Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمس گفت: امروز بیشترین مشکلی که در صنف آجیل‌فروشان وجود دارد بحث نوسانات قیمتی است که یک مسئله کشوری است و نیاز به توجه بیشتر مسئولین دارد و مشکل دیگر بحث تداخل صنفی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شمس رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به آخرین بازار شب یلدا در شرایط کرونایی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا صحبت هایی مطرح بود که آجیل و مغزی جات در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اثرگذار است و این‌گونه هم است و خوشبختانه مردم استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما متأسفانه با توجه به نبود ثبات قیمت در آجیل و افزایش قیمت‌ها استقبال مردم را با کاهش جدی روبه‌رو کرد ولی اگر بخواهیم قیمت آجیل را نسبت به سایر محصولات مقایسه کنیم قطعاً متوجه خواهیم شد این افزایش خیلی کمتر است و بیشترین افزایش قیمت را در آجیل با حدود ۵۰ درصد می‌توانیم در نظر بگیریم که در مقابل با برخی از افزایش قیمت‌ها نسبتاً پایین است.

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی اراک بیان کرد: امروز علیرغم اینکه مردم می‌دانند آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است اما با استقبال کمی روبه‌رو است و مهم‌ترین دلیل آن بحث افزایش قیمت‌ها است.

وی با تشریح قیمت‌های آجیل با توجه به فرارسیدن شب یلدا بیان کرد: قیمت‌ها با توجه به کیفیت‌های آجیل دسته‌بندی می‌شود که به‌طور مثال فندق ۱۵۰ هزار تومان، پسته از ۱۶۰ هزار تومان تا ۲۴۰ هزار تومان ، تخمه‌کدو ۸۰ هزار تومان، تخمه‌ژاپنی ۶۰ هزار تومان، تخمه آفتاب‌گردان ۳۵ هزار تومان، کشمش ۴۵ هزار تومان است.

شمس افزود: به دلیل اینکه بخشی از آجیل‌ها وارداتی هستند و مستقیم با دلار ارتباط دارند افزایش قیمت دارند و حتی در برخی از موارد از اجناس ایرانی گران‌تر هستند و این موضوع باعث شده بسیاری از کسبه بیشتر تمایل به اجناس ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر اراک ۵۰ واحد آجیل‌فروشی مجوز دار در حال فعالیت هستند، گفت: متأسفانه شاید بیش از ۲ هزار آجیل‌فروش در سطح شهر فعالیت می‌کنند چراکه سوپرمارکت‌ها و خواربارفروش‌ها و قنادی‌ها آجیل هم می‌فروشند و این مسئله قابل‌پیشگیری نیست.

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی اراک با اشاره به نظارت بر صنف آجیل‌فروشان گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر قیمت‌ها در صنف آجیل‌فروشان انجام‌شده که از طرف اتاق اصناف و اداره بهداشت شهرستان این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: خوشبختانه بااطلاعی که داریم سرکشی از واحدهای صنفی به شکل مستمر در حال انجام است و پروتکل‌ها با دقت رعایت می‌شود البته در بحث نظارت با توجه به کمبود نیرو بسیجیان سلحشور نیز در این امر مشارکت دارند.

شمس با تشریح مشکلات صنف آجیل‌فروشان بیان کرد: امروز بیشترین مشکلی که در صنف آجیل‌فروشان وجود دارد بحث افزایش قیمت‌ها است که یک مسئله کشوری است و نیاز به توجه بیشتر مسئولین دارد و مشکل دیگر بحث تداخل صنفی است که با توجه به اینکه آجیل‌فروشان تخصصی در این زمینه محصولات را تهیه می‌کنند و فروش این محصولات عمدتاً فصلی است برخی از صنوف دیگر همچون سوپرمارکت‌ها، قنادی‌ها و خواربارفروش‌ها نیز با تداخل، فروش محصولات آجیل‌فروشان را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وجود بیماری کرونا و اطمینان از کیفیت محصولات آجیل مردم و همشهری‌های محترم آجیل خود را از مراکز معتبر تهیه کنند چراکه اتحادیه بر روی واحدهای دارای مجوز دار اشرافیت کامل دارد.

رئیس اتحادیه قنادان، آبمیوه و بستنی اراک خاطرنشان کرد: درگذشته هم این تجربه وجود داشته که واحدهای مجوز دار کمتر تخلفات مربوط به کیفیت را انجام می‌دهند ولی برخی از واحدهای دیگر ممکن است آجیل مانده را ارائه کنند که با توجه به اینکه نظارت ما تنها بر روی صنف آجیل‌فروش است امکان دارد مشکلاتی به وجود بیاید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتحادیه قنادان افزایش قیمت ها صنف آجیل فروش هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟