Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت ریاست جمهوری آذربایجان ، علی اف روز جمعه  طی سخنانی در اجلاس آنلاین شورای سران  کشورهای همسود افزود : بودجه مورد نیاز برای امور بازسازی در این سرزمینها را خودمان تامین خواهیم کرد ولی می خواهیم تا در کارهای ساخت و ساز و عمرانی شرکت هایی از کشورهای دوست جلب شوند و در اجرای پروژه های مختلف مشارکت کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود در دسامبر سال ۱۹۹۱ در یک قرار رؤسای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن هشت کشور دیگر، شکل گرفت.

رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت : پس از پایان جنگ در قره باغ سرگرم  بررسی حجم خسارت  وارده به این منطقه هستیم و در آینده نزدیک کارهای بازسازی و عمرانی آغاز خواهد شد .

 وی با اشاره به این که مقدمات این کارها آغاز شده است ، گفت : با این حال در ابتدا با مشارکت کارشناسان بین المللی حجم خسارات وارده به واحد های مسکونی ، بناهای تاریخی و فرهنگی و  محیط زیست منطقه را ارزیابی می کنیم و همزمان با آن اجرای پروژه های زیر ساختی آغاز  خواهد شد .

 رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تا کنون چند قرارداد در باره ساخت جاده ها و اجرای دیگر پروژه های زیر بنایی امضا شده است  ، گفت که در این ارتباط کشورهای دوست را به این فرایند جلب کردیم و خواهیم کرد .

علی اف در بخشی از سخنان خود ماموریت صلح بانان روسیه برای حفط صلح و آتش بس در قره باغ را موفقیت آمیز خواند و گفت : صلح بانان روسی ارتباط تنگاتنگ با نهادهای مربوطه در جمهوری آذربایجان دارند .

وی  با تاکید براین که رژیم  آتش بس در منطقه حفظ شده است افزود : به نظرم این رژیم روز به روز تقویت می شود .

جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه آغاز شد موفق شد بخشی از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

 این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان  یافت و نیروهای حافظ صلح روسیه برای نظارت بر چگونگی رعایت آتش بس در منطقه مستقر شدند .

310 310

کد خبر 1467561

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: الهام علی اف جمهوری آذربایجان قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • خداوند همه را مکلف کرده که به معلمان احترام بگذارند
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴