Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رییس جمهوری سوریه خواستار خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورش شد.

بثینه شعبان، جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری المیادین به سیاست احتمالی جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد که کشورش منتظر چگونگی سیاست دولت جدید آمریکاست اما از همه مهمتر، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما انتظار زیادی از دولت جدید آمریکا نداریم، زیرا منطقه ما همواره از دولت های دمکرات و جمهوریخواه رنج برده است.

وی از «کیلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل خواست، قطعنامه شماره 2254 را که در تضاد با اشغال کشورش از سوی آمریکاست به رسمیت بشناسد.
مشاور اسد همچنین خاطرنشان کرد که رابطه میان دمشق و مسکو مبتنی بر احترام است، زیرا روسیه و چین از متحدان خود را محترم می شمارند.
وی توضیح داد: امکان ندارد روسیه از دمشق بخواهد ایران یا حزب الله را از خاک خود بیرون کند، این امر به هیچ وجه مطرح نیست.
وی در همین رابطه با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در کشورش خاطرنشان کرد که روسیه موضوع انتخابات آتی ریاست جمهوری در سوریه را هرگز با ما مطرح نکرده است.
شعبان همچنین به سفر هیات سوری به مسکو اشاره و آن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نشست هیات سوری با وزیر امور خارجه روسیه چهار ساعت طول کشید و در آن تمامی مسایل و دیدگاه های مشترک میان سوریه و روسیه بررسی شد.
وی با بیان اینکه در این دیدار اوضاع سوریه و اقدامات یکجانبه آمریکا در منطقه را بررسی کردیم گفت: واشنگتن چگونه می تواند قطعنامه های سازمان ملل در مورد سوریه را نقض و خاک ما را اشغال و نفت مان را غارت کند؟
شعبان همچنین گفت: سوریه، روسیه و طرف های بین المللی اکنون جنگ های بزرگی را برای قرار دادن جهان در مسیر صحیح آن تجربه می‌کنند.
وی با تاکید بر اتکای سوریه به توانمندی های خود و هم پیمانانش برای حل مشکلات اقتصادی افزود: ما تاکنون هیچ کمکی درخواست نکرده ایم زیرا همکاری اقتصادی با روسیه در حد بسیار خوبی جریان دارد.
شعبان راهکارهای کشورش برای مقابله با تحریم ها را مهم ارزیابی و نقش روسیه به عنوان همپیمان این کشور را برای مقابله با تحریم ها مهم بر شمرد.
وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت مشارکت کشورها عربی و غیرعربی در بازسازی سوریه گفت: تلاش های زیادی در این چارچوب حریان دارد.
وی همچنین با انتفاد از مداخله خارجی در کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه گفت: هیات‌هایی که از خارج در امور این کمیته شرکت دارند، باعث کندی فعالیت کمیته می شوند زیرا آنها منافع خارجی را در نظر می‌گیرند و به فکر مصالح ملت سوریه نیستند.
مشاور اسد همچنین ادامه حضور ترکیه در شمال سوریه را محکوم و خاطر نشان کرد که روسیه از ترکیه انتظار دارد که به عقب نشینی نیروهایش از مناطق مورد توافق بین پوتین و اردوغان ادامه دهد.
وی در محکومیت عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: آنچه در جهان عرب می ‌گذرد به نفع کشورهای سازشگر نیست.
وی در این باره تاکید کرد که هیچ گزینه‌ای جز پایبندی به آرمان فلسطین و پایان اشغالگری وجود ندارد.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با وجودِ جمع آوریِ چادرهایِ دانشجویانِ معترض در نیویورک، صد‌ها دانشجو، دیشب در خارج از محوطه دانشگاه تجمع کردند.

معترضان؛ ضمن تاکید بر لزومِ قطع رابطه دانشگاه با رژیم صهیونیستی، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

پلیس و نیرو‌های امنیتی در دو هفته اخیر، دستکم دو هزار و ۳۰۰ دانشجو و استاد را بازداشت کرده اند.

پلیسِ نیویورک پنجشنبه در حالی که دانشجویان در خواب بودند به چادر‌های آنها حمله و ضمن جمع آوری این چادرها؛ شماری از آنها را بازداشت کرد.

در تجمع دیشب دانشجویان این دانشگاه، شماری از یهودیان نیز حضور داشتند.

در حمله هفته گذشته پلیس به دانشگاه کلمبیا اعلام شد: پلیس از گلوله های جنگی استفاده کرده است.

پس از واکنش‌ها به این اقدام، پلیس اعلام کرد: شلیک گلوله‌های جنگی؛ ناخواسته بوده است.

شماری از دانشجویانِ دانشگاه پرینستون هم در اعتراض به همکاریِ این دانشگاه با رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

در دانشگاهِ پنسیلوانیا هم اعتراضات دانشجویی ادامه دارد.

در مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا؛ محل تحصن دانشجویان، حصار فلزی، قرار داده شده و پرچم‌های رژیم صهیونیستی، نصب شده تا وانمود شود محل تحصن طرفداران این رژیم است.

پس از آن که برخی دانشگاههای آمریکا از جمله کلمبیا اعلام کردند دانشجویان شرکت کننده در اعتراض را از تحصیل تعلیق می‌کنند دولت یمن اعلام کرد به این دانشجویان تسهیلاتی برای تحصیل از جمله در دانشگاه صنعا اختصاص می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو