Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونا نداریم و فقط ۴ شهر کردکوی، بافق، آمل و گلوگاه نیازمند توجه ویژه هستند و در آستانه قرمز شدن قرار دارند.

به گزارش برنا؛ مهم‌ترین عامل بیماری در این فصل، دورهمی‌های خانوادگی است و اکیدا توصیه می‌شود از دورهمی خانوادگی در شب یلدا پرهیز کنیم، اگر این دورهمی‌ها ادامه یابد، بیماری قطعا دو هفته دیگر صعودی می‌شود، وضعیت حال حاضر بسیار خوب است و اولین آمار فوت زیر ۲۰۰ نفر را دیروز داشتیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان بستری هم بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و در اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنیم. این موضوع نتیجه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و به همان دلیل که این بیماری کم شده، اگر برداشته شود، بیماری افزایش پیدا می‌کند.

رییسی اظهار داشت: برخی می‌گویند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شب یلدا برگزار می‌کنیم، اما پروتکل شب یلدا این است که دور هم جمع نشویم. بقیه صحبت‌ها که رعایت می‌کنیم و از هم فاصله می‌گیریم، قطعا موثر نیست.

وی بیان کرد: در سطح کشور هیچ شهر قرمزی نداریم و ۲۰۵ شهر نارنجی و ۲۴۳ شهر زرد شدند و این نشان دهنده وضعیت مطلوب است که امیدواریم این ۲۰۵ شهر نارنجی هم تبدیل به زرد شوند.

رییسی افزود: چهار شهر نیازمند توجه ویژه هستند که امروز هم به استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد. کردکوی گلستان، بافق در کرمان، آمل و گلوگاه در مازندران نیازمند توجه ویژه هستند. این شهرها قرمز نیستند، اما در آستانه قرمز شدن قرار دارند و اگر رعایت شود به شهرهای زرد تبدیل می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هفته گذشته، چهار استان مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در وضعیت قرمز بودند و همه این استان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند و فقط این چهار شهر وضعیت ناپایداری دارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در مازندران کرونا در کرمان کرونا در گلستان کرونا در شمال کرونا در استانها کرونا در آمل کرونا در گلوگاه کرونا در بافت کرونا در کردکوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جعفر جندقی اظهار کرد: هم‌زمان با اجرایی شدن پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیک» در سازمان حفاظت محیط زیست تدوین طرح پویش شهر بدون پلاستیک در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتمام رسید و لازم است در راستای کاهش مواد پلاستیکی اطلاع رسانی عمومی انجام شود.

وی افزود: در پی مطالعات سلول‌های انسانی در محیط کشت و آبزی و ورود آن‌ها به چرخه مواد غذایی انتقال میکروپلاستیک‌ها در روده موجب اثرگذاری بر سیستم لنفاوی، گردش خون و در نهایت تجمع در بافت‌هایی مانند کبد، کلیه، مغز و دستگاه گوارش می‌شود که ممکن است برای بیماران زمینه‌ای پیامدهایی را داشته باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نگرانی‌های اصلی حول موضوع مواد پلاستیکی ناشی از مواد سمی و موارد شیمیایی به این منظور است که زباله‌های میکروپلاستیکی به علت ناقل پاتوژن‌ها و فلزات سنگین باعث ایجاد خطر برای زنان باردار و ایجاد تداخلاتی در هورمون‌ها، کاهش قدرت باروری، مشکلات رشد مغز و استخوان، سرطان و در توسعه رشد و مجرای تناسلی جنین شود.

جندقی ادامه داد: میکروپلاستیک‌ها می‌تواند انواع اختلالاتی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دو و آنزیم‌های کبدی شوند که همگی انواعی از مشکلاتی هستند که در نتیجه قرارگیری در معرض مقدار بسیار کمی از این ماده می‌توانند به وجود آیند.

وی اظهار داشت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

کد خبر 751161

دیگر خبرها

  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر