Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پزشک عمومی مطرح کرد: بسته به نوع آسانسور، ریسک ابتلا به کرونا از طریق استفاده از آسانسور متفاوت است.

دکتر علی کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، به مطالعات محققان دانشگاه آمستردام در این زمینه اشاره و اظهار کرد: طبق این تحقیقات، اگر درهای آسانسور به صورت مداوم باز و بسته شود، ویروس کرونا دو تا چهار دقیقه در فضای داخل آن باقی می ماند اما اگر درب آسانسور به صورت مداوم بسته باشد، ۱۲ تا ۱۸ دقیقه زمان برای خروج این ویروس از محیط داخل آسانسور نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک عمومی ادامه داد: اگر فرد مبتلا به کروناویروس از آسانسوری استفاده کند که درب های آن به صورت مدام بسته باشد، ۳۰ دقیقه زمان برای خروج ویروس کرونا از محیط داخل آسانسور نیاز است.

وی در ادامه به تناقض ایجاد شده از سمت سازمان بهداشت جهانی(WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC) در آمریکا اشاره کرد و گفت: به گفته سازمان بهداشت جهانی، انتقال ویروس از طریق مواد غذایی بسیار کم است اما پس از آن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC)، امکان انتقال کرونا از طریق رستوران ها و مواد غذایی را بسیار زیاد دانست و انتشار این دو مطلب متناقض از سمت دو مرجع بزرگ علمی، بلاتکلیفی برای مردم ایجاد کرد.

کشاورز با بیان اینکه تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق غذا، میوه و یا سبزیجات گزارش نشده است، افزود: به منظور ضدعفونی میوه ها و سبزیجات باید مطابق قبل عمل کرد و قبل از ضدعفونی حتماً دستان خود را بشوییم و شستشو را با آب پاکیزه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا برای زنده ماندن به یک محیط زنده(سلول) نیازمند است و برای مدت طولانی بر روی سطح نمی تواند زنده بماند، پس نیازی به ضدعفونی مواد غذایی بسته بندی شده نیست و فقط کافی است پس از باز کردن بسته بندی، دستان خود را با آب و صابون بشوییم.

وی با بیان اینکه حضور و صرف غذا در رستوران ها به علت پایین آوردن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، تصریح کرد: طبق مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها(CDC)، افراد مبتلا به کرونا دو برابر بیشتر از دیگر افراد، در رستوران ها و کافی شاپ ها حضور داشتند.

این پزشک عمومی یادآور شد: اگر غذا را از رستورانی که کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند، تهیه کنیم می توان با خیال آسوده در منزل آن غذا را صرف کرد اما حضور ما در رستوران ها ریسک ابتلا به این بیماری را چند برابر می کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003C2k

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آسانسور ویروس کرونا رستوران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر برهانی نایینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست خبری اظهار کرد: اولین برنامه وزارت صمت متحول سازی مقاصد صادراتی است. صندوق ضمانت صادرات هم روی همین برنامه وزارتخانه حرکت می‌کند تا مقاصد صادراتی را متنوع کنیم.

وی افزود: یکی از علل برگزاری همزمان اجلاس ایران و آفریقا با ایران اکسپو این بود که تجار آفریقایی از ظرفیت‌های ایران باخبر شوند چراکه صادرات به مقصد آفریقا مورد تاکید است و مقرر شده در این قاره سرمایه گذاری ویژه کنیم. صندوق ضمانت صادرات نیز صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند. بنابراین اولین تارگت صادراتی بازگشایی قاره آفریقاست.

برهانی به صادرات دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بسته ویژه دانش بنیان تدوین که به همه شرکت‌های دانش بنیان نیز ارائه کردیم. بر اساس این بسته حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با بیان اینکه بازاریابی برای دانش بنیان‌ها مبحث بعدی است، افزود: امکان سنجی و اعطای ظرفیت‌های تجارت خارجی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور بازاریابی در این بسته دیده شده است.

وی ادامه داد: بسته ویژه ای هم مختص نمایشگاه داریم؛ به این شکل که در صورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و اعلام اینکه قرار است صادرات انجام دهند، اعتبارسنجی خارجی را بدون دریافت هزینه‌ای انجام می‌دهیم.

برهانی تصریح کرد: همچنین فردا و پس فردا با اتاق‌های بازرگانی و تجار مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از تأکیدات دولت بر توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور است که امروز در این راستا تفاهم نامه‌ای با صندوق صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صمت امضا می‌کنیم.

برهانی در مورد میزان بیمه نامه صندوق گفت: کل پوشش بیمه نامه و ضمانت صندوق از ابتدای شروع به کار تا امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است.

وی درباره سرمایه ثبتی صندوق هم افزود: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون یورو رسیده است.


تکمیل می‌شود....

کد خبر 6091883 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است