Web Analytics Made Easy - Statcounter

توحید آذربد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالاهای قاچاق در گمرکات استان تشدید شده است، اظهارکرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۷ میلیارد ریال کالای قاچاق خروجی از گمرکات استان نیز کشف شده که بخش زیادی از این کالاها سوخت و محصولات کشاورزی بوده است.

وی پارچه، مشروبات الکی، لوازم برقی، لوازم یدکی خودرو، سیگار، لوازم بهداشتی و آرایشی، دارو را از مهمترین کالاهای قاچاق ورودی از گمرکات استان عنوان کرد و گفت: همچنین در این مدت ۴۳ اسلحه قاچاق در گمرکات استان کشف و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی صادرات، گفت: بیش از ۲۹۰۰ تن کالا بعد از مصوبات ستاد اقتصادی از گمرکات آذربایجان غربی ترخیص شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار میزان کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی ۴۲۰۰ تن بوده که در همین مدت یک ماهه بعد از مجوز ستاد تنظیم بازار و شرایط ایجاد شده از گمرکات استان مقدار ۲۹۰۰ تن کالا ترخیص شده و همچنان ادامه دارد.

۸۰۴ هزار تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۱.۶ میلیارد دلاری کالا از گمرکات استان طی سال جاری خبرداد و گفت: در ۸ ماه گذشته سالجاری یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار کالا به وزن ۸۰۴ هزار تن از گمرکات استان صادرات شده است که از لحاظ وزنی ۱۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل کنسانتره، مصنوعات پلاستیکی و فلزی، فرآورده‌های نفتی، روغن هیدورلیک و فرش ماشینی بوده است، افزود: عراق، ترکیه، افغانستان و آذربایجان از کشورهای هدف صادرات بوده است.

آذربد با بیان اینکه ۳۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شدند، گفت: واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۳ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، عمده کالاهای وارداتی را مواد اولیه واحدهای تولیدی، لوازم یدکی، لاستیک، پروفیلف ماشین الات صنعتی و موز عنوان کرد و گفت: کالاهای وارداتی از کشورهای ترکیه، چین، اکوادور و عراق وارد کشور شده است.

وی خروجی سایر گمرکات از مرزهای استان را طی سال جاری با ۸۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار اعلام کرد.

ترانزیت یک میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از ترانزیت بیش از یک میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان طی سال جاری خبرداد و یادآور شد: تردد مسافر نیز از مرزهای استان طی سال جاری ۹۴ درصد کاهش داشته است.

آذربد همچنین از اعمال طرح‌های تشویقی برای تسهیل در روند صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب در استان خبر داد و تعهدات ارزی، کمبود ناوگان یخچالدار در سه بخش زمینی، ریلی و هوایی، شرایط اعمال قرنطینه در کشورهای هدف، تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرات کنندگان استان به دلیل تعهدات ارزی را از مهمترین موانع و عوامل کندی روند صادرات سیب عنوان کرد.

ناظر گمرکات آذربایجان از اعمال برخی طرح‌های تشویقی در زمینه صادرات سیب خبر داد و افزود: واردات میوه‌های گرمسیری در مقابل صادرات سیب، استفاده از تشویق‌های صادراتی، رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی و پیله وری به هماره رفع تعهدات ارزی برای صادرات میوه به خصوص سیب بخشی از این طرح‌های تشویقی است.

آذربد در خصوص ارزگذاری در بخش سیب، افزود: بر اساس ماده ۱۶ قانون امور گمرکی بر پایه ارزشهای اعلامی کمیته نرخ گذاری کالاهای صادراتی ارزشگذاری کالاهای صادراتی انجام می‌شود که اعضای نرخ گذاری به استناد تبصره ۲ ماده ۲۲ قانون امور گمرکی شامل نمایندگان فنی از گمرک ایران، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی و وزارت خانه‌ها است.

وی ارزش گذاری سیب در گمرک بر اساس درجه بندی و نوع بسته بندی را متفاوت عنوان و اضافه کرد: بر این اساس سیب درجه یک ۴۲۰ دلار در هر تن، سیب درجه دو ۳۲۰ دلار در هر تن و سیب درجه سه نیز ۲۵۰ دلار در هر تن است.

کد خبر 5098978

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرکات آذربایجان غربی قاچاق کالا ویروس کرونا شیراز شب یلدا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا قاسم سلیمانی بارش برف گرگان عکس استانها بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران ناظر گمرکات آذربایجان گمرکات آذربایجان غربی گمرکات استان طی سال جاری تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، ایرج مرندی افزود: ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است.

او اضافه کرد: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی گفت: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی