Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «تا روز هشتم» تلاش دارد تا استقامت و اراده قوی رزمندگان و در عین حال تلاش فرماندهان را در سخت ترین شرایط برای کسب برگ برنده مطرح کند.

یحیی نیازی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون این کتاب «تا تا روز هشتم» گفت: کتاب «تا تا روز هشتم» روایتی داستانی از عملیات والفجر هشت است که ۸ روز طول کشید، این کتاب به چگونگی تصمیم حمله به فاو پرداخته و حوادث و پیش‌آمدهای عملیات را آن گونه که اتفاق افتاده، روایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات والفجر ۸ از ۲۰ بهمن ماه شکل گرفت تا به شبه جزیره فاو دست یابند،‌ این عملیات جذابیت‌های خاصی دارد که در کتاب به آن اشاره شده است.

وی در همین راستا وی ادامه داد : روایت کتاب «تا روز هشتم» از لحظه آغاز حمله شروع می شود و با فلش‌بک های مناسب حوادث جبهه ها را مرور کرده است.

نیازی به نحوه نگارش کتاب «تا روز هشتم» اشاره و ابراز کرد: کتاب «تا روز هشتم» روایتی نزدیک از رویدادها و اتفاقاتی است که در عملیات والفجر ۸ رخ داده، این کتاب در راستای کتاب‌های وقایع و رخدادهای ۸ سال دفاع مقدس قرار می گیرد. تلاش شده روایت بسیار ساده و روان مطرح شود تا مخاطب در بین کلمات و جملات دچار پیچیدگی و سردرگمی نشود در عین حال کتاب بر پایه مستندات شکل گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

نویسنده کتاب «بی سیم عملیات کرکوک» تاکید کرد: تمام تلاشم این بود هنگامی که مخاطب کتاب را می‌خواند این احساس درونی وی شکل بگیرد که اکنون در همان شرایط و در همان زمان قرار گرفته است.

وی پیرامون کتاب «تا روز هشتم» ابراز کرد: عبور از اروند رودی که به عنوان رودخانه وحشی نیز از آن یاد می شود یکی از بخش‌های قابل توجه کتاب است، همچنین در بخش‌هایی از آن به بمباران های شیمیایی و بمباران های هوایی لحظه به لحظه اشاره شده است. در عین حال ستون کشی رزمندگان و خواندن سرودها همچنین دعاهایی که به صورت دسته جمعی خوانده می‌شد و در یک خط حرکت می‌کردند نیز به خوبی پرداخته شده است.

نیازی به یکی از جذاب ترین بخش های کتاب «تا روز هشتم» اشاره و ابراز کرد: روز ۲۰ بهمن ماه هنگامی که قرار بود اولین بخش عملیات به اجرا گذاشته شود اولین گام گذر غواصان از رودخانه وحشی اروند بود، آنها به آن سوی اروند رفته و شرایط در ساحل اروند را برای ورود سایر رزمندگان و تجهیزات عملیات فراهم کردند که در کتاب به آن به صورت کامل پرداخته شده است.

نویسنده کتاب «اینجا خط مقدم است» به ویژگی کتاب «تا روز هشتم» اشاره و ابراز کرد: بی‌شک بخش ویژه کتاب «تا روز هشتم» را باید متعلق به لحظه ها، اتفاقات و رویدادها مهیج عملیات و عبور غواصان و غافلگیری رژیم بعث دانست، در عین حال اصطلاحاتی که در جنگ از آن استفاده می‌شد و رخدادهای نظامی خاص در کتاب به خوبی بیان شده، اصطلاحات نظامی و فرمول هایی که در این عملیات به کار گرفته شد نکاتی جذاب و بسیار خواندنی است که کسانی که علاقمند هستند تا لحظات جنگ را برای خود تداعی کنند میتوانند اطلاعاتی دقیق و مستند از آن کسب کنند.

نیازی به پیام کتاب «تا روز هشتم» اشاره و خاطر نشان کرد: کتاب «تا روز هشتم» تلاش دارد تا استقامت و اراده قوی رزمندگان و در عین حال تلاش فرماندهان را در سخت ترین شرایط برای کسب برگ برنده مطرح کند، همانگونه که در بخش‌هایی از کتاب نیز اشاره شده فرماندهان بعد از خدا تمام امیدشان به غواصان و خط شکنان عملیات والفجر هشت بود، این عملیات با موفقیت انجام شد و جبهه ایران توانست برگ‌برنده را کسب کند این همه به خاطر پایمردی استقامت تلاش فراوان و شبانه‌روزی رزمندگان ما در جبهه های هشت سال دفاع مقدس بود که باید به آن توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات روایت فتح

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات روایت فتح عملیات والفجر تا روز هشتم عین حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست

سخنگوی دولت گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانون در این زمینه [مقابله با بی حجابی] نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

به گزارش تسنیم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهاد‌های مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد