Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس می خواهد در دومین تجربه فینال لیگ قهرمانان آسیا، جام را به خانه بیاورد. نماینده ایران از ساعت 15:30 امروز (29 آذر) به مصاف اولسان هیوندای می رود. میز کارشناس طرفداری به مناسبت فینال آسیا با حضور پیشکسوتان پرسپولیس و نویسندگان تحریریه طرفداری تقدیم شما می شود

پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی امروز فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 را برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا طولانی تر از همیشه برگزار شد. حساس ترین بازی سال فوتبال ایران ساعت 15:30 امروز (شنبه 29 آذر) آغاز می شود. این بار برنامه میز کارشناس طرفداری سه میهمان ویژه دارد. پیشکسوتان پرسپولیس، بهزاد داداش زاده، سپهر حیدری و محسن خلیلی در این برنامه حضور دارند. از تحریریه طرفداری نیز حسین باقرشاهی برنامه را اجرا می کند، حامد وفائی و علیرضا هاشمی کارشناسی بازی را بر عهده دارند و علی کلهری فکت ها و آمارهای بازی را به اطلاع شما می رساند.

با ما به تماشای پرسپولیس - اولسان بیایید:

حسین باقرشاهی:

سلام، حسین باقرشاهی هستم از رسانه طرفداری. امروز 29 آذر، در آستانه حساس ترین بازی باشگاهی در سطح آسیا قرار است با یک میز کارشناس ویژه به صورت مفصل بازی پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برای شما آنالیز کنیم. تا پایان این برنامه همراه ما باشید.

علی کلهری:

سلام علی کلهری هستم از رسانه طرفداری. تیم های پرسپولیس و اولسان هیوندای قراره هجدهمین فینال آسیا را در فرمت فعلی برگزار کنند. در فرمت قبلی، تیم های استقلال و پاس به ترتیب با دو قهرمانی و یک قهرمانی پر افتخار ترین تیم های ایرانی هستند. این چهارمین بار است که در فرمت فعلی یک تیم ایرانی به فینال آسیا می رسد. دو بار از این چهار بار سهم پرسپولیسی ها بوده. قضاوت این دیدار به عبدالرحمن ابراهیم الجاسم از قطر سپرده شده. این داور 33 ساله که از سال 2013 وارد لیست فیفا شده، قضاوت بازی ایران - چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا را بر عهده داشته است.

حامد وفائی:

سلام حامد وفائی هستم از طرفداری. یک میز کارشناس دیگه به خاطر فینال لیگ قهرمانان آسیا. باید یک تشکر ویژه کنم از علی و حسین عزیز به خاطر آیتم های قبلی و همینطور علی هاشمی. علی اولسان هیوندای به فینال رسیده، تیم بسیار قدرتمندی هم هست اما شاید بسیاری از وضعیت این تیم اطلاع نداشته باشند.

علیرضا هاشمی:

منم سلام عرض می کنم خدمت تو حامد جان و همه بینندگان عزیز. بله اولسان یکی از بهترین تیم های کره ای در یک سال گذشته بود. این تیم دو نایب قهرمانی در کشور کره آورده، لیگ و جام حذفی کره جنوبی و امیدواریم سومین نایب قهرمانی هم امروز شکل بگیرد. درباره اولسان و تقابلش با پرسپولیس نکته بسیار مهمی که می توان گفت حضور بهترین بازیکنان اولسان در بازی است. یعنی آن ها نگرائو برزیلی، یونسن و یون گارام را به همراه دارند که سه گلزن برتر این تیم هستند. حتی ممکن است آقای گلی را از عبدالرزاق حمدالله بگیرند و هر سه می توانند در بازی امروز به میدان بروند. در سوی دیگر پرسپولیسی ها آل کثیر، شجاع و علیپور که دو تای آن ها بهترین گلزنان تیم بودند را دیگر به همراه ندارند. در اولسان یون گارام، جین هو و جونگ سئونگ با سه و دو پاس گل در بازی امروز می توانند حضور داشته باشند. در پرسپولیس هم وحید امیری و احسان پهلوان متاسفانه همراه ما نیستند. حامد شرایط در پرسپولیس چطور است؟

حامد وفائی:

پرسپولیس متاسفانه دو بازی اش را به خاطر شرایط کرونا انجام نداد. آخرین بازی پرسپولیس 10 آذر مقابل شهر خودرو بود و به رغم اینکه یحیی دوست داشت بازی برگزار شود، این اتفاق نیافتاد. قطعا پرسپولیس چند بازیکنش را یا ندارد یا از دست داده همانطور که گفتی، آل کثیر، شجاعی، امیری، پهلوان، علیپور و ترابی. اما من فکر می کنم با توجه به فوتبالی که یحیی گل محمدی ارائه می دهد و خط به خط جلو می آید و حفظ توپی که انجام می دهد، بتوانیم شرایط را به نفع خودمان برگردانیم.

حسین باقرشاهی:

امیدوارم از اطلاعاتی که علی کلهری در اختیار شما قرار داد و کارشناسی حامد وفائی و علیرضا هاشمی لذت برده باشید. در این لحظه قرار است میهمانی عزیز به ما اضافه شوند. به صورت زنده با بهزاد داداش زاده عزیز صحبت می کنیم. آقای داداش زاده، سلام.

بهزاد داداش زاده:

به نام خدا، عرض سلام و ادب دارم خدمت بینندگان عزیز. فینال آسیا شروع شد. رویداد بزرگ آسیا برای ایرانی ها. امیدوارم قهرمان از ایران باشد. هرچند شاگردان آقای گل محمدی کار سختی پیش رو دارند. امیدوارم قهرمانی مال ما باشد. پرسپولیس این روزها نسبت به شرایط سال های گذشته بسیار متفاوت است. چون بلافاصله بعد از پایان بازی های غرب آسیا لیگ شروع شد و حالا پرسپولیس آماده تر است. سال های گذشته همیشه یکی دو ماه وقفه می افتاد و از مسابقات به دور بودند. امیدوارم شنبه شاگردان گل محمدی بتوانند در این روزهایی که کرونا همه را درگیر کرده، خوشحالی را به کشور عزیزمان بیاورند. این اتفاق در مستطیل سبز با همت بازیکنان و تفکر خوب کادر فنی رقم می خورد. می توانیم رکورد خوبی را هم در آسیا ثبت کنیم. حامد لک می تواند عابدزاده جدیدی باشد و آرمان رمضانی علی دایی جدید. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برای فوتبال ایران و تیم ملی دو دروازه بان و مهاجم خوب خواهیم داشت. به امید اینکه پرسپولیس با جام به ایران بیاید و خوشحالی را به کشور عزیزمان بیاورد.

حامد وفائی:

صحبت های بهزاد داداش زاده عزیز را شنیدیم. علی، این مهاجم برزیلی اولسان، تنها امیدم این است که به بازی نرسد.

علیرضا هاشمی:

امید من هم همین است. مربی کره ای برای اینکه نیرویش تقسیم شود، نگرائو را در بازی قبلی به تنهایی بازی داد به امید اینکه بتواند بعد در طول بازی از یونسن استفاده کند و در بازی پرسپولیس از هر دو بهره ببرد. ولی خب برخلاف چیزی که ایشان انتظار داشت، دقیقه 19 نگرائو مصدوم شد و یونسن جایش را گرفت. تا حالا هم هیچ خبری از اینکه ایشان بهتر شده یا به بازی می رسد، نداریم. ما هم دعا نه ولی آرزو می کنیم بازی امروز را به میدان نرود. پرسپولیس چطور؟

حامد وفائی:

خدا را صد هزار مرتبه شکر همه بچه ها هستند و مشکلی نداریم. فکر می کنم یحیی گل محمدی اگر امروز روی سه بازیکن با تجربه اش یعنی سید جلال حسینی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه در سه خط دفاع و هافبک و حمله استفاده کند، بتوانند بازی را برای او دربیاورند. ضمن اینکه فکر می کنم یحیی در این بازی برخلاف بازی قبلی که مالکیت توپ را در اختیار داشت، زمین را به حریف بدهد و از همان اول پرس کند. امروز اگر پرسپولیس بتواند نکات فنی یحیی را اجرا کند و بازیکنان 90 دقیقه سلحشورانه دوندگی داشته باشند، شخصا خیلی خوشبین هستم به این بازی.

علیرضا هاشمی:

همان حملات سرخپوستی دیگر.

حامد وفائی:

همان حملات سرخپوستی را انجام دهد و انشاالله ببرد.

علی کلهری:

تیم اولسان هیوندای در حالی به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اومد که در لیگ کره جنوبی بعد از چونبوک موتورز دوم شده بود و در FA Cup کره جنوبی هم در مجموع دو بازی رفت و برگشت، سه بر دو به چونبوک موتورز باخت. این تیم همیشه نایب قهرمان، در گروه خودش در لیگ قهرمانان اول شد و در مرحله حذفی تیم های ملبورن، بیجینگ و ویسل کوبه را شکست داد. البته اشتباهات داوری هم یک نقشی در رسیدن این تیم به فینال داشت.

حسین باقرشاهی:

خیلی خوشحالیم یک پای این فینال، نماینده ای از ایران حضور دارد. این بازی نه تنها برای پرسپولیسی ها، بلکه برای کل ایران مهم است. موفقیت پرسپولیسی ها موفقیت ایران هم محسوب می شود. در همین راستا قرار است با سپهر حیدری عزیز صحبت کنیم. آقای حیدری سلام، صحبت های کارشناسی شما را می شنویم.

سپهر حیدری:

سلام عرض می کنم خدمت تمامی دوستان عزیز. چیزی تا بازی نمانده و امروز یک بازی بسیار بزرگ در آسیا برگزار می شود. فینال آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای. افتخار می کنیم نماینده کشور مان و تیم بزرگ پرسپولیس در این بازی حضور دارد. پرسپولیس از هر لحاظ، از لحاظ کیفیت دفاعی، کیفیت هجومی، واقعا یک سر و گردن بالاتر است. کیفیت مدافعان پرسپولیس مقابل خط حمله اولسان که اتفاقا نقطه قوت این تیم محسوب می شود، واقعا بالاتر است و به خط حمله حریف می چربد. درست است که نگرائو، یونسن، کیم و باقی بازیکنان، بازیکنان قابلی هستند اما خط دفاعی پرسپولیس واقعا بی تجربه نیست. یکی از نقاط قوت ما در این بازی می تواند قطع توپ هایی باشد که در میانه میدان هافبک های ما روی پاس های مدافعان حریف انجام می دهند. ویسل کوبه بالای 10 بار این کار را انجام داد و اولسان خیلی خوب توپ لو می دهد. قطعا ما با پرس کردن که حتما یحیی گل محمدی این نکته را گوشزد کرده، می توانیم صاحب توپ شویم. می توانیم با استفاده از مدل مشابه گگن پرسینگ که یورگن کلوپ در لیورپول انجام می دهد، موقعیت بسازیم. مطمئن هستم اگر پرسپولیسی ها خودشان باشند، این جام یک مالک بیشتر نخواهد داشت و آن هم پرسپولیس بزرگ است. برای آن ها بهترین ها را آرزو می کنیم، به امید قهرمانی پرسپولیس.

حامد وفائی:

صحبت های کارشناس برنامه را شنیدیم. علی امیدم آن است که مهاجم برزیلی به بازی نرسد، احتمالش است؟

علیرضا هاشمی:

یک مهاجم برزیلی و یک مهاجم نروژی با 5 گل دارند. جونیور نگرائو در بازی قبلی تنها در زمین بود و به نظرم سرمربی اولسان این کار را انجام داد تا انرژی مهاجمش را برای بازی فینال نگه دارد. یونسن را در زمین قرار نداد و فقط نگرائو را بازی داد. ولی دقیقه 19 بازی قبل، خوشبختانه برای ما و متاسفانه برای اونا مصدوم شد و هنوز خبری مبنی بر رسیدنش برای بازی فینال وجود ندارد. مطمئنا اگر نرسد خیلی برای ما خوب است. در پرسپولیس وضعیت چطور است؟

حامد وفائی:

پرسپولیس به هر حال همه نفراتش را در این بازی دارد و من فکر می کنم حضور سه بازیکن با تجربه، سید جلال در دفاع، احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا در خط هافبک و امید عالیشاه می تواند به پرسپولیس کمک کند. من به شدت امیدوارم به بازی فردا و به نظرم شرایط یحیی و شاگردان طوری است که سعی می کنند برخلاف بازی های قبلی توپ را به حریف یعنی اولسان هیوندای داده و در زمین خودشان بازی کنند. پرسپولیس بیشتر روی حملات سرخ پوستی کار می کند، زمین را به حریف بدهد و توپ را در اختیار بگیرند.

علی کلهری:

پرسپولیس در گروه خودش با 10 امتیاز صدرنشین شد و در مرحله حذفی تیم های السد، پاختاکور و النصر را شکست داد. در این وقفه به وجود آمده بین نیمه نهایی و فینال، پرسپولیس درگیر بازی های لیگ برتر شد. پرسپولیس در 4 بازی ای که به میدان رفت 8 امتیاز را کسب کرد و گلی را هم نخورد. البته در مرحله حذفی لیگ قهرمانان هم در جریان بازی گلی را دریافت نکرد و فقط از روی نقطه پنالتی گل خورد.

حسین باقرشاهی:

امیدوارم تا این جا برنامه مورد توجه تان قرار گرفته باشد. پرسپولیس خیلی غایب دارد و می دانیم که دل میلیون ها هوادار با این تیم است. در این بخش از برنامه مهمان ویژه دیگری به جمع ما اضافه می شوند، محسن خلیلی عزیز. آقای خلیلی صحبت های شما را می شنویم.

محسن خلیلی:

سلام عرض می کنم خدمت شما و عرض ادب و احترام خدمت بینندگان خوب سایت خبری طرفداری. بله در مورد بازی امروز تیم پرسپولیس ایران، باید بگیم تیمی که به فینال آسیا رسیده قطعا شایستگی لازم و همینطور نقاط قوت و ضعف زیادی دارد. من به چندتای آن اشاره می کنم. در مورد نقاط ضعف بخواهیم صحبت کنیم، پشت خطوط دفاعی کناری، البته این تیم گل های کمی را هم در این تورنمنت خورده است ولی  گل هایی هم که دریافت کرد به این دلیل بود که بازیکنانش بیشتر توپ را نگاه می کنند و سعی در پوشش فضاها دارند و به یار توجهی ندارند که این نقطه ضعف بزرگی است که به چشم آمد. به نظرم پرسپولیس می تواند از کناره ها به این تیم ضربه بزند و روی ضربات ایستگاهی و گپی که جلوی خط دفاعی در ضد حملات وجود دارد، استفاده کند.

در مورد نقاط قوت هم اگر بخواهیم صحبت کنیم به نظرم بیت گارام می تواند تعیین کننده باشد، شاهد بازی تکنیکی او خواهیم بود. این بازیکن می تواند نبض بازی اولسان را بر عهده بگیرد و توپ را به کناره ها به ایسوان، بازیکن شماره 7 اولسان که وینگر چپ هست برساند. ژین هو کاپیتان این تیم هم در کنار این بازیکن خواهد بود. و این بازیکنان سعی می کنند توپ را به جونیور مهاجم این تیم برسانند. البته یونسن مهاجم شماره 19 این تیم هم که معمولا به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم است می تواند مکمل جونیور باشد. البته تمام این صحبت ها در حد آنالیز تیم اولسان است. ولی بازیکنان تیم پرسپولیس خیلی با انگیزه هستند و جدای از آن باتجربه هستند. تجربه ای که دو سال گذشته در فینال آسیا کسب کردند و در این بازی بازیکنانی که در آن بازی حضور داشتند، می توانند از آن استفاده کنند و کمک حال پرسپولیس باشند. این بازی می تواند نقطه عطفی برای فوتبال ایران باشد. به عنوان یک هوادار ملی باید در کنار پرسپولیس باشیم و آرزوی موفقیت کنیم و انرژی مثبت بفرستیم. بازیکنان باید از نقطه ضعف های تیم اولسان استفاده کنند و دل مردم ایران را شاد کنند.

حامد وفائی:

اگر همه صحبت ها را جمع بندی کنم می توانم آرزو کنم که پرسپولیس امروز قهرمان شود. ما اگر بشار رسن را فاکتور بگیریم، پرسپولیس بومی ترین تیم آسیا است و امیدواریم بومی ترین تیم آسیا امروز قهرمان شود.

علیرضا هاشمی:

بومی ترین و پرسپولیسی ترین. این قهرمانی به پرسپولیسی ها خیلی می چسبد. دقت کنید، کادر فنی تیم، آقای گل محمدی، آقا کریم، مطهری، فنایی، همه پرسپولیسی هستند. در بین بازیکنان و حتی مدیریت هم همینطور، چه مدیریت در باشگاه ابراهیم شکوری، چه مدیریت در تیم افشین پیروانی. فکر می کنم قرمز ترین جام ممکن باشد. در مورد یحیی یک نکته خوبی بود، می گفتید.

حامد وفائی:

اگر پرسپولیس قهرمان شود، یحیی به تنها مربی بومی ای تبدیل خواهد شد که در غرب آسیا قهرمانی را به دست آورده. تیم های قبلی که قهرمان شدند، مثل الهلال و الاتحاد همه خارجی بودند. جالب این است که سرمربی اولسان گفته این بازی از آخرین بازی های من محسوب می شود. گویا با باشگاه دچار مشکل شده، برخلاف یحیی که دوره قبل دچار مشکل شده بود اما با این مدیریت قراردادش را تمدید کرده و در پرسپولیس می ماند. امیدوارم با قهرمانی یحیی یک جام قرمزِ قرمز و چهار میلیون دلار پول نصیب پرسپولیس شود. نتیجه چند چند می شود؟

علیرضا هاشمی: 

من خیلی عجیب فکر می کنم بازی به وقت های اضافه کشیده شود و در وقت های اضافه با یک گل ببریم. به خاطر عیسی آل کثیر نازنین که خیلی زحمت کشید و خود آقا یحیی که بسیار دوستش دارم، امیدوارم این قهرمانی به دست بیاید. نظر شما چیست؟

حامد وفائی:

من که می گویم در 90 دقیقه با نتیجه 2-0 کار را تمام می کنیم.

حسین باقرشاهی:

ممنون از شما که ما را تماشا کردید. ممنون از علی کلهری، حامد وفائی و علیرضا هاشمی و همینطور تمامی کارشناسانی که ما را در این برنامه همراهی کردند. تا یک میز کارشناسی دیگر بدرود و البته آرزوی موفقیت برای پرسپولیس ایران.

با سپاس از گروه ویدیوی طرفداری / تصویربرداری و تدوین: محمد محب زندی، علیرضا ابراهیمی و علیرضا منوچهری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فینال لیگ قهرمانان آسیا بهزاد داداش زاده اولسان هیوندای علیرضا هاشمی پرسپولیسی ها میز کارشناس فینال آسیا بازی امروز فکر می کنم کره جنوبی ترین تیم گل محمدی صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوها و رؤیاهای من بازی در فینال جام جهانی است؛ مطمئن باشید تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

سید احمد عباسی در گفت و گو با ایسنا درباره قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد البته ما بازی‌ها را خوب شروع نکردیم اما خیلی عالی این رقابت‌ها را به پایان رساندیم. پله پله پیش رفتیم و بهتر شدیم و توانستیم به فینال برسیم و تیم تایلند را مقابل ۱۲ هزار هوادار خود شکست دهیم.

وی ادامه داد: به تایلند اصلاً فرصت ندادیم در بازی فینال سر خود را بالا نگه دارد و این تیم را در فینال با اختلاف سه گل شکست دادیم. کار بزرگی انجام دادیم زیرا فوتسال آسیا واقعاً پیشرفت کرده است.

این بازیکن تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتسال بسیار نزدیک است و امیدوارم حمایت‌ها از تیم ملی بیشتر شود و مسئولان فکری کنند.

او درباره آقای گلی خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: آقای گلی ام را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که در دوران ورزشیم بسیار از من حمایت داشتند و هر جایی که من می‌خواستم کم بیاورم کنارم بودند. مدال و جام قهرمانی  این دوره از رقابت‌ها را نیز به مردم عزیزمان تقدیم کردم.

وی درباره جام جهانی فوتسال، گفت: تلاشمان را می‌کنیم که روی سکو برویم البته تلاش من حضور در بازی فینال است و یکی از بزرگترین آرزوها و رویای من بازی در فینال جام جهانی است. مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • مرد سال آسیا شاید به دوئل با رونالدو برسد
  • با وینیسیوس، در آستانه صعود به فینال
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • تمرین شاداب پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار با سپاهان 
  • خبر خوش به پرسپولیسی‌ها در آستانه بازی با سپاهان
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک