Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:16:54 GMT

آلودگی نفتی سرخون وارد خاک و منابع آبی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۵۹۳۹

آلودگی نفتی سرخون وارد خاک و منابع آبی شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مواد نفتی با اولین بارش وارد منابع سطحی و زیر زمینی در منطقه سرخون شهرستان اردل می‌شود، اما آلودگی هوای ناشی از حریق در منطقه میانکوه پس از بارش تا حد زیادی رفع شد.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حادثه شکستگی لوله نفت انتقال نفت مارون در منطقه میانکوه شهرستان اردل، اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از ورود نفت به منابع آب سطحی، زیر زمینی و خاک صورت گرفت، اما باوجود این تلاش‌ها بخشی از این آلودگی وارد منابع آبی و خاک در منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ساعات اولیه نفت جاری شده توسط مکنده‌ها جمع‌آوری و به تلمبه‌خانه منتقل شد، همچنین مسیر رودخانه فصلی گندمکار نیز تا حدودی لایروبی شد، اما مواد نفتی با اولین بارش وارد منابع سطحی و زیر زمینی می‌شود.

وی با  بیان اینکه جابجایی خاک آلوده به نفت در این منطقه در حال انجام است، عنوان کرد: تا قبل از آغاز بارندگی دو روز گذشته حجمی از خاک آلوده از منطقه جابجا شد، اما نفت به لایه‌های زیرین نفوذ کرده است و امکان جابجایی تمام خاک‌های آلوده وجود ندارد.

احمدی تاکید کرد: تیم‌های کارشناسی محیط‌زیست از ساعات اولیه در منطقه میانکوه برای برآورد میزان خسارت وارده به محیط‌زیست حضور دارند، شرکت خطوط لوله نفت نیز باید از لحاظ علمی بررسی کند کند که نشت نفت تا چه شعاعی منطقه را آلوده کرده است.

 مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: ترکیبات نفت بسیار پیچیده است، زمانی‌که با خاک و منابع آبی ترکیب شود، رفع کامل آلودگی به راحتی قابل انجام نیست و کار بسیار پیچیده‌ای است، آلودگی هوای ناشی از حریق در منطقه میانکوه پس از بارش تا حد زیادی رفع شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری منطقه میانکوه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه