Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از رونمایی از نخستین برنامه برش استانی و شهرستانی مقابله با بحران برف در گیلان خبر داد و گفت: مرکز مانیتورینگ ستاد مدیریت بحران استان را فعال کردیم و کلیه محورهای استان را رصد می کنیم.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم، اظهار کرد: از ۲۰ آذرماه برنامه ریزی های لازم جهت راهداری زمستانی و مقابله با بحران برف در استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بارش برف سنگین در بهمن ماه سال ۹۸ و مشکلات حوزه راهداری، افزود: با همکاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان از جمله راهداری و فرمانده پلیس راه استان، حدود ۵۰ نقطه آسیب پذیر در حوزه برف سال گذشته را شناسایی کردیم و با برگزاری جلسات منظم از تیرماه سعی کردیم با رفع آسیب ها دیگر شاهد تکرار آن در زمان وقوع برف نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، از رونمایی نخستین برنامه برش استانی و شهرستانی مقابله با بحران برف در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا اعتبارات لازم برای خریداری ماشین آلات راهداری و بازسازی ناوگان پیش بینی شده و آمادگی لازم برای مقابله با برف ۹۹ با استفاده از امکانات استان فراهم شده است؛ هرچند این امکانات پاسخگوی برف سنگین نیست، اما با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و بخش های نظامی و انتظامی و همراهی سازمان های مردم نهاد و مردم آمادگی برای برف سال ۹۹ فراهم شده است.

مرادی اضافه کرد: تاکنون از دو بارش نسبتا سنگین در استان در ارتفاعات مقدار هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب برفروبی در روستاها انجام شده که نشان از آمادگی دستگاه هاست.

وی با اشاره به محدودیت ناوگان راهداری استان، متذکر شد: امکانات بخش خصوصی در حوزه زیرساخت های راه و شهرسازی را با ماشین آلات بنیاد مسکن بسیج کردیم و در اختیار راهداری قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه تجمیع اطلاعات دستگاه ها در حوزه بحران برف وجود دارد، گفت: یکی از آسیب های برف سال گذشته عدم وجود پایگاه راهداری به تعداد کافی بود که امکان بازگشایی به موقع محورها وجود نداشت. در این راستا اکنون در شصت محور استان پایگاه راهداری فعال بوده و امسال برنامه ریزی خوبی را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از اجرایی شدن برنامه منظم عملیاتی برفروبی با فرماندهی سپاه خبر داد و تصریح کرد: مرکز مانیتورینگ ستاد مدیریت بحران استان را فعال کردیم و کلیه محورهای استان را رصد می کنیم. همچنین تیم های هلال احمر و اورژانس و آفرود نیز در کنار راهداری قرار می گیرند.

مرادی، از احصای ۵۱۴ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری شامل گریدر، لودر، بولدورز و کامیون برفروب و نمکپاش در استان خبر داد و تاکید کرد: یک تیم ارزیابی از بازرسی استانداری در کنار ستاد مدیریت بحران استان حضور دارند. همچنین تا سطح دهیاری های استان را فعال کردیم و کلیه اطلاعات در سامانه مدیریت بحران استان بارگذاری می شود تا اقدامات راهداری و برق رسانی و سایر دستگاه های خدمات رسان در زمان بحران برف به موقع انجام شود.

وی در پایان به کمبود اعتبارات حوزه برف اشاره کرد و متذکر شد: با تزریق اندکی اعتبار در این بخش توسط دولت، امیدواریم با این برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی برای مدیریت برف ۹۹ پیش نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش برف مدیریت بحران ستاد مدیریت بحران استان بحران برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اظهار کرد: مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های مدیریت بحران استان است که با پیگیری‌های استاندار و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تخصیص ۱,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی افزود: این اعتبار در طول ۳ سال توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای ستاد بحران استان تخصیص داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به مطالبات مردم در خصوص تملک اراضی عقبه سد سیمره گفت: سد و نیروگاه سیمره برای افزایش تراز به ۷۱۰ متر، به تعیین تکلیف تملک اراضی عقبه سد نیاز دارد که در این راستا پرداخت حق و حقوق قانونی مردم برای مدیریت استان حائز اهمیت است.

هژیری اضافه کرد: اجرای عملیات نهال‌کاری، آبخیزداری و آبخوان داری باید همواره در دستور کار استان باشد زیرا با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پدیده فرونشست زمین در برخی نقاط استان گفت: برای رفع مشکلات ناشی از صداهای زیرسطحی شهر سرابله پیگیری‌های زیادی توسط استان انجام شده اما سازمان مدیریت بحران کشور باید با تعریف اعتبارات ملی به این موضوع به عنوان یک پدیده نادر زمین شناسی ورود کند.

هژیری با اشاره به تردد ۶۰ درصدی زوار از مرز مهران تأکید کرد: برای مدیریت، هدایت و تسهیل‌گری این حجم از ترددها باید اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده شود.

کد خبر 748068

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد