Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، زهره‌سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطابق با واقعیت نیست و با پیش‌فرض لغو تحریم‌ها بسته شده، مضافا اینکه بخش عمده‌ای از آن نیز بر پایه استقراض است.    

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اقدام کنیم؛ یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در پیام‌شان به نمایندگان مجلس یازدهم توجه به کاهش نقش تعیین‌کننده نفت خام در منابع مالی دولت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود این توصیه رهبر معظم انقلاب در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ چنین موضوعی مشاهده نمی‌شود و حتی فروش اوراق سلف نفتی که پیش از این مجلس با آن مخالفت کرده بود توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آورده شده است.

لاجوردی خاطرنشان کرد: اوراق سلف نفتی دارای اشکالات زیادی است که یکی از آثار سوء آن این است که موجب افزایش نقدینگی و تورم در جامعه می‌شود.

وی در پایان گفت: در صورت تصویب لایحه بودجه با این وضعیت کار برای دولت بعد بسیار سخت خواهد بود و عواقب زیادی را به همراه خواهد داشت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه 1400 نماینده نماینده تهران لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

به گزارش جماران، تقریبا هر دو سال یک بار انتخابات عمومی در کشور ما برگزار می شود. در اردیبهشت ماه سال 1403، دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار خواهد شد. بنابراین در لایحه بودجه 1403، برای برگزاری انتخابات، 176 میلیارد تومان بودجه هزینه ای در نظر گرفته شده است.

 

همچنین یکی از برنامه های شورای نگهبان در لایحه بودجه سال 1403 ، «نظارت بر انتخابات» است که در این زمینه 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. بنابراین درمجموع 220 میلیارد تومان برای امر برگزاری انتخابات تخصیص یافته است.

 

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود تاکید کرده است: در این زمینه نکته مهم این است که می توان با تجدیدنظر در مکانیسم برگزاری انتخابات، در هزینه های عمومی کشور صرفه جویی کرد.

             

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد