Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهدمقدس گفت: با پرهیز از تجمعات شب یلدا، بلندترین شب سال را به بزرگترین افسوس عمر تبدیل نکنیم. - اخبار استانها -

حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به اینکه جشن‌ها و شب نشینی‌هایی که در این شب با محوریت خانواده‌ها در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود یک سنت دیرینه است که جایگاه ویژه‌ای نزد ایرانیان دارد، اظهار داشت: خانواده‌ها طبق سنت دیرینه دور هم جمع می‌شوند تا بلندترین و تاریک‌ترین شب سال کوتاه‌تر شود، اما این دور هم جمع شدن در واقع وفاق و همدلی برای غلبه بر سیاهی، تاریکی و سردی بوده؛ همان که امروز به شکل ویروس کرونا ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا بیش از 10 ماه است که مشکلات زیادی در کشورمان ایجاد کرده و مردم ایران را داغدار عزیزانشان کرده و در کنار آن فشار مضاعفی بر کادر بهداشت و درمان تحمیل کرده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی از مردم فهیم ایران می‌خواهیم که همانند دیگر روزهای سال 99 به‌خصوص روز طبیعت، در شب یلدا هم در خانه بمانند و با ایجاد دورهمی‌ها موجب آسیب‌رسانی به خود و دیگران در تمامی گروه‌های سنی به‌خصوص کودکان و سالمندان نشوند.

رحیمی تصریح کرد: در طول 10 ماهه کرونایی پستی و بلندی‌های زیادی به لحاظ آمار مبتلا، بستری و فوتی داشتیم، اما خوشبختانه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده در آذر ماه امسال و به تبع آن همکاری شایسته و در خورشأن مردم با خادمان خود در حوزه سلامت کاهش بیش از 50 درصدی این آمارها را به‌همراه داشت و بی‌شک می‌توانیم با تداوم این نوع همکاری باز هم این آمار را کاهش دهیم.

وضعیت کرونایی قم همچنان نارنجی است/مجوز فعالیت بعد از ساعت 18 فقط برای اصناف گروه شغلی یکاپیدمی چاقی دانش‌آموزان در دوران کرونا/ تمهیدی باید برای سلامت اندیشیدآستان قدس 250 میلیارد ریال بسته معیشتی از ابتدای کرونا در آذربایجان شرقی توزیع کرده است

وی با ذکر این نکته که همواره نقش مردم در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه حوزه سلامت ملموس و مشهود بوده و بی‌شک این نقش در ایام بحران کرونا پررنگ‌تر است، تأکید کرد: همگان دیدیم اوج همکاری‌های مردمی کاهش قابل توجه آمار مبتلا، بستری و فوتی کرونایی را به‌همراه داشت، اما اگر کوچکترین تجمعی در ایام و مناسبت‌های مختلف همچون شب یلدا ایجاد کنیم تلاش‌های کادر بهداشت و درمان را نافرجام کرده‌ایم و با تصمیم اشتباه خود بلندترین شب سال را به بزرگترین افسوس عمر تبدیل نکنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل که فضای مجازی را در شب یلدا تعطیل کرده بودیم باید فضای حقیقی را تعطیل نماییم و به یک محفل کوچک در خانواده اکتفا کنیم و اگر هم می‌خواهیم با عزیزانمان ارتباط برقرار کنیم این کار را از طریق فضای مجازی انجام دهیم و تحت هیچ شرایطی دیدار حضوری نداشته باشیم تا با تصمیم غلطمان موجب آسیب‌رسانی به خود و دیگران نشویم.

رحیمی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم به احترام کادر بهداشت و درمان که در ایام بحران کرونا سلامت خود را در جهت حفظ سلامت همنوعشان به خطر انداخته‌اند هیچگونه تجمع و دورهمی‌ای در شب یلدا نداشته باشند، بیان کرد: امسال در شرایط شیوع ویروس کرونا و خطرهای جدی در پی افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید 19 نیاز است که با پرهیز از دورهمی و تجمعات خانوادگی، از راه دور به یاد هم باشیم و برای حفظ سلامتی یکدیگر بکوشیم تا این زمستان هم به سلامت سپری شود زمستان سیاهی را که سازمان بهداشت جهانی نسبت به آن هشدارداده در ایران شاهد نباشیم.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شب یلدا شب سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کد خبر 6092881

دیگر خبرها

  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی مطلقاً ممنوع است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی