Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استقلال در بازی با ذوب آهن 4 دقیقه بازی 10 نفره را تجربه کرد.
به گزارش آریا، در جریان بازی استقلال برابر ذوب آهن یک بار دیگر یک اتفاق عجیب تکرار شد، در دقیقه 65 بازی مهدی قائدی چند دقیقه کنار خط بود تا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود. نکته مهم ماجرا این بود که دقیقا در همین دقیقه سبحان خاقانی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و از کنار زمین بیرون رفت تا وقت تلف نشود اما غافل از آنکه پرویز مظلومی برگه تعویض را به داور چهارم نداده بود و به همین دلیل هم تعویض این بازیکن طولانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دقیقه از بازی محمود فکری به عصبانیت به نیمکت استقلال نگاه کرد و با فریاد از اینکه تعویض قائدی اینقدر طولانی شده گله کرد.
در نهایت در دقیقه 69 این تعویض انجام شد و مهدی قائدی با 4 دقیقه تاخیر وارد زمین شد تا در همین دقایق استقلال بازی را 10 نفره دنبال کند. این دقیقا شبیه اتفاقی بود که در هفته دوم لیگ برتر در بازی برابر فولاد برای محمد دانشگر رخ داد، جایی که کسی مصدومیت او را ندید و استقلال 9 دقیقه 10 نفره بازی کرد. دلیل اصلی این موضوع را می توان به نا آشنایی پرویز مظلومی با وظایف سرپرستی ربط داد، جایی که اگرچه پرویز مظلومی سال ها به عنوان مربی فعالیت کرده اما اولین بار است به عنوان سرپرست فعالیت می کند.
در دقیقه 65 استقلال در برابر ذوب آهن، سبحان خاقانی وینگر آبی پوشان دچار آسیب دیدگی شد. او که نمی توانست به بازی ادامه دهد، روی زمین افتاده بود و به سمت نیمکت تیمش اشاره کرد که او را تعویض کنند. در حالیکه پیش از مصدومیت خاقانی، کادرفنی در صدد ورود قایدی به میدان بود، با مصدومیت وینگر جوان آبی پوشان، کادرفنی منتظر ورود قایدی به جای خاقانی بود. اما این تعویض پس از 3 دقیقه انجام شد و باز هم اتفاقات دیدار با فولاد تکرار شد و استقلالی ها در انجام تعویض به جای بازیکن مصدوم، تعلل کردند.
در این لحظه، عصبانیت محمود فکری از تاخیر در تعویض قایدی به وضوح مشخص بود و ظاهرا طرف صحبت های سرمربی استقلال، پرویز مظلومی سرپرست آبی پوشان بوده که در دادن برگه تعویض به داور چهارم، تعلل کرده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید واکنش فکری و مظلومی به این اتفاق چیست. اتفاقی که برای دومین بار در لیگ بیستم برای استقلال رخ داده و شاید یکی از علل آن، ناآشنایی پرویز مظلومی با وظایف سرپرست تیم است.
در این بازی که با قضاوت مرتضی منصوریان برگزار شد، کادرفنی و نیمکت دو تیم روی دو صحنه به شدت معترض بودند. صحنه نخست در نیمه اول و در دقیقه 30 درون محوطه جریمه آبی پوشان رخ داد و صحنه دوم نیز در دقیقه 41 و پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد. اما کارشناسان داوری درخصوص این دو صحنه نظرات خود را ارائه داده اند.
صحنه اول مشکوک به خطای پنالتی به سود ذوب آهن
حیدر سلیمانی: پیش‌تر قضاوت‌های خوبی از منصوریان دیده بودیم، اما او در لحظات حساس، شجاعت لازم را نداشت. در نیمه اول دو صحنه حساس داشتیم که داور مسابقه در این صحنه‌ها به خوبی قضاوت نکرد. در دقیقه 30،‌ احمد موسوی در محوطه جریمه با پای راست و دستش روی بازیکن ذوب‌آهن خطا کرد. منصوریان این صحنه را دید، اما آن را پنالتی تشخیص نداد و ضربه دروازه اعلام کرد. در این لحظه باید به سود ذوب‌آهن پنالتی اعلام می ‌شد.
نوید مظفری: در دقیقه 30، داور باید یک پنالتی به سود ذوب‌آهن اعلام می‌کرد زیرا بازیکن استقلال با دست مهاجم حریف را هل داد.
نوذر رودنیل: در دقیقه 31 (خطا روی جهانی) باید یک پنالتی به سود ذوب آهن اعلام می ‌شد.
عسگری: آن برخورد میان موسوی و میلاد جهانی فیزیکی بوده و در فوتبال طبیعی است و به هیچ وجه مدافع استقلال مرتکب پنالتی نشد.
خطای پشت محوطه جریمه بر روی ارسلان مطهری
سعید مظفری زاده: این خطا روی بالاتنه بازیکن استقلال رخ داد و داور مسابقه آقای منصوریان باید در این صحنه به حسینی مدافع ذوب آهن کارت قرمز مستقیم می داد.
حیدر سلیمانی: عبدالله حسینی در دقیقه 42، پشت محوطه جریمه روی مهاجم استقلال خطا کرد. با توجه به اینکه این صحنه موقعیت آشکار گلزنی بود و مطهری با دروازه‌بان تک به تک می‌شد، مدافع ذوب‌آهن باید کارت قرمز می‌گرفت که منصوریان به او کارت زرد داد. پس از این صحنه هم نیمکت‌نشینان استقلال مدام به منصوریان اعتراض کردند که او شجاعت لازم را نداشت و برخورد لازم انضباطی از سوی داور صورت نگرفت.
نوید مظفری: در دقیقه 42 بازیکن ذوب‌آهن، با خطا موقعیت آشکار گل را از استقلالی‌ها گرفت که داور به درستی خطا تشخیص داد اما تصمیم او در جریمه مدافع ذوب‌آهن اشتباه بود و داور به جای اخطار باید او را اخراج می‌ کرد.
نوذر رودنیل: بازیکن ذوب آهن در دقیقه 42 به دلیل خطا روی مهاجم استقلال باید از زمین مسابقه اخراج می ‌شد. اگر این خطا در محوطه جریمه رخ می ‌داد کارت زرد و اعلام پنالتی کافی بود اما به دلیل اینکه بیرون محوطه جریمه خطا اتفاق افتاده، داور باید بازیکن را اخراج می ‌کرد.
حسین عسگری: در آن صحنه با توجه به نوع خطا تفاوتی نداشت حرکت بیرون یا درون محوطه جریمه باشد. این خطا با دست صورت گرفت. هل دادن، گرفتن، کشیدن و هند کردن چهار خطایی هستند که با دست انجام می‌شود و اگر این خطاها سبب سلب موقعیت واضح و مسلم بازیکن حریف شود، جریمه بازیکن خطاکار فقط کارت قرمز است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استقلال محمود فکری پرویز مظلومی سود ذوب آهن پرویز مظلومی محوطه جریمه آبی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مدافع راست سابق پرسپولیس که در حضور حمید مطهری به ترکیب اصلی تیم تراکتور رسیده، در بازی با استقلال انگیزه بسیار زیادی برای درخشش داشت و تمام تلاش خود را کرد تا مقابل استقلال پاس گل بدهد.

نکته مهم در مورد شیری این بود که باتوجه به تمایل مطهری به موقعیت‌سازی از کناره‌ها، او نقشی پررنگ در حملات تراکتور داشت و دائم مجبور بود که از خط دفاعی جدا شود و از پشت هافبک‌ها به گوشه برود و توپ بگیرد یا در برخی موارد حتی خودش توپ را از دفاع به حمله ببرد.

در عین حال مدافع راست تراکتور در رقابت با بازیکنان تهاجمی تیم استقلال و همچنین گوستاوو بلانکو که بازیکنی فیزیکی محسوب می‌شود، کارهای تدافعی را به خوبی انجام داد تا از پس ماموریت خود در سمت راست خط دفاعی بر بیاید و با موفقیت استادیوم یادگار را ترک کند.

نکته جالب اینکه او در بازی بعدی مقابل تیم سابقش فولاد قرار خواهد گرفت که یک فصل و نیم را در این تیم سپری کرد و حالا در برابر این تیم به میدان می‌رود.

عکس از مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • عصبانیت ستاره رئال از آنچلوتی: به من اعتماد ندارد!
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • محمود گبرلو بازیگر شد
  • ستاره پی‌اس‌جی در خطر از دست دادن یورو 2024
  • داداش زاده: عالیشاه پرسپولیس را با اخراج کودکانه خود ۱۰ نفره کرد/استقلال بضاعتی بیش از این ندارد
  • کارشناسی سه صحنه جنجالی پرسپولیس - سپاهان
  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)