Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:42:49 GMT

سند ملی طرح «مدرسه آماده » نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۸۷۲

سند ملی طرح «مدرسه آماده » نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کرمی محمدی با اشاره به «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» گفت: بنا شد تا با توجه به اقداماتی که پیرامون اجرای طرح مدرسه آماده در تهران انجام شده بود، نسخه ملی این طرح برای اجرا در سراسر کشور نیز با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اجرایی شود که این طرح نهایی شده و آماده برای اجرا در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی محمدی افزود: مراسم رونمایی از «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» در هفته اول دی ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و شهردار تهران به صورت حضوری و همچنین مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور به صورت مجازی در محل مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار می شود.

کرمی محمدی افزود: فاز اول این طرح در ۱۰ کلانشهر کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه و ارومیه اجرا می شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش ایمنی مدارس، آموزش و توانمند سازی کارکنان، دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس است، گفت: به طور کلی مدرسه آماده، مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را داشته باشد و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد.

کرمی محمدی گفت: این طرح شامل چهار بخش اصلی آموزش مدیران، معلم و پرسنل مدرسه، دانش آموزان و خانواده آنها در برابر بحران هایی از جمله زلزله، سیل، طوفان، اپیدمی و آتش سوزی است. در مرحله بعد ارزیابی ایمنی مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه ای انجام می شود و مدارس براساس امتیاز به دست آمده، در یکی از سه سطح قرمز (دارای خطرپذیری بالا)، زرد (خطرپذیری متوسط) و سبز (خطرپذیری پایین) قرار می گیرند. ارائه برنامه کاهش مخاطرات برای هر مدرسه و تجهیزات اولیه و با کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط از دیگر مراحل این طرح است.

کد خبر 5099325

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رضا کرمی محمدی سند ملی مدرسه ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران شورای شهر کمیته امداد امام خمینی هفته پژوهش قوه قضاییه شب یلدا پیروز حناچی تصادفات رانندگی سربازی شهرداری مدیریت بحران مدرسه آماده کرمی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عملکرد تیم اعزامی شهرداری پایتخت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی، معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملا درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند