Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:47:30 GMT

مردم متمایل به خرید آجیل ارزان به میزان کم هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۸۵۲

مردم متمایل به خرید آجیل ارزان به میزان کم هستند

ایسنا/اصفهان دبیر اتحادیه خواربار و آجیل فروشان اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصد قیمت آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته، گفت: به دلیل گرانی آجیل، مدل و میزان خرید مردم بسیار تغییر کرده و آنها تمایل به خرید آجیل و خشکبار ارزان، آن هم به میزان کم هستند.

علیرضا حمصیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: افزایش قیمت آجیل و خشکبار از یک سو به دلیل تورم حاکم بر کشور و از سوی دیگر به دلیل جذابیت نرخ دلار و صادرات برخی محصولات همچون پسته، بادام، کشمش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

وی با تاکید بر اینکه میزان مصرف داخلی بر گرانی آجیل تاثیر ندارد، بلکه شاخص اصلی صادرات عامل افزایش قیمت این  محصول است، گفت: از زمانی که صادرات نفت متوقف و فروش این محصول محدود شد، تمرکز کشور بر صادرات غیر نفتی از جمله خشکبار رفت که بر افزایش قیمت این محصولات در بازار داخل اثرگذار است.

دبیر اتحادیه خواربار و آجیل فروشان اصفهان با بیان اینکه محصول آجیل و خشکبار به وفور در بازار است، گفت: تاکید کرد: به دلیل توان پایین خرید مردم، مصرف آجیل کمتر شده است و متاسفانه امسال نسبت به شب یلدای گذشته میزان خرید مردم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل گرانی آجیل، مدل و میزان خرید مردم بسیار تغییر کرده و آنها تمایل به خرید آجیل و خشکبار ارزان، آن هم به میزان کم هستند.

حمصیان توضیح داد: به عنوان مثال اگر سال گذشته با هزینه ای، مردم قادر به خرید دو کیلو آجیل شب یلدا بودند، امسال با همان پول به دلیل افزایش دو برابری قیمت ها تنها قادر به خرید نصف آجیل پارسال هستند.

به گفته دبیر اتحادیه خواربار و آجیل فروشان اصفهان، قیمت آجیل و خشکبار شب یلدای امسال نسبت به یلدای گذشته، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته، اما امسال میزان استقبال مردم برای خرید آجیل زیاد نیست.

وی با اشاره به قیمت انواع آجیل و خشکبار برای شب یلدا در اصفهان، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو پسته بین ۱۵۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، مغز بادام بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، فندوق بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، تخمه کدو بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، تخمه گل آفتاب بین ۳۳ تا ۵۰ هزار تومان، نخودچی بین ۳۶ تا ۴۰ هزار تومان، کشمش بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، بادام هندی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و هرکیلو آجیل مخلوط بسته به کیفیت آن بین ۱۳۰ تا ۲۱۰ هزار تومان است.

حمصیان افزود: قیمت هر کیلو شکوفه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، برنجک ۴۰ هزار تومان، گندمک ۱۵ هزار تومان و شادونه ۶۰ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه شب عید گذشته به دلیل شیوع کرونا زیاد از آجیل استقبال نشد، به مردم هشدار داد که به دلیل به فروش نرفتن محصول آجیل در آن زمان، اکنون برخی از آجیل های موجود در بازار اگرچه ظاهری سالم دارد، اما تازه نیست، بنابراین در زمان خرید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آجیل آجیل و خشکبار شب یلدا یلدای مجازی کروناویروس همه باهم علیه کرونا پسته بادام صادرات نرخ ارز تورم آجیل و خشکبار هزار تومان خرید مردم خرید آجیل شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی