Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:07:05 GMT

اخبار کوتاه کردستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۱۶۲

اخبار کوتاه کردستان

به گزارش ایرنا، فرماندار سروآباد روز شنبه گفت: ۸۰۰ بسته معیشتی ارسالی از استانداری کردستان به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در این شهرستان توزیع شد.

یوسف باشی اظهار داشت: این بسته‌های معیشتی طی سه مرحله بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر با همکاری سپاه و نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) سروآباد توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول ۲۵۰ بسته، مرحله دوم ۲۷۰ بسته و در مرحله سوم نیز ۲۸۰ بسته معیشتی توزیع شد که ارزش این بسته‌های معیشتی با احتساب هر بسته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حدود ۳۶۰ میلیارد ریال است.

اوقاف بیجار در طرح شهید سلیمانی ۳۰۰ بسته معیشتی توزیع کرد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی و در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش و استمرار کمک‌های مومنانه،   ۳۰۰ بسته معیشتی میوه در آستانه شب یلدا در این شهرستان توزیع شد که ارزش هر بسته یک میلیون ریال است.

حجت الاسلام عباس محمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون در قالب کمک مومنانه، طرح شهید سلیمانی و اجرای نیات واقفان بیش از ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و در میان نیازمندان و خانوارهای معرفی شده، توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در بیجار از ابتدای سال جاری تاکنون هفت وقف جدید به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده که عمده نیت واقفان آنها کمک به نیازمندان است.

اعزام تیم والیبال جوانان راهیاب ملل کردستان

سرپرست تیم والیبال راه‌یاب ملل کردستان اظهار داشت: تیم والیبال جوانان با کادر و بازیکنان بومی پس از برگزاری تمرینات آماده سازی در شهرستان مریوان، عازم بندرانزلی شدند.

فردین قادری افزود: مسابقات لیگ برتر جوانان کشور از جمعه ۲۸ آذر با حضور ۱۴ تیم به میزبانی بندرانزلی آغاز شده و راه‌یاب ملل کردستان با داشتن بازیکنان باانگیزه برای کسب بهترین نتیجه در این مسابقات حضور دارد.

تخریب ۳ دهنه کوره زغالگیری

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اظهار داشت: در ادامه گشت زنی ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در جنگل‌های بخش سرشیو، محدوده‌ی روستاهای گویله، دوپلوره و برده ره شه تخریب اراضی ملی مشاهده شد.

آزاد نامداری افزود: نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی با مشاهده‌ تخریب اراضی جنگلی و تبدیل به مُوستان در سطح سه هزار متر مربع در روستای گویله، بر اساس حکم دادستانی، موهای غرس شده در محدوده مذکور را قلع و قمع و بقایای مُوها را معدوم کردند.

وی یادآور شد: نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی همچنین در بازدید از جنگل‌های روستاهای برده ره شه و دوپلوره تعداد سه دهنه کوره زغال گیری را تخریب کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از آغاز عملیات بیولوژیک در مراتع حوزه سرشیو این شهرستان خبر داد و گفت:‌ عملیات بیولوژیک با هدف حفاظت خاک، غنی سازی مراتع، افزایش پوشش گیاهی و همچنین بهبود سطح آبهای زیر زمینی، هر ساله به عنوان یک راهکار موثر برای احیای مراتع اجرا می‌شود.

نامداری افزود: در این راستا عملیات بذرکاری و کپه کاری در سطح ۲۰۰ هکتار از مراتع روستاهای جانوره و ده بنیاد از توابع بخش سرشیو، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با مشارکت بهره برداران محلی آغاز شده است.

پایان عملیات بیولوژیک مرتع در سروآباد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد نیز از پایان عملیات بیولوژیک بخش مرتع  این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه در سطحی معادل ۱۰۰ هکتار در مراتع روستای نسل واقع در حوزه آبخیز آلمانه به روش کپه کاری و بذرکاری و با مشارکت بهره برداران محلی اجرا شده است.

مسلم مرادی افزود: گونه های مورد استفاده در این پروژه کما، جاشیر، کاسنی و آگروپایرون است که با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کشت شده‌اند.

وی تاکید کرد: غنی سازی مراتع، تثبیت خاک با استفاده از گیاهان پایا و توسعه و کشت گیاهان دارویی از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

برچسب‌ها بسته حمایتی مریوان سروآباد منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته حمایتی مریوان سروآباد منابع طبیعی بسته حمایتی مریوان سروآباد منابع طبیعی اخبار کنکور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات بیولوژیک بسته معیشتی رییس اداره توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  از زمانی که بسته بندی‌های پلاستیکی جای کاغذ و شیشه را گرفت معضل آلوگی‌های غذایی آغاز شد.

ظروف یکبار مصرف و استفاده از پلاستیک در بسته بندی غذایی موجب سمی شدن محصولات غذایی می‌شود که در طولانی مدت موجب آلودگی محیط زیست انسانی و جانوری و طبیعی خواهد شد.

در راستای پاکسازی و حفظ منابع طبیعی با کارشناسان محیط زیست همچون دکتر تجریشی، کلانتری و معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست صحبت‌هایی انجام شده و همچنین با شرکت‌هایی که سعی در جمع آوری پلاستیک و استفاده از بسته بندی‌های پارچه ای، شیشه‌ای و کاغذی را دارند آشنا می‌شویم.
این مستند ۵۵ دقیقه‌ای به همت شبکه مستند سیما تولید شده و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و باز پخش آن جمعه ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان