Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به برگزاری مسابقه فینال فوتبال آسیا بین تیمهای پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی، نسبت به برگزاری جشنهای خیابانی در صورت پیروزی تیم ایران و در شرایط همه گیری کرونا هشدار داد و گفت: برگزاری چنین تجمعاتی یعنی گسترش بیشتر اپیدمی و به هدر رفتن تلاش‌هایی که طی سه هفته‌ گذشته به کاهش موارد مرگ و بستری منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حمید سوری - استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایسنا با طرح این سوال که آیا می‌توان هم شاهد پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس بود و هم مردم را از تبعات نامناسب تجمعات مصون نگه داشت؟ عنوان کرد: گره زدن بسیاری از مولفه‌های اجتماعی به پیروزی یا شکست در یک مسابقه ورزشی معضلی نیست که به تازگی حادث شده باشد، با این حال در شرایط فعلی جامعه با گرم کردن بیش از حد تنور فوتبال باید نگران تبعات نامناسب آن از جمله گسترش بیشتر اپیدمی باشیم.

وی با بیان اینکه البته این اصلاح رویکرد باید در شرایط خودش بررسی و تحلیل شود، عنوان کرد: هر عقل سلیمی، پیروزی در یک مسابقه فوتبال را به قیمت جان باختن حتی یک نفر تایید نمی‌کند چه برسد به این که این احتمال برای جان مردم چه به صورت مرگ و چه ابتلای شدید بیماریِ حداقل یک ششم مجموع تجمع کنندگان در جشن‌های خیابانی باشد!

سوری ادامه داد: به نظر نمی‌رسد برخورد سلبی در کاهش بار ناشی از این موضوع موثر باشد، ولی مدیریت شادی پس از پیروزی امکان پذیر است تا از این طریق بتوان خسارت و خسران حداقلی از آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگرچه نقش رسانه‌ها در مدیریت این جشن مهم است، ولی شاید مهمتر از آن نقش خانواده‌ها باشد، عنوان کرد: اگرچه در شرایط فعلی، جامعه به شادی محتاج است، اما شبیه این اتفاق در ایام اپیدمی در کشورهای دیگر هم رخ داده است و مردم از بالکن منازلشان یا پشت بام خانه‌هایشان با رعایت فاصله اجتماعی مناسب و موازین پیشگیری شادی کرده‌اند.

دکتر سوری در پایان با بیان اینکه شاید الان برای آماده کردن مردم کمی دیر باشد، گفت: ولی میتوان با سرعت این تاخیر را جبران کرد، چراکه ماهیت اپیدمی کرونا  به شکلی است که بسیار سریع گسترش می‌یابد و بسیار گران و سخت می‌توان آن را کاهش داد. بنابراین مجددا تاکید و توصیه می‌شود که  تنها راه پیش رو پیشگیری بخصوص با رعایت اقدامات محافظتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  عدم برگزاری تجمعات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا فینال لیگ قهرمانان آسیا تيم فوتبال پرسپوليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاره رئال: فقط بازی با بایرن!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی رئال سوسیداد به میدان رفت و موفق شد با یک گل برابر این تیم به پیروزی برسد تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات نزدیک شده باشد.

شاگردان کارلو آنچلوتی حالا دیداری سخت و دشوار در ورزشگاه آلیانس آرنا در پیش دارند و سه‌شنبه شب در چارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باید روبروی بایرن مونیخ به میدان بروند و امیدوار هستند که بتوانند با کسب پیروزی در این بازی شرایط را در بازی برگشت برای خودشان آسان کنند.

میلیتائو که از مرداد ماه به دلیل پارگی رباط صلیبی قادر به همراهی رئال مادرید نبود در چند هفته اخیر بار دیگر به ترکیب این تیم برگشته و شب گذشته از ابتدا به میدان رفت و پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:«خیلی خوشحالم که پس از هشت ماه بار دیگر در ترکیب اصلی به میدان رفتم.

همه ما در این بازی به سختی تلاش کردیم و توانستیم خیلی خوب برابر حریف دفاع کنیم. انگیزه زیادی داریم که به پیروزی در بازی‌ها ادامه دهیم. حالا زمان آن رسیده است که به بازی بایرن مونیخ فکر کنیم و به خوبی برای سه‌شنبه شب آماده شویم.»

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • عوامل درگیری با داور در لیگ جوانان تهران محروم شدند
  • هشدار ستاره رئال: فقط بازی با بایرن!
  • ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال در اهواز