Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:42:45 GMT

نیوزیلند ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۴۵۲

نیوزیلند ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

وزیر خارجه جدید نیوزیلند در نامه‌ای‌ به همتای ایرانی خود با ابراز نگرانی عمیق دولت این کشور از ترور شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از دانشمندان برجسته ایرانی، هر گونه قتل فراقضایی و اعمال خشونت به ویژه علیه شهروندان غیرنظامی را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  «ناناییا ماهوتا» وزیر امور خارجه جدید نیوزیلند پس از دریافت نامه تبریک «محمدجواد ظریف» به دلیل تصدی مسئولیت جدید خود، طی نامه‌ای رسمی از وزیر امور خارجه تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این نامه نگرانی عمیق دولت نیوزیلند در رابطه با ترور شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از دانشمندان برجسته ایرانی را ابراز کرده و هر گونه قتل فراقضایی و اعمال خشونت به ویژه علیه شهروندان غیرنظامی را محکوم کرد. 

وزیر امور خارجه جدید نیوزیلند ابراز امیدواری کرد که این اقدام منجر به افزایش تنش در خاورمیانه نشود. 

به گزارش ایرنا، ماهوتا با اشاره به اینکه نیوزیلند اولین سفارتخانه خود در خاورمیانه را در سال 1975 در ایران افتتاح کرده است، روابط دوجانبه با ایران را با اهمیت، گرم و مستحکم ارزیابی کرد. 

وی با اشاره به بحران فراگیری کووید 19 و بیان این نکته که همه ما در یک کشتی هستیم، به اهمیت چندجانبه‌گرایی در جهان جهت مقابله با تهدیداتی اینچنین تاکید کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار