Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان بر اساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفتۀ پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹، ساخت پایلوت محصول «سامانۀ آب‌شیرین‌کن جذبی دوبسترۀ تک‌مرحله‌ای با مکانیسم بازیافت داخلی جرمی و حرارتی» معرفی‌شده توسط فولاد هرمزگان به ‌عنوان محصول تحقیق و توسعۀ برتر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در سال ۹۹ انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر متالورژی، طراحی و توسعۀ محصولات شرکت فولاد هرمزگان با اعلام این خبر، گفت: در چند سال اخیر، افزایش رقابت و انگیزۀ پیشرفت، بسیاری از سازمان‌ها را بر آن داشته که فعالیت‌های خود را بر تولیدات اساسی و توانمندی‌های محوری متمرکز کنند. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در تحقیقات و ایجاد نوآوری‌های فناورانه است و مسلما انجام تحقیقات در سازمان‌ها باهدف حمایت از نوآوری صورت می‌گیرد.

شاهین زارع گفت: در همین خصوص، طی تعاملی سازنده بین دانشگاه هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان، این شرکت اقدام به تعریف پروژه‌ای با عنوان «مطالعه و پژوهش در زمینۀ ساخت پایلوت آب‌شیرین‌کن جذبی دوبسترۀ تک‌مرحله‌ای، با مکانیسم بازیافت داخلی جرمی و حرارتی»  نمود و پس از تلاش‌های بی‌وقفۀ اساتید دانشگاه هرمزگان و واحدهای انرژی و سیالات و تحقیق و توسعۀ فولاد هرمزگان، محصول فوق بر اساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفتۀ پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹، موفق به کسب عنوان محصول تحقیق و توسعۀ برتر واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی کشور شد.

به گزارش ایسنا، مدیر متالورژی، طراحی و توسعۀ فولاد هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۹۷ درصد آب‌های سطح زمین را آب شور تشکیل می‌دهد و ایران نیز برای مصارف خانگی و صنعتی و کشاورزی با بحران کم‌آبی مواجه است تأکید کرد: در این شرایط آب دریا به‌عنوان یک منبع تمام‌نشدنی می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

وی راه‌حل عملی برای رویارویی با مشکل کم‌آبی را روش‌های کم‌هزینه برای نمک‌زدایی از آب دریا و تولید آب آشامیدنی دانست که در آن، شرایط سازگاری با محیط‌زیست نیز دیده ‌شده است. یکی از این روش‌ها می‌تواند استفاده از آب‌شیرین‌کن جذبی باشد.

زارع افزود: در فناوری‌های رایج آب‌شیرین‌کن میزان مصرف انرژی الکتریکی و گرمایی و به همین میزان نیز هزینۀ تعمیرات و نگهداری و تأمین قطعات مصرفی بسیار زیاد است، به‌گونه‌ای که معمولا هزینۀ آب تولیدشده بسیار زیاد و کیفیت آب تولیدی نیز نامناسب است، اما فناوری آب‌شیرین‌کن جذبی که کاملا جدید و در انحصار کشور ژاپن و سنگاپور بوده، برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود و در این موارد بهبود قابل‌ملاحظه‌ای دارد.

 وی، اجرای پروژه در شهر بندرعباس و به دست آوردن پارامترهای طراحی مناسب شهر بندرعباس را از نکات قابل‌توجه پروژۀ مذکور دانست.

مدیر متالورژی، طراحی و توسعۀ محصولات هرمزگان افزود: با بهینه‌سازی این طرح و تجاری‌سازی آن، هم از نظر صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم در قیمت تمام‌شده، آب تولیدشده باکیفیت بسیار خوب و قابل رقابت با نمونه‌های تجاری موجود در بازار خواهد بود.

وی سازگاری با محیط زیست را نقطه قوت دیگر این طرح دانست و گفت: این آب‌شیرین‌کن به‌دلیل امکان نمک‌زدایی ۱۰۰ درصد از آب دریا و با توجه به عدم بازگشت آب تغلیظ شده به دریا برخلاف فناوری‌های رایج، به اکوسیستم اطراف خود نیز هیچ‌گونه تنشی وارد نخواهد کرد و از این منظر با محیط‌زیست بسیار سازگار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی هفته پژوهش 99 فولاد مبارکه فولاد هرمزگان تحقیق و توسعۀ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان

به گزارش "ورزش سه"، ساسان انصاری کاپیتان تیم فولاد خوزستان پس از مدت‌ها ناکامی در گلزنی اولین گل خود در نیم فصل دوم را مقابل آلومینیوم اراک به ثمر رساند و یک امتیاز مهم برای این تیم در هفته‌های حساس پایانی به دست آورد.

انصاری که در نیم فصل نخست روی اکثر امتیازات کسب شده فولاد تاثیر مستقیم داشت و برای این تیم گل‌های سه امتیازی به ثمر رسانده بود در این مسابقه هم ناجی فولاد بود و تک گل آنها را در خانه آلومینیوم اراک به ثمر رساند.

آخرین بازی که ساسان انصاری برای فولاد گلزنی کرده به هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران باز می‌گردد که در بازی خانگی دروازه رشید مظاهری را باز کرد و همین تک گل سه امتیاز ارزشمند را برای فولادی‌ها به همراه داشت، این سه امتیاز در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید و اهمیت آن در ادامه لیگ هم تعیین کننده رتبه فولاد در جدول خواهد بود.

کاپیتان فولاد در روزهای سخت این باشگاه نقش کلیدی داشت و سرمربی‌های مختلفی که در این تیم حضور داشتند از حضور تاثیرگذار او صحبت کردند، ساسان در هفته‌های پایانی لیگ برتر نقش کلیدی در ترکیب این تیم خواهد داشت.

انصاری در این فصل از 25 هفته لیگ برتر 22 حضور ثابت و 2 بار به‌عنوان جانشین برای فولاد بازی کرده و 4 گل و 3 پاس گل عملکرد او در لیگ برتر بوده است.

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • ساعت پخش زنده بازی آلومینیوم اراک و فولاد + پخش آنلاین
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • فولاد میزبان آلومینیوم