Web Analytics Made Easy - Statcounter

موفقیت پژوهشگران پارک فناوری پردیس در تولید «اولین پکیج کامل محصولات IVF» که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد، جمهوری اسلامی ایران را در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری قرار داد.

قدس آنلاین: «اولین پکیج کامل محصولات IVF» تولید شده توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس امروز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس در محل شرکت دانش بنیان روان سازه رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران این شرکت دانش بنیان از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس، جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون کیت های تشخیصی، محیط های کشت، محیط های رشد و محیط های ذوب و انجماد اسپرم، تخمک و جنین قرار گرفت.

این موفقیت که حاصل تلاش ۷ ساله تیم های تخصصی این شرکت دانش بنیان است، با رونمایی از ۳۰ محصول نهایی شده کلیدی مصرفی مورد نیاز در مراکز ناباروری شامل سوزن تزریق اسپرم، سوزن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک گابلن، کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم و غیره امروز به طور رسمی  به چرخه مصرف وارد شد.

وسایل و مواد مصرفی مورد استفاده در مراکز درمان ناباروری اکثرا وارداتی است و بیش از ۵۰ درصد هزینه های درمان را شامل می شود. ایران به واسطه این تولیدات جزو ۶ کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گرفت.

بومی سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارزآوری بالای آن، موجب تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز خواهد شد.

همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آنها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

این شرکت دانش بنیان در حال حاضر مشغول مطالعه و پژوهش بر روی تولید محیط های کشت مورد نیاز مراکز توسعه و فناوری های سلول های بنیادی است که تولید آزمایشی آنها از سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: درمان نازایی پارک فناوری پردیس پارک فناوری پردیس شرکت دانش بنیان درمان ناباروری مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد