Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:06:12 GMT

حتی جمع‌های کوچک خانوادگی در شب یلدا خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۳۲۳

حتی جمع‌های کوچک خانوادگی در شب یلدا خطرناک است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که یکی از فاکتورهای موثر در انتقال بیماری کرونا جمع‌های کوچک خانوادگی است که باعث انتقال بیماری می‌شود.

علی بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: موکدا درخواست داریم که  تجمعات خانوادگی مدیریت شود. در موارد بسیاری  افراد در اثر تجمعات خانوادگی به بیماری مبتلا و یا فوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: شب یلدا همیشه برای ما ایرانی‌ها خاطره‌انگیز بوده و ما برای صله ارحام به دیدار بزرگان خود می‌رفتیم، ولی با توجه به شرایط بیماری کرونا حفظ سلامتی بزرگان و خانواده  اولویت اصلی  را دارد. امروزه فضای مجازی و ابزارهای  مختلف ارتباطی به اندازه کافی دراختیار مردم است. توصیه جدی من به مردم این است که امسال شب یلدا را در خانه بمانند و از طریق فضای مجازی احوال‌پرس بزرگان و اعضای خانواده خود باشند و با حضور در این مهمانی‌ها بزرگان و عزیرانشان را با خطر مواجه نکنند. در این شرایط بحرانی باید کمک کنیم تا بر این بیماری غلبه کرده تا  در شب یلدای سال آینده بتوانیم دوباره در کنار خانواده و عزیزانمان باشیم.

بیرجندی‌نژاد با اشاره به اینکه «با شروع زمستان بیماری آنفلوآنزا را در پیش داریم»، خاطرنشان کرد: در فصل زمستان از فضاهای باز  کمتر استفاده می‌شود و با فضای بسته روبه‌رو هستیم و  فضاهای بسته خود می‌تواند محیطی برای انتقال بیماری باشد. این مهمترین تاثیر زمستان و هوای سرد بر بیماری کرونا است، بنابراین می‌طلبد تا تلاشمان را انجام دهیم و تا حد ممکن در فضای سر بسته تجمع نداشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شروع زمستان و شیوع بیماری آنفلوآنزا مهمترین تاثیر بیماری آنفلوآنزا هم‌پوشانی این بیماری با  بیماری کرونا از لحاظ علائم  است که کار تشخیصی را سخت می‌کند. از آنجایی که انتقال بیماری آنفلوآنزا از طریق ترشحات و تماس‌ها است و با توجه به اینکه مردم پروتکل‌ها را رعایت کرده و  از ماسک استفاده می‌کنند، امسال نسبت به شیوع بیماری آنفلوآنزا نگرانی کمتری داریم. همان پروتکل‌هایی که برای بیماری کرونا اعمال می‌شود بر کاهش شیوع بیماری آنفلوآنزا بسیار موثر است.

بیرجندی‌نژاد بیان کرد: تاکید ما به مردم بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی،  اجتناب از تماس‌های نزدیک، عدم تجمع به خصوص در فضاهای سربسته و استفاده از ماسک است. این موارد مهمترین اقداماتی است که هم در کنترل بیماری کرونا و هم در پیشگیری  بیماری آنفلوآنزا بسیار موثر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شب یلدا کروناویروس همه باهم علیه کرونا بیماری آنفلوآنزا انتقال بیماری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا