Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس گفت: در پی وقوع زمین لرزه به بزرگی ۴ ریشتر در ساعت ۳:۰۵ به مرکزیت شهرستان دماوند تمامی عوامل ستاد بحران در آماده باش کامل قرار گرفتند. - اخبار استانها -

محمدرضا قادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پردیس اظهار داشت: این زمین لرزه در ساعت 3 و 5 دقیقه بامداد در عرض جغرافیایی 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

788 و طول جغرافیایی 52.28 و در عمق 8 کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوست.

وی بیان داشت: محل وقوع این زمین لرزه مرز استان های مازندران و تهران حوالی دماوند اعلام شده و نزدیکترین شهرها به مرکز زلزله در 8 کیلومتری دماوند، 12 کیلومتری رودهن و 15 کیلومتری بومهن و شهر پردیس را لرزاند.

بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر دماوند را لرزاندزلزله زاهدشهر فسا خسارت جانی و مالی نداشتزلزله 4.1 ریشتری زاهد شهر در استان فارس را لرزاند

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: با وقوع زلزله در ساعت های اولیه بامداد تیم های امداد و نجات هلال احمر در محل حاضر و طبق گزارشات کارشناسان ارزیابی این زلزله هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

قادی تاکید کرد: مردم آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند و اخبار رسمی را از رسانه های معتبر دریافت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: حادثه خبر نمی کند و وقوع زلزله غیرقابل پیش بینی است. هموطنان برای حفظ سلامت و جان خود هنگام وقوع زلزله با خونسردی و هوشیاری به نقاط ایمن پناه ببرند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار پاتاوه در آیین افتتاح خانه هلال روستای تمنک از حمایت و همکاری مردم، شورا و دهیار روستا برای کمک به راه اندازی خانه هلال قدردانی کرد و گفت: خانه هلال شعبه‌ای کوچک از هلال احمر در ادارات، نهادها، شرکت‌ها و مناطق شهری و روستایی به شمار می‌رود که نقش مهمی در مدیریت بحران دارند.
شهرام صفادوست افزود: راه‌اندازی خانه‌های هلال گام مهمی در راستای ترویج اهداف انسان دوستانه هلال‌احمر به منظور آگاه‌سازی جامعه از مخاطرات و روش‌های مقابله با آن است.
امام جمعه پاتاوه هم در این آئین گفت: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.
حجت السلام سیادت افزود: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است که باید این مهم در این بخش پیگیری و آموزش داده شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم گفت:۷ خانه هلال در شهرستان دنا فعال وجود دارد که در حال خدمت رسانی به مردم است.
چراغ سحر با بیان اینکه ترویج فرهنگ داوطلبی از دیگر برنامه‌های خانه‌های هلال است افزود: خانه های هلال در زمان بحران نقش مهمی برای امدادرسانی در روستاها ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در فاصله رسیدن گروههای امدادی به صحنه حادثه، تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت