Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که سه ماه پیش نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح مهریان خبر داده بود اما روند تکمیل این پروژه مهم به کندی پیش می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیم کوهستانی از نظر جاده‌های مواصلاتی با مشکلات زیادی به خصوص عرض کم جاده ها، شیب های تند، پرتگاه ها فراوان مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده یاسوج به سی سخت یکی از محورهای مواصلاتی است که به دلیل وجود پیچ‌های تند و عرض کم بیشتر اوقات شاهد تصادفات مهیب و مرگبار در آن هستیم.

در فاصله 5 کیلومتری این محور و در ورودی تنگه گردشگری مهریان، پیچ خطرناکی وجود دارد که به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم ترافیکی و همچنین بار ترافیکی شدید به یکی از نقاط حادثه خیز در این منطقه از شهر یاسوج تبدیل شده است.

شیب تند،عدم وجود دیدکافی در روز، نبود گاردریل مناسب، عرض کم جاده و حجم زیاد تردد خودروها باعث شده که به آن سه راهی مرگ مهریان نیز بگویند و هفته ای نیست که در آن حادثه ای رخ ندهد.

قرار داشتن مکان های گردشگری مهمی همچون تنگه مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر مهریان و شهر مادوان در این مسیر، باعث شد این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد و همین امر نیز درصد بروز تصادفات را در این محور افزایش دهد.

همه این عوامل دست به دست هم داد تا مسئولان برای این مشکل چاره جویی کنند و سرانجام در شهریور ماه امسال پروژه تقاطع غیر همسطح یاسوج - سه راهی مهریان با حضو وزیر راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در استان ، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

در حالی که پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از اتمام 24 ماهه این پروژه خبر داده بود اما همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است سرعت لاک پشتی پیشرفت این پروژه چنین چیزی را تایید نمی کند و شهروندان یاسوجی حالا حالا ها باید چشم انتظار افتتاح این پروژه بمانند.

امید است مسئولان با همتی دو چندان و همکاری همه دستگاه ها سرعت پیشرفت این پروزه را افزایش دهند تا قبل از آنکه جان شهروندان به عدم ایمنی این جاده به خطر بیفتند شاهده افتتاح آن باشیم.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته منطقه امامزاده جعفر با دمای ۳۲.۴، لیکک ۳۲.۵ ، دوگنبدان ۳۲.۶ و دهدشت ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است. ولی بهره مند افزود: حداقل دمای مناطق گرمسیری استان در بامداد امروز در امامزاده جعفر ۱۳،دوگنبدان ۱۲،دهدشت ۱۳ و لیکک ۱۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است. وی تاکید کرد: در این مدت حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری سی سخت، یاسوج و مارگون به ترتیب ۸.۸ ،۸.۷ و ۸.۳ درجه سانتیگراد بود. بهره مند افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای شهرهای یاسوج و سی سخت نیز ۲۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است. کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دمای هوای استان در شبانه روز آینده روند کاهشی نامحسوس دارد. بهره مند تاکید کرد: هوای استان در شبانه روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می شود. وی عنوان کرد: در آخرین سامانه بارشی استان (پنجم اردیبهشت)در دلی خمسیر۱۷،علی کرم دمچنار ۱۶،کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱،تنگ رواق ۱۱،تلگاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه ای ۹ میلیمتر باران باریده است. بهره مند خاطرنشان کرد: این سامانه در گنجگان هفت،یاسوج پنج،دشتروم پنج،ستنگان پنج،دشت بز چهار،ملرگون چهار،سیرون شبلیز چهار،و سرآسیاب یوسفی سه میلیمتر باران داشته است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند