Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته پژوهش در مراسم افتتاح و رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاورد‌های پژوهشی استان خراسان رضوی از دو دستاورد پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مراسم افتتاح و رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان رضوی، دو دستاورد علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) به صورت ویدیو کنفرانس رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«دستگاه جت پلاسما با استفاده از میدان مغناطیسی» و «دستگاه ضد عفونی پلاسما برای تجهیزات تنفسی» دو دوستاورد جدید پژوهشی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) است که توسط قاسم صادقی بجستانی، رضا عارف نژاد و امید نصرتی بیابانکی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه اختراع و در این مراسم رونمایی شد.

قاسم صادقی بجستانی، مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، در حاشیه این مراسم در مورد کارایی دستگاه ضد عفونی پلاسما برای تجهیزات تنفسی گفت: امروزه با افزایش سطح بهداشت و افزایش مراکز درمانی و پیشرفت روز افزون تجهیزات پزشکی با حساسیت بالا، اهمیت استریل کردن تجهیزات پزشکی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در حال حاضر برای استریل تجهیزات عموما از اتوکلاو‌های بخار و یا مواد شیمیایی و برخی اتوکلاو‌های پلاسما استفاده می‌کنند که این روش‌ها قابلیت استریل کردن و استفاده برای تجهیزات تنفسی حساس را نداشته و باعث آسیب دیدن تجهیزات می‌گردد.

وی افزود: دستگاه ساخته شده دارای چهار بخش اصلی است و در هر مکان یا شرایطی به راحتی قابل استفاده می‌باشد؛ زیرا عدم استریل این تجهیزات در بسیاری از زمان‌ها با عث انتقال عفونت‌های تنفسی از قبیل سل، covid ۱۹، H۱N۱، MARS و... شده و برای بیماران مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

این مخترع جوان کشور در ادامه درباره اهمیت و کاربرد دستگاه جت پلاسما با استفاده از میدان مغناطیسی گفت: تاکنون جت پلاسما‌های گوناگون و با روش‌های مختلفی ساخته شده اند که در تمامی این دستگاه‌ها محدودیت‌هایی از قبیل حساسیت، حرارت، شوک الکتریکی و ... مطرح شده است. ولی در این دستگاه تمامی این محدودیت‌ها را حذف و ایمنی دستگاه را بسیار افزایش داده ایم.

صادقی بیان کرد: برای تولید جت پلاسما و انجام عمل یونیزاسیون گاز، بجای استفاده مستقیم از جریان الکتریکی و تخلیه الکتریکی بین دو الکترود، از یک سیم‌پیچ جهت تولید میدان الکترومغناطیس استفاده‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده از جت پلاسما برای درمان بیماری‌ها معتقدیم با روش پیشنهاد شده، محدودیت‌های مطرح‌شده در سایر تحقیقات، کنار گذاشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بین المللی امام رضا دستاورد پژوهشی هفته پژوهش دانشگاه بین المللی امام رضا رونمایی شد جت پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: این واحد در پارسال ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید جهت استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد تومان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

بکارگیری ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات در جشن عید امامت

شهردار شهرکرد افزود: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تراکتور ۴۷۵، یک دستگاه بنز ۱۹۲۴، دو دستگاه هیوندای ۶۵۱ HD، ۳ دستگاه فوتون M۴، دو دستگاه بنز ۲۶۲۴، دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل چرخ مکانیکی، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه سواری هاچ بک هایما خریداری شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

واحدیان ادامه داد: ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود