Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، طرف های سوری و روسی در جریان دیدار مذکور همچنین در رابطه با راهکارهای تقویت روابط دوجانبه میان دمشق و مسکو رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، المقداد با اشاره به دخالت های خارجی در امور داخلی سوریه، بر لزوم توقف این مداخلات تأکید کرد.

طرف های روسی و سوری با تأکید بر لزوم حمایت از فرایند سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه، اعلام کردند که آینده سوریه را مردم این کشور تعیین می کنند و نه بیگانگان. بوگدانوف در دیدار مذکور بر تداوم حمایت های مسکو از دمشق تأکید کرد.

وزیر خارجه سوریه و معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار همچنین در خصوص کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» که ماه گذشته در شهر دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد، گفتگو کرده و نتایج آن را مورد بررسی قرار دادند.

کنفرانس بین‌المللی «بازگشت آوارگان سوری» طی ماه گذشته با حضور مقامات ۲۷ کشور در شهر دمشق برگزار شد. «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در این کنفرانس سخنرانی کرد و مسائلی را در خصوص بحران آوارگان مورد توجه قرار داد که از جمله مهمترین آنها کارشکنی‌های غرب در مسیر بازگشت این آوارگان بود.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: غرب از آوارگان سوری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کند. واقعیت آن است که کشورهای غربی مانع از بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود می‌شوند. آنها با بکارگیری سیاست «ترغیب و تهدید» از بازگشت آوارگان به مناطق محل سکونت خود ممانعت به عمل می‌آورند.

اسد در ادامه همچنین یادآور شد: ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آوارگان سوری به کار بسته‌ایم و معتقدیم که آخرین نفر از آوارگان نیز باید به منطقه محل سکونت خود بازگردد. اما با این حال، در برابر این تلاش‌ها موانع بسیاری می‌بینیم. بسیاری از سوری‌های مقیم کشورهای دیگر خواستار بازگشت به کشور خود هستند و نمی‌توان این مسأله را کتمان کرد. آوارگان سوری سیاست‌های کشورهای غربی در حمایت از تروریسم در سوریه را به شدت محکوم می‌کنند.

کد خبر 5098973 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه روسیه فیصل المقداد ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ جو بایدن فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایران ترکیه عربستان سعودی روسیه عادی سازی روابط با اسرائیل سوریه ویروس کرونا بازگشت آوارگان آوارگان سوری وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

 
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

 منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان