Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران هیچ گونه منع تردد، یخ زدگی و آبگرفتگی در 24 ساعت گذشته گزارش نشده است و به فوریت نمک پاشی و پاکسازی توسط ماشین آلات انجام شد.
اصغر عطایی، مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره وضع تهران در بارش شبانه روز گذشته گفت: بخش شمالی خطی از غرب به شرق در شمال شهر از شمال منطقه 5 تا بخش هایی از منطقه 4 را به صورت دائمی رصد کردیم که هم برف داشتیم و باران به صورت مستمر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در سطح شهر تهران همه بخش ها تا صبح مشغول کار بوده اند توضیح داد: نیروهای ناظر مرتب گزارش دهی دریافت می کردند و به محض شروع برف در مناطق مذکور یعنی از غرب به شرق مناطق شمالی با وجود آنکه در بخش هایی تا 10 سانتی متر برف نشست با توجه به برودت و سرما اگر حضور و امکانات مستمر نبود می توانست در ابتدای صبح که مردم به محل کار خود مراجعه می کنند با یخ زدگی مواجه شوند.
عطایی گفت: خوشبختانه به فوریت نمک پاشی و پاکسازی توسط ماشین آلات انجام شد. همچنین نیروهای دیگر در سطح شهر موضوع بارش ها و جلوگیری از هر گونه آبگرفتگی را دنبال می کردند که خوشبختانه موضوع خاصی گزارش نشد و همه چیز تا این لحظه که شدت باران تا حدودی کم شده است به خیر و خوشی به پایان رسیده است. نیروها همچنان حضور دارند و امکانات نیز موجود است.
او در پاسخ به این سوال که آیا در مناطق برفی هیچگونه گزارشی درباره مشکل تردد وجود داشته است گفت: هیچگونه مشکل ترددی وجود نداشت چراکه به محض بارش معابر باز شدند و هیچ معبری بسته نبود. از همان لحظه اول نمک پاشی شروع شد و هیچ مشکلی وجود نداشت.
عطایی پیش از این درباره امکانات موجود به شهر گفت: امسال 290 دستگاه ماشین آلات مکانیزه با سه هزار نفر نیروی اپراتور این دستگاه ها و نیروهایی که می توانند خدمات رسانی کنند در سطح شهر تهران در حال آماده باش هستند.
او افزود: همه نواحی 124 گانه سطح شهر تهران اکیپ های برف روبی در فضای سبز دارند. یکی از مشکلات در سال های گذشته این بود که در زمان برف با شکستگی درخت مواجه می شدیم. امروز همه نواحی دارای اکیپ های برف تکان هستند. حتی دستگاهی را آماده می کنیم که به جای چوب از این دستگاه «ویبره» دار برای تکاندن درخت ها استفاده کنند.
عطایی ادامه داد: 248 دستگاه موتور پمپ آب کشی خیلی قوی با آموزش های لازم در اختیار 124 ناحیه قرار گرفته اند. در سطح شهر تهران نزدیک 30 هزار و 400 مخزن زرد رنگ تعبیه شده که در داخل آنها شن و سنگ است و شهروندان می توانند از این مخازن زرد رنگ در زمان یخ زدگی و برف استفاده کنند.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران همچنین توضیح داد: 162 سایت برف روبی به صورت اصلی و فرعی در شهر تهران وجود دارد که در داخل آنها امکانات و تجهیزات و ادوات و نیروی انسانی وجود دارد.
او ادامه داد: پراکندگی ماشین آلات به شکلی است که در نقاط مختلف شهر در نزدیک ترین زمان بتوانند خود را به مناطق حساس برسانند و خدمات رسانی کنند. آموزش کارگران در اولویت بوده که خیلی خوب مناطق و نواحی به آنها آموزش داده اند. تقریبا همه آماده هستند.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سطح شهر تهران ماشین آلات سطح شهر یخ زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان