Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:40:46 GMT

پویش یلدای همدلی در مهاباد کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۷۸۵۰

پویش یلدای همدلی در مهاباد کلید خورد

به گزارش ایرنا، این پویش روز شنبه به همت جمعی از خیران مهابادی به راه افتاده است که از افراد خیر و توانمند خواسته شده است که به جای برگزاری دورهمی شب یلدا و صرف هزینه‌های گزاف این دورهمی با توجه به شیوع ویروس کرونا، از هزینه‌ها کاسته شود و به جای آن، بسته‌های یلدایی تهیه و در آستانه شب یلدا در بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پویش از خیران درخواست شده که برای این منظور سیب سردخانه‌ای، انار، انواع آجیل بسته‌بندی شده، شیرینی و تنقلاب دیگر را به ارگان‌های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا پایگاه اصلی این پویش در نان روغنی "پرنیا" واقع در محله زمین‌های شهرداری مهاباد تحویل دهند.

یکی از فعالان اصلی این پویش در مهاباد گفت: این پویش از چند روز پیش در این شهرستان تشکیل شده و با استقبال خوب خیران مواجه شده است.

امید بابلی افزود: خیران تاکنون حدود یک تُن سیب و انار، شیرینی، تنقلاب و آجیل را تحویل اعضای پویش دادند و از امروز بسته‌بندی این اقلام با همکاری و نظارت خیران آغاز و بسته‌های یلدایی امشب و فردا شب در بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تجمع افراد در محل توزیع، لیست خانواده‌های نیازمند تهیه و توزیع بسته‌ها برای حفظ کرامت خانواده‌ها به صورت مخفیانه توسط اعضای پویش انجام می‌شود.

بابلی در خصوص فعالیت اعضای پویش یلدای همدلی در مهاباد نیز گفت: اعضای این پویش از چند سال قبل و پس از وقوع زلزله استان کرمانشاه در این شهرستان تشکیل شد و در آستانه اعیاد مختلفی مانند عید نوروز، قربان، رمضان و همزمان با بازگشایی مدارس کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

وی با قدردانی از کمک خیرین، اظهار داشت: خیرانی که در این طرح مشارکت دارند، می‌توانند خود یا نماینده آنان در روند توزیع بسته‌ها بین خانواده‌های نیازمند نظارت داشته باشند و در این زمینه شفاف‌سازی لازم صورت گیرد. 

یلدا در فرهنگ ایران‌ باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهای آتی است. مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ‌خوانی در این شب مرسوم است.

هر سال در این شب که به نام شب چله نامگذاری شده است آیین‌های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در این شب ایرانی ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از شهروندان درخواست شده که به جای دورهمی این شب، خانواده‌ها آیین یلدا را در خانه‌های خود و بدون تجمع برگزار کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی شب یلدا یلدای متفاوت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی شب یلدا یلدای متفاوت مهاباد آذربایجان غربی شب یلدا یلدای متفاوت اخبار کنکور بین خانواده های نیازمند بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر

حامد اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه خدمات اجتماعی متعددی به گروه‌های مختلف نیازمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح خدمات اجتماعی چون کمک‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی این گروه‌ها انجام می‌شود.

اسماعیل پور با بیان اینکه بر همین اساس ۳۱۳ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال بین نیازمندان شهرستان رودسر توزیع شد، گفت: این برنامه به صورت شاخص هر ماه در یکی از شهرستان‌ها اجرا می‌شود که برنامه شاخص این ماه استان گیلان در شهرستان رودسر و به میزبانی آستان مقدس امامزادگان امیر بنده کلاچای برگزار شد.

کد خبر 6094419

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران