Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:30:00 GMT

هسته معاملات بورس هک شد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۵۰۱

هسته معاملات بورس هک شد؟

روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران می‌گوید که هسته معاملات آنقدر پیچیده است که به این راحتی قابل هک نیست.

به گزارش سرویس بورس مشرق، «هسته معاملات هک شد» خبری  هر از چندگاهی در رسانه‌های مطرح می‌شود و هر بار هم آن را تکذیب کردند. در زمان رشد بازار در چهار ماه ابتدای سال به خاطر افزایش یکباره سهامداران در آن روزها،  سرعت معاملات گاهی اوقات کند می‌شد یا اختلالی در ثبت سفارشات کارگزاری‌های صورت می‌گرفت که برخی بدون آگاهی آن را به هک شدن هسته معاملات ارتباط می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازگشت بورس از قله آذر

به طور خلاصه روند معاملات به این شکل است که در ابتدا سهامداران در کارگزاری که در آن کد معاملاتی دریافت کرده‌اند ثبت سفارش می‌زنند، شرکت کارگزاری‌ هم به وسیله او ام اس ها این سفارش را به هسته معاملات منتقل می‌کند.

بیشتر سهامداران به اشتباه هر باری که در روند ثبت سفارشات آن‌ها مشکلی پیش می‌آید این تصور را دارند که هسته معاملات دچار ایراد شده است این در حالی است که بارها از زبان مسئولین سازمان شنیده شده که بیشتر مشکلات به خاطر عدم تناسب زیر ساخت‌ها با این میزان از حجم معاملات بوده که این موضوع تقریبا حل شده است.

معمولا بیشتر این شایعات در زمان رشد بازار صورت می‌گیرد و همانطور که مشاهده می‌کنید بعد از دوران رشد در ۴ ماه اول تقریبا شایعه در مورد بازار، هسته معاملات و غیر دیده نمی‌شد  در هفته‌های اخیر که بازار کمی سبز رنگ بار دیگر شایعه هک هسته معاملات منتشر شد.

 روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران در واکنش به این شایعه گفت: این خبر شایعه است و اصلا چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

 او که معتقد است هسته معاملات به این سادگی قابل هک یا حمله نیست و در رابطه با امنیت آن اظهار کرد: امنیت هسته معاملات به این سادگی نیست که به سرعت مورد حمله قرار بگیرد، علاوه بر آن هسته معاملات دارای چندین رده امنیتی است، ممکن است ایراداتی در سیستم کارگزاری‌ها رخ بدهد اما تا کنون مشکلی در از نظر امنیتی در هسته معاملاتی رخ نداده است.

وی از سهامداران خواست که به شایعات موجود توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی خود دریافت کنند.

این تنها یکی از شایعات مطرحی است که هر از چند گاهی در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی در خصوص بازار سرمایه منتشر می‌شود. بازاری که در دوران رشد به شدت شکننده و حساستر از دوران ریزش است و به دلیل ترس سهامداران به سرعت به شایعات واکنش نشان می‌دهد.

منبع:سایت خبری بازار

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری هسته معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۸۳۵ میلیارد سهم بود که طی ۷.۸۳۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۲,۲۲۵.۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748298

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار