Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در نشستی خبری ابتدا درباره بسته تحولی خوانا گفت: با توجه به چالش اساسی ضعف دانش آموزان در مهارت خواندن، درک مطلب و مهارت های زبانی، لازم بود تدبیری اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نتایج آزمون های بین المللی، همچنان از میانگین جهانی عقب تر هستیم.


وی افزود: طرح خوانا در پنج درصد مدارس استان های سراسر کشور به صورت آزمایشی به اجرا در آمد و هدف ما ایجاد مهارت های اساسی زبانی است. سالهاست آموزش روخوانی و رونویسی انجام می شود که با مهارت خواندن و نوشتن متفاوت است و اثرات آن در سنین بالا هم مشاهده می شود و بعضا برخی در سنین بزرگسالی قادر به نوشتن یک نامه نیستند.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرصت استفاده از ابزار زبان برای مشارکت فعال، ابراز وجود، مشارکت فعال در زندگی مدرسه ای و به تبع آن زندگی اجتماعی را به دانش آموزان نداده ایم گفت: در کنار مهارت های خواندن و نوشتن، به گوش دادن و صحبت کردن در کنار سه مهارت اساسی پایه زندگی جرات ورزی، مسئولیت پذیری و ادب در طرح خوانا توجه داریم.


حکیم زاده درباره درباره واگذاری مسئولیت حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی و مدیریت مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، گفت: بر اساس قوانین دو دوره کودکان زیر ۴ سال و ۴ تا ۶ سال را داشتیم که درباره ۴ تا ۶ ساله ها آموزش و پرورش متولی رسمی است و تولی گری کودکان زیر ۴ سال برعهده بهزیستی بوده است. 

چند گانگی مدیریتی در آموزش کودکان 4 تا 6 ساله


وی افزود: یک چالش این بود که دستگاه های دیگر هم ورود کرده بودند و یک چندگانگی مدیریتی وجود داشت. مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش های مجلس درباره چالش های این موضوع مطالعاتی را انجام داده بودند که تداخل وظایف، آموزش سلیقه ای، ناهماهنگی در روش های آموزش زبان فارسی و مسائل فرهنگی و اجتماعی و تعارض میان آموزش های ارائه شده قبل از دبستان و دبستان از این جمله هستند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۰ درصد یا ۵۰۰ هزار نفر از کودکان در مهدهای کودک ۴ تا ۶ ساله ها هستند که متولی آنها آموزش و پرورش است و ۲۰ درصد زیر ۴ سال هستند که با مصوبه اخیر به صورت یکپارچه مدیریت آنها نیز به آموزش و پرورش داده می شود. 


حکیم زاده بر نگاه یکپارچه و تعلیم و تربیت همه جانبه در دوران کودکی تاکید کرد و گفت: لازم بود این امکان فراهم شود که پاسخگویی مشخصی برای کودکان زیر ۶ سال فراهم شود. رهبری نیز در بیاناتشان نگرانی از موضوع مهدکودک ها را ابراز کرده بودند.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: موکدات قانونی در این باره وجود داشت ولی به دلایل متعددی نتوانسته بودیم به اداره یکپارچه تربیت کودکان زیر ۶ سال بپردازیم که با مصوبه اخیر این امکان فراهم شده تا مدیریت یکپارچه بر تربیت کودکان زیر ۶ سال داشته باشیم.

تشکیل کمیته های کارشناسی برای تدوین جزییات واگذاری کامل مهدهای کودک به آموزش و پرورش 


وی درباره سازوکار واگذاری مهدهای کودک گفت: کلیات موضوع به تصویب رسید و قرار شد در جلسات کارشناسی جزئیات واگذاری مشخص شود، قطعا بعد از نهایی شدن جزئیات اعلام خواهد شد. کمیته های کارشناسی شکل گرفته که در حال کار بر روی این موضوع هستند.

ادامه دارد 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهدكودك آموزش و پرورش واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش مهدهای کودک تربیت کودک کودکان زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر

ایسنا/لرستان معاون اجتماعی بهزیستی لرستان از واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر خبر داد.

فاطمه فولادی امروز ۲۷ اسفندماه ، اظهار کرد: قوانین و مقررات فرزندخواندگی بسیار پیچیده و فرایندهای آن زمان‌بر است.

وی  از واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد کودک ۵ نفر از آن‌ها که نیازمند خدمات درمانی بوده و دارای مشکلات جسمی بودند.

این مسئول یادآور شد: این کودکان به خانواده‌هایی در استان خراسان رضوی واگذار شدند و ۵ نفر دیگر به خانواده‌هایی فرزند پذیر در استان فارس واگذار خواهند شد.

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان با اشاره به حساسیت موضوع گفت: طی سال‌ جاری ۳۰ کودک به خانواده‌های متقاضی سپرده‌ شده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • برنامه ۳ ساله توسعه آموزش و پرورش فارس تدوین می‌شود
  • واگذاری ۳۰ کودک بی‌سرپرست در لرستان به خانواده‌های فرزند پذیر
  • هیچ کدام از تجهیزات بازی مهدهای کودک مجوز بهره‌برداری ندارند
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد؛ جزییات طرح «خاتم» ویژه دانش‌آموزان در نوروز
  • سند راهبردی مدارس شاهد در دست تدوین است
  • یک انتصاب جدید در آموزش و پرورش
  • مهدی نیکفر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش شد
  • انتصاب جدید وزیر آموزش و پرورش
  • تداوم طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تا ۲۴ فروردین / سکوی استعدادیابی در حال اجرا است