Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:26:03 GMT

۹۵ درصد راه‌های روستایی کاشمر آسفالت هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۶۶۲۵

۹۵ درصد راه‌های روستایی کاشمر آسفالت هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر گفت: از مجموع ۴۱۳ کیلومتر راه روستایی تحت پوشش اداره راهداری کاشمر بیش از ۹۵ درصد آن آسفالت است.

مهدی حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر در مجموع سه شهرستان کاشمر، کوهسرخ و خلیل‌آباد، ۵۸۲ کیلومتر راه را تحت پوشش خود دارد که از این میزان ۱۷۰ کیلومتر راه شهری و ۴۱۳ کیلومتر راه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی اظهار کرد: بالغ بر ۹۵ درصد راه‌های روستایی تحت پوشش اداره راهداری کاشمر، آسفالت هستند و از تابلوهای علائم راهنمایی استاندارد برخوردارند، فقط ۱۴ کیلومتر راه روستایی گندم‌بر در شهرستان کاشمر و ۱۳ کیلومتر راه روستای کلاته‌تیمور در کوهسرخ در حال حاضر آسفالت نیستند که بعد از تأمین اعتبارات لازم نسبت به آسفالت راه این روستاها هم اقدام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حوزه راهداری یکی از کارهای مهم، موضوع نگهداری راه‌ها است و نگهداری راه‌ها خیلی مهمتر از احداث راه‌های جدید است به طوری که در تمام کشورهای پیشرفته ۳ تا ۵ درصد هزینه ساخت یک راه در سال صرف نگهداری آن می‌شود.

حقیقی ادامه داد: برآورد اعتبار مورد نیاز برای نگهداری بهینه راه‌های کل سه شهرستان کاشمر، کوهسرخ و خلیل‌آباد چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان است در صورتی که ما یک دهم این میزان اعتبار دریافت می‌کنیم و اعتبار دریافتی چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان در سال است که اعتبار بسیار ناچیزی است.

وی کمبود قیر، گران شدن تجهیزات، گران‌ شدن تابلوهای علائم و چراغ‌های چشمک‌زن همچنین هزینه بالای تعمیر ماشین‌آلات راهداری را از مشکلات عمده این بخش عنوان کرد و گفت: بسیاری از ماشین‌آلات راهداری قدمت زیادی دارند و نگهداری و تعمیر آن‌ها واقعا هزینه‌بر است، اما با همین اعتبارات محدود و ناچیز سعی کرده‌ایم بیشترین مراقبت و نگهداری از راه‌ها را داشته باشیم و نسبت به کل استان راه‌های ما از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

حقیقی همچنین به حوزه حمل و نقل شهرستان کاشمر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل ۸ شرکت مسافربری داریم که پنج شرکت مربوط به اتوبوس و سه شرکت مربوط به مینی‌بوس‌های سواری کرایه‌ای است علاوه بر آن در مجموع سه شهرستان تحت پوشش، ۱۴ شرکت باربری داریم که ۱۰ شرکت در کاشمر، ۳ شرکت در خلیل‌آباد و یک شرکت در کوهسرخ است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حوزه حمل و نقل مشکل خاصی نداریم و مدیریت و کنترل شرکت‌های حمل و نقل و مسافربری، سخت‌گیری و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی، تأمین لاستیک، رسیدگی به شکایات مسافران، رسیدگی به شکایات مشتریان شرکت‌های باربری و نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی بین‌ جاده‌ای از جمله وظایف ما در حوزه حمل و نقل است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل کاشمر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش محسوس ترددها در جاده‌های شهرستان را شاهد هستیم به طوری که میزان ترددها نسبت به روزهای عادی، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: کمک و همراهی مردم به خصوص در بخش نگهداری و حفاظت راه‌ها می‌تواند خیلی موثر باشد و از مردم انتظار داریم که حریم راه‌ها را حفظ کنند و به حریم راه‌ها تجاوز نکنند؛ همچنین نسبت به نگهداری تابلوهای علائم راهنمایی که در جاده‌ها نصب شده و هزینه زیادی صرف آن شده است، کوشا باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها راهداری اسفالت راه روستایی راه روستایی کاشمر حوزه حمل و نقل اداره راهداری شهرستان کاشمر کیلومتر راه تحت پوشش راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد