Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دقایقی پیش، با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، مرز ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رسمی فعال شد.

 سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: صبح امروز با حضور مسئولین رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در 120 کیلومتری بندر مهم چابهارافتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : پس از مرز میرجاوه، مرز "ریمدان" به عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان، آغاز می کند که پیش از این مانند" پیشین" ، "کوهک" و "جالق" به صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: تجارت کشورمان با پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در 8ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و738هزارتن کالا به ارزش 708میلیون دلار تبادل تجاری صورت گرفته است که سهم صادرات کالا به پاکستان یک میلیون و 538هزار تن به ارزش 590میلیون دلار بوده و سهم واردات از پاکستان نیز 120هزار تن به ارزش 118 میلیون دلار بوده است.

لطیفی در خصوص مرز رسمی "ریمدان" افزود: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از کشورمان خواهیم بود.

لطیفی تصریح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی افزود: انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم ارایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم یدکی ماشین الات و... عمده کالاهای صادراتی کشورمان به پاکستان است.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مرز رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

 رئیس دانشگاه یاسوج افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

دیگر خبرها

  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • رئیس جمهور ساعاتی قبل به تهران بازگشت
  • آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت