Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشستی خبری ابتدا درباره بسته تحولی خوانا گفت: با توجه به چالش اساسی ضعف دانش آموزان در مهارت خواندن، درک مطلب و مهارت های زبانی، لازم بود تدبیری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نتایج آزمون های بین المللی، همچنان از میانگین جهانی عقب تر هستیم.


وی افزود: طرح خوانا در پنج درصد مدارس استان های سراسر کشور به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و هدف ما ایجاد مهارت های اساسی زبانی است. سالهاست آموزش روخوانی و رونویسی انجام می شود که با مهارت خواندن و نوشتن متفاوت است و اثرات آن در سنین بالا هم مشاهده می شود و بعضا برخی در سنین بزرگسالی قادر به نوشتن یک نامه نیستند.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرصت استفاده از ابزار زبان برای مشارکت فعال، ابراز وجود، مشارکت فعال در زندگی مدرسه ای و به تبع آن زندگی اجتماعی را به دانش آموزان نداده ایم گفت: در کنار مهارت های خواندن و نوشتن، به گوش دادن و صحبت کردن در کنار سه مهارت اساسی پایه زندگی جرات ورزی، مسئولیت پذیری و ادب در طرح خوانا توجه داریم.


حکیم زاده درباره درباره واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، گفت: بر اساس قوانین دو دوره کودکان زیر ۴ سال و ۴ تا ۶ سال را داشتیم که درباره ۴ تا ۶ ساله ها آموزش و پرورش متولی رسمی است و تولی گری کودکان زیر ۴ سال برعهده بهزیستی بوده است. 

چند گانگی مدیریتی در آموزش کودکان 4 تا 6 ساله


وی افزود: یک چالش این بود که دستگاه های دیگر هم ورود کرده بودند و یک چندگانگی مدیریتی وجود داشت. مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش های مجلس درباره چالش های این موضوع مطالعاتی را انجام داده بودند که تداخل وظایف، آموزش سلیقه ای، ناهماهنگی در روش های آموزش زبان فارسی و مسائل فرهنگی و اجتماعی و تعارض میان آموزش های ارائه شده قبل از دبستان و دبستان از این جمله هستند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۰ درصد یا ۵۰۰ هزار نفر از کودکان در مهدهای کودک ۴ تا ۶ ساله ها هستند که متولی آنها آموزش و پرورش است و ۲۰ درصد زیر ۴ سال هستند که با مصوبه اخیر به صورت یکپارچه مدیریت آنها نیز به آموزش و پرورش داده می شود. 


حکیم زاده بر نگاه یکپارچه و تعلیم و تربیت همه جانبه در دوران کودکی تاکید کرد و گفت: لازم بود این امکان فراهم شود که پاسخگویی مشخصی برای کودکان زیر ۶ سال فراهم شود. رهبری نیز در بیاناتشان نگرانی از موضوع مهدکودک ها را ابراز کرده بودند.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: موکدات قانونی در این باره وجود داشت ولی به دلایل متعددی نتوانسته بودیم به اداره یکپارچه تربیت کودکان زیر ۶ سال بپردازیم که با مصوبه اخیر این امکان فراهم شده تا مدیریت یکپارچه بر تربیت کودکان زیر ۶ سال داشته باشیم.

تشکیل کمیته های کارشناسی برای تدوین جزییات واگذاری کامل مهدهای کودک به آموزش و پرورش 


وی درباره سازوکار واگذاری مهدهای کودک گفت: کلیات موضوع به تصویب رسید و قرار شد در جلسات کارشناسی جزئیات واگذاری مشخص شود، قطعا بعد از نهایی شدن جزئیات اعلام خواهد شد. کمیته های کارشناسی شکل گرفته که در حال کار بر روی این موضوع هستند.

ادامه دارد 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهدكودك آموزش و پرورش واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مهدهای کودک تربیت کودک کودکان زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید جوانی؛ شهردار منطقه ۳ تهران درباره سه طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیر چهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

وی افزود: با توجه به مترو، یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است. این موضوع در حال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلاً سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلاً طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی افزود: پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگ‌تر است، کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است.

جوانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر این طرح تأیید شود در این دوره از مدیریت شهری اجرا می‌شود یا خیر گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست. ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیرگذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

کد خبر 6096969

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان