور داده شد در اسرع وقت انجام شود.

اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) تا پایان سال باید به بهره برداری برسد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با تأکید بر اینکه اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان "مرکز ترومای جنوب استان" به شمار می رود، گفت: این مرکز به بیماران و مصدومان حوادث مختلف، خدمات رسانی گستره ای ارائه می دهد.

دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان یکی از مراکز درمانی بسیار مهم در جنوب استان به شمار می رود که باید توجه ویژه‌ای به آن شود بنابراین تلاش همه جانبه ای از سوی مسئولان ارشد وزارت بهداشت، مسئوان استانی و شهرستانی در حال رقم خوردن است تا این پروژه کلیدی امسال تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: طی دو بازدیدی که دکتر امیر ساکی، مسئول منابع فیزیکی وزارت بهداشت و درمان به همراه نمایندگان مردم ملایر در مجلس و دیگر مسئولان ملایر از این پروژه داشتند، تأکید شد روند تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) شدت بگیرد.

ترکاشوند با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر نیز در معیت حجت الاسلام آزادیخواه با دکتر جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان دیدار و گفت و گو کردیم، افزود: در این جلسه مقرر شد پنج میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یابد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی حوزه ساختمانی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: امکانات، تجهیزات تخصصی و تخت های اورژانس در حال خریداری است.

وی با بیان اینکه تأکید معاون وزیر بهداشت، نمایندگان مردم ملایر و دانشگاه علوم پزشکی همدان بر این است که اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) در سال جاری تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا تلاش همه جانبه ای رخ داده و همگی پیگیر تکمیل این پروژه مهم هستیم.

ترکاشوند با بیان اینکه روند احداث اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در سال ۹۵ کلید زده شد و تاکنون حدود ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، گفت: این اورژانس در واقع دروازه ورودی خدمات تخصصی درمانی در جنوب استان به بیماران و مصدومان به شمار می رود و بخش عمده ای از بار خدمات درمانی شهرستان و جنوب استان را به دوش خواهد کشید.

وی با بیان اینکه این اورژانس در دو طبقه با زیربنای ۲۲۰۰ مترمربع در حال احداث است، افزود: طبقه اول اورژانس شامل آندوسکوپی، تریاژ، اتاق پذیرش، رادیولوژی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و اتاق عمل بوده و دارای ۲۴ تخت برای بزرگسالان و سه تخت برای اطفال است.

افتتاح ۴۰۰ پروژه درمانی بهداشتی و آموزشی در استان همدان

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرف پنج تا شش سال گذشته در حوزه سلامت نزدیک به ۳۷ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی ساخته شد که بیش از یک سوم تخت های موجود کشور است.

دکتر امیر ساکی در بازدید از پروژه های اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) و مهر ملایر، افزود: به طور متوسط تعداد تخت های ICU در کشور حدود ۲.۵ برابر شده و در بعضی از استان ها این عدد چهار تا پنج برابر افزایش یافته همچنین حدود ۱۰ هزار ساختمان جدید شامل فضاهای بهداشتی اعم از مرکز بهداشت، خانه های بهداشت و پایگاه های بهداشتی شهری و روستایی، طی چند سال به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: در بحث مدیریت کرونا، مراکز ۱۶ ساعته که راه اندازی شده که فشار بیماران کرونایی را در بیمارستان کاهش می دهد و در حوزه فضاهای آموزشی نیز حدود ۳۰ درصد فضای آموزشی افزایش یافته است.

ساکی با اشاره به اینکه در استان همدان طی این مدت افزون بر ۴۰۰ پروژه اعم از درمانی بهداشتی و آموزشی افتتاح شده که در طول تاریخ علوم پزشکی کم سابقه بوده است، افزود: اقدامات خوبی نیز در سطح شهرستان ملایر طرح ریزی شده که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگری در حال انجام است.

وی به تأمین و نصب دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها که مهمترین درمان برای بیماران کرونایی بوده و پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: با همکاری مدیر شبکه و پیگیری نمایندگان، طی جلسه ای که در وزارتخانه داشتیم چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد و دو میلیارد تومان نیز برای کمک به اورژانس بیمارستان مهر درنظر گرفته شد.

ساکی خواستار مساعدت خیرین در بحث اورژانس بیمارستان مهر شد و تأکید کرد: باید به زودی و برای پیک بعدی کرونا در فصل زمستان بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به مرحله بهره برداری برسد تا به راحتی مسیر بیمار کرونایی و غیرکرونایی تفکیک شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها وزارت بهداشت مجلس شورای اسلامی اورژانس اورژانس بیمارستان امام حسین ع بهداشت و درمان میلیارد تومان شمار می رود بهره برداری استان همدان جنوب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود