Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:40:29 GMT

منابع طبیعی کرمانشاه تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۲۰۴

منابع طبیعی کرمانشاه تقویت می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از آغاز عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی منابع طبیعی استان خبر داد.

عبدالعلی جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع عملیات درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در منابع طبیعی استان از چند روز گذشته، گفت: کار نهال کاری و تقویت پوشش گیاهی منابع طبیعی استان بسته به شرایط اقلیمی از نقاط مختلف آغاز شده و تا قبل از شروع فصل یخبندان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان اضافه کرد: جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و احیا و غنی سازی جنگل های زاگرس از جمله مهمترین رویکردهای طرح  تقویت پوشش گیاهی است که در منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح جنگل‌کاری مشارکتی  اقتصادی در منابع طبیعی استان، گفت: این طرح سال گذشته در سطح 300 هکتار از منابع طبیعی استان اجرایی شد و امسال در سطح دو هزار هکتار از عرصه های فاقد پوشش جنگلی در منابع طبیعی استان اجرایی خواهد شد. 

جلیلیان عمده نهال های مورد استفاده در اجرای این طرح را شامل بادام جنگلی، زالزالک، گلابی جنگلی و توت عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امسال همچنین  احیا، غنی سازی، حفاظت، مرمت و بازسازی 250 هکتار از اراضی جنگلی استان با گونه های ارژن، تنگرس، زالزالک و بلوط در دستور کار قرار دارد که این طرح سال گذشته در سطح 100 هکتار در استان اجرایی شد.

جلیلیان  با اشاره به آغاز اجرای طرح زراعت چوب در منابع طبیعی استان، گفت: در حالی که سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح 300 هکتار در استان انجام شد، امسال قرار است این طرح در سطح 700 هکتار در استان اجرایی شود.

وی یادآور شد: در زراعت چوب در مناطق گرمسیر استان گونه اکالیپتوس و در مناطق سردسیر گونه صنوبر توسعه می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نهالكاري منابع طبيعي جنگل های زاگرس كرمانشاه منابع طبیعی استان تقویت پوشش گیاهی استان اجرایی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه