Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@22:00:39 GMT

دنبال ثبات بازار نفت هستیم نه یک قیمت خاص!

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۴۶۵

دنبال ثبات بازار نفت هستیم نه یک قیمت خاص!

وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی تاکید کرد: گروه اوپک پلاس به رغم اختلافاتی که وجود دارد، همچنان به مدیریت بازار نفت ادامه می دهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در دیداری برای بحث درباره بودجه گفت: ما درباره بازارهای باثبات، بازارهای پایداری که از سرمایه گذاری و توسعه حمایت می کنند، صحبت می کنیم.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در قالب گروه اوپک پلاس در طول سال ۲۰۲۰ در دیدارهای متعددی به بحث درباره نحوه مدیریت عرضه نفت در دوران پاندمی ویروس کرونا پرداختند و اختلاف نظراتشان را عیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزاده عبدالعزیز گفت: ترجیح عربستان سعودی این است که آماده کاهش عرضه پیش از هر گونه افت تقاضا باشد زیرا همه گیری ویروس کرونا در کشورهای غربی ادامه دارد.

با این حال سایر اعضای این گروه شامل روسیه و امارات متحده عربی مایل هستند محدودیت عرضه به منظور دفاع از سهم بازارشان تسهیل شود. اعضای اوپک پلاس در آخرین نشست این گروه که سوم دسامبر برگزار شد، با افزایش گروهی تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ژانویه و برگزاری ماهانه دیدارها برای تصمیم گیری درباره سطح تولید نفت موافقت کردند.

مقامات اوپک پلاس می گویند که این امر تولیدکنندگان را قادر می کند در برابر شرایط متغیر بازار واکنش سریعتری نشان دهند. شاهزاده عبدالعزیز گفت: ما در عربستان سعودی درباره پاندمی نقطه نظر متفاوتی داشتیم و حداقل در بخش انرژی بر این باور بودیم که اقدامات زودهنگام اتخاذ شود. دست به اقدام زدن و اتخاذ تدابیر زودهنگام نتایج بهتری خواهند داشت تا این که بگذاریم مسائل دشوار و حل آنها بسیار پرهزینه شود.

نشست گروه اوپک پلاس روز چهارم ژانویه برگزار می شود.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، با سقوط ۳۰.۷ درصدی درآمد نفتی در سال ۲۰۲۰ به ۴۱۲ میلیارد ریال سعودی (۱۰۹.۸۱ میلیارد دلار) روبرو شده است و وزارت دارایی این کشور هفته جاری بودجه ای را رونمایی کرد که هزینه ها را حدود هفت درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش داده تا کسری بودجه را کمتر کند.

ناظران بازار این بودجه را علامت انتظارات عربستان سعودی از قیمت نفت می دانند اما مقامات سعودی درباره این که چه قیمت نفتی را هدف گرفته اند، اظهارنظر نکرده اند.

شاهزاده عبدالعزیز گفت: ما سطح قیمت خاصی را هدف نمی گیریم. هدف ما تثبیت بازار نفت و تشویق سرمایه گذاران به ادامه سرمایه گذاری از طریق بازارهای باثبات است.

بر اساس گزارش پلاتس، تحلیلگران در شرکت الرجحی کپیتال می گویند پیش بینی درآمد نفتی ۸۴۹ میلیارد ریال (۲۲۶ میلیارد دلار) در بودجه بر مبنای قیمت ۴۸ دلار هر بشکه نفت برنت منطقی به نظر می رسد.

آمار رسمی ارایه شده از سوی ریاض به سازمان JODI نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی برای چهارمین ماه متوالی رشد کرده و در اکتبر به ۶.۱۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۶.۰۷ میلیون بشکه در روز در سپتامبر رسید. مجموع صادرات نفت و فرآورده های نفتی این کشور بر مبنای ماهانه ۲۸۱ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۷.۳۸ میلیون بشکه در روز رسید.

برچسب هاشاهزاده عبدالعزیز بن سلمان صادرات نفت عربستان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان صادرات نفت عربستان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شاهزاده عبدالعزیز عربستان سعودی بشکه در روز اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد