Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@20:03:40 GMT

کاهش نگرانی های شب یلدا با تولیدات رسانه ای

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۵۰۳

کاهش نگرانی های شب یلدا با تولیدات رسانه ای

نگرانی مسئولان از شب نشینی های مردم در شب یلدا با وجود اعمال محدودیت های تردد با تولید برنامه های فرهنگی و هنری جذاب از تلویزیون و رسانه های مجازی کاهش می یابد و همکاری بیشتر مردم را جلب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مناسبت های سال در دوران کرونا برای مسئولان و مردم دغدغه هایی داشته تا چگونه بگذرد تا شرایط سخت نشود که البته مردم در نوروز امسال، محرم و صفر، شب های تابستان و روزهای عید، همکاری خوبی در قطع زنجیره کرونا داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دغدغه زیادی بین مسئولان برای مدیریت کرونا وجود دارد اما راهکارهای زیادی نیز پیشنهاد شده و اجرای بخشی از این پیشنهادات بسیاری از نگرانی ها را کاهش داده و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

 

تولید محتواهای رسانه ای و پخش آن از طریق صدا و سیما و حتی شبکه های مجازی نگرانی های قرنطینه خانگی را آسان کرده و بسیاری از ناملایمتی ها کاهش یافته است اما مسئله اینجا است که متولیان امر امروز چرا به این چالش به صورت خاص نگاه نمی کنند.

 

وجود هنرمندان متنوع و زیاد و چهره در کشور هر کدام قادر به تولید محتواهای خیلی خوب برای مردم خواهند بود اما باید مدیریت و برنامه ریزی و زمینه مشارکت آن ها فراهم شود.

 

تغییر باورهای مردم سخت است و اگر برنامه های جایگزین مناسبی ارائه نشود آنگاه قادر به ایجاد این تغییر نگرش و دیدگاه ها برای مناسبت هایی مثل شب یلدا نخواهیم بود.

 

نگرانی مسئولان از شب نشینی های مردم در شب یلدا با وجود اعمال محدودیت های تردد با تولید برنامه های فرهنگی و هنری جذاب از تلویزیون و رسانه های مجازی کاهش می یابد و همکاری بیشتر مردم را جلب خواهد کرد.

 

*زمینه برای تغییر نگرش ها باید فراهم شود

 

استاد جامع شناس دانشگاه پیام نور اصفهان گفت: زمینه های لازم برای تغییر نگرش و همکاری مردم با سیاست های جدید جامعه باید فراهم شود.

 

«اکرم حمیدیان»، با بیان اینکه تغییر باورهای عمومی جامعه و چیزی که سال ها با مردم عجین شده سخت است، تصریح کرد: روش های جایگزین و جذاب نقش خود را به خوبی برای مدیریت روش های قبلی و تقویت انگیزه ها ایفا می کنند.

 

وی ادامه داد: پخش برنامه های جذاب از رسانه ها قادر به تسهیل شرایط برای در خانه ماندن مردم را در مناسب هایی مثل نوروز و شب یلدا را خواهد داشت و اوقات خوبی را برای آنان ایجاد می کند.

 

حمیدیان اضافه کرد: نبود برنامه های جذاب از تلویزیون، سختی در خانه ماندن، تنهایی، نیاز به حضور در اجتماعی و تغییر سخت باورها باعث می شود که مردم محدودیت ها را بگذرند و از خانه خارج شوند.

 

*تنوع برنامه های فرهنگی و هنری در خانه ماندن را آسان می کند

 

استاد روانشناس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تنوع و جذابیت برنامه های فرهنگی و هنری و تناسب با سن افراد، موضوع در خانه ماندن را آسان می کند.

 

«فاطمه زرگر» با اشاره به نقش برنامه های فرهنگی و هنری شبکه های رسانه ای کشور در کنترل رفتار مردم افزود: اگر برنامه های مناسبی برای گروه های مختلف سنی ارائه شود افراد در خانه خواهند ماند.

 

وی ادامه داد: افراد مراقب بیماران کرونایی از جمله گروه هایی هستند که نیازمند تقویت روحیه و آرامش هستند و باید برای آن برنامه و استراحت پیش بینی کرد تا اینکه در مراقبت از بیمار در خانه روحیه خود را از دست ندهند.

 

*تقویت تلویزیون محلی برای مردم امید بخش است

 

استاد علوم ارتباطات گفت: تقویت برنامه های تلویزیون محلی برای مردم امید و هویت بخش است.

 

«فائزه تقی پور» با اشاره به فعالیت های محلی که انعکاس آن زمینه ساز هویت بخشی خواهد شدگفت: شبکه تلویزیون های محلی در معرفی ظرفیت های هر منطقه و ایجاد جذابیت برای تماشای آن ها موثر است.

 

وی ادامه داد: معرفی هنرمندان، شخصیت ها و کارهای فرهنگی و هنری برای مردم هر منطقه جذابیت دارد و آن ها در مناسک های مهم مثل شب یلدا از این برنامه ها استفاده می کنند و در شرایط امروزی جامعه اثرگذار است.

 

این استاد رسانه تقویت مشارکت اجتماعی از طریق برنامه های محلی را مورد توجه قرار داد و یادآورشد: برای تحقق این موضوع از رسانه های محلی باید استفاده و انگیزه در خانه ماندن برای مردم ایجاد شود.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا شب یلدا صدا و سیما اصفهان برنامه های فرهنگی و هنری خانه ماندن برنامه ها برای مردم رسانه ها شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود

ایسنا/فارس  مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد.

احمد پهلوانیان امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری استان با اعلام این خبر گفت: تنوع در  موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا های سنتی  و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری اولین  جشنواره تولیدات رسانه ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس  در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره  در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست