Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@10:16:56 GMT

تعمیر کولر گازی شبانه روزی تهران و کرج

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۹۰۷۴

تعمیر کولر گازی شبانه روزی تهران و کرج

تعمیر کولر گازی شبانه روزی تهران و کرج ، کولر گازی نوعی دستگاه تهویه است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج اتاق دفع می‌کند. در بعضی دستگاه‌ها امکان معکوس کردن این سیکل یا چرخه وجود داشته و می‌توان کولر را تبدیل به پمپ حرارتی (به انگلیسی: Heat Pump) کرد و در فصل زمستان از آن برای گرمایش استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما ببینید : تعمیر داکت اسپلیت

هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی : 

1- کمپرسور

2- کندانسور

3- اواپراتور

4- شیر انبساط یا لوله مویین

تشکیل می‌شود.

در کولر گازی از گازهای مخصوص تبرید از جمله R-22 یا R-134a یا R-404 و … استفاده می‌شود. این گازها در بعضی موارد به شدت برای لایه ازون کره زمین مضر بوده و به همین دلیل در حال جایگزینی با گازهایی هستند که برای محیط زیست و لایه ازون مخاطرات کمتری داشته باشد.

کولر گازی را ویلیس کریر در سال ۱۹۰۲ میلادی اختراع کرد.

چه مواقعی به نصاب و تعمیرکار کولر گازی در تهران نیاز داریم؟

امروزه کولرهای گازی جز پر استفاده ‌ترین وسایل سرمایشی هستند که در ساختمان‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما همین کولرهای گازی بدون اینکه خرابی داشته باشند، باید سالانه مورد سرویس قرار بگیرند. سرویس دوره‌ای کولر گازی، می‌تواند به بهبود کارکردش کمک کند. معمولا در مواقع زیر به نصب و تعمیرات کولر گازی نیاز داریم:

- زمانی که کولر گازی جدید خریدیم و نیاز به نصب آن داریم و یا می‌خواهیم کولر خود را از مکانی به مکان دیگر منتقل کنیم.

- هنگامی‌که به دنبال یک تعمیرکار مطمئن هستیم تا تعمیر کولر گازی خود را به او بسپاریم.

- هنگامی‌که کولر گازی دچار مشکل شده و به‌خوبی خنک نمی‌کند.

- هنگامی که گاز کولر خالی شده و نیاز به شارژ گاز کولر داریم.

البته به دلیل تعدد برندهای کولرهای گازی، مشکلاتی که برای این دستگاه‌ها به وجود می‌آید نیز متنوع هستند و ممکن است به هر دلیل دیگری نیز به تعمیرکار کولر گازی در محل نیاز پیدا کنیم.

گویا سرویس برای سرویس و تعمیر کولر گازی در محل چه خدماتی ارائه می‌کند؟

هر خدماتی که در زمینه تعمیر و سرویس کولر گازی نیاز داشته باشید، گویا سرویس در اختیار شما قرار خواهد داد. از نصب کولر گازی معمولی و نصب کولر گازی اسپلیت گرفته تا نصب و تعمیر کولر گازی پنجره‌ای، داکت اسپلیت و... . از صفر تا صد خدمات مربوط به کولر گازی خود را می‌توان به گویا سرویس سپرد. خدماتی که به شما ارائه می‌شوند عبارت ‌اند از :

◦ نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره‌ای، دیواری و ایستاده

◦ نصب کولر گازی در نمای ساختمان

◦ تعمیر و سرویس انواع کولر گازی

◦ خدمات داکت‌کشی، برق‌کشی و لوله‌کشی مسی کولر گازی

◦ شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر

◦ تعمیر و سرویس کامل کولر گازی

◦ سرویس دوره‌ای کولر گازی

◦ تعمیر اینورتر کولر گازی

◦ سرویس زمستانه کولر گازی

◦ نصب کولر گازی به‌صورت زمینی و دیواری

◦ تعویض قطعات مثل لوله، فیلتر، کنتاکتور، شیربرقی، روغن، برد الکترونیکی، خازن و...

◦ عیب‌یابی و رفع لرزش کولر گازی

البته خدمات گویا سرویس در زمینه سرویس کردن کولر گازی به موارد فوق ختم نمی‌شود و هرگاه احساس کردید برای تعمیر کردن کولر گازی به یک تعمیرکار خوب و خبره کولر نیاز دارید می‌توانید روی خدمات گویا سرویس حساب کنید.

حتما ببینید : خرید و فروش قطعات کولر گازی

تعمیرات انواع کولر گازی

تهویه مطبوع شاخه‌ای از تأسیسات در مهندسی مکانیک می‌باشد که، با توجه به عملکرد و کاربری سیستم‌های مختلف در این زمینه، متنوع است. کولر گازی در چند مدل ساخته می‌شود:

- کولر گازی یک تکه یا پنجره‌ای سرد و گرم

- کولر گازی دو تکه (اسپلیت) سرد و گرم

- کولر گازی پرتابل (قابل حمل)

- کولر گازی ایستاده سرد و گرم

- کولر گازی سقفی یا کاستی سرد وگرم

- کولر گازی داکتی یا کانالی سرد و گرم (در این نوع ممکن است گرمایش به صورت کویل آب گرم باشد)

- کولر گازی چند شعبه یا مولتی وی (در ظرفیت‌های 38000 BTU به بالا در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می‌شود)

کولر گازی دوتکه یا کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت از دو واحد مجزا ساخته می‌شود. یونیت خارجی شامل کمپرسور و کندانسور است که در خارج از ساختمان نصب می‌گردد و یونیت داخلی که واحد تبخیر (اواپراتور) در آن جای دارد در

داخل ساختمان جای می‌گیرد. یونیت خارجی و یونیت یا پنل داخلی توسط دو لولهٔ مسی یا آلومینیومی به همدیگر مرتبط هستند. لولهٔ باریکتر گاز سرد را از یونیت بیرونی به یونیت داخلی منتقل می‌کند و لوله ضخیم‌تر کار خروج و انتقال گاز گرم را به یونیت و کمپرسور بیرونی به عهده دارد. این کولرها معمولاً دارای دستگاه کنترل از راه دور هستند.[۲] این نوع کولرها شامل دو مدل معمولی و اینورتر می‌شوند که در مدل اینورتر تا حداکثر شصت درصد (البته در شرایط ایده‌آل) از مصرف انرژی را نسبت به مدل معمولی کاهش می‌دهد.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل، در ظرفیت‌های پایین ساخته می‌شود و دارای حالت گرمایش نیز هست. این مدل کولر گازی دارای ریموت کنترل است و به دلیل شکل آن، برای فضاهای کوچک اجاره‌ای یا استفاده موقت استفاده می‌شود. تمام بخش‌های مختلف کولر گازی از جمله کندانسور، اواپراتور و… در یک مجموعه جا گرفته‌اند و در حالت سرمایش، گرمای موتور از طریق لوله خرطومی پشت دستگاه به بیرون انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه، این لوله خرطومی باید به پنجره یا منفذی که هوا را به بیرون انتقال می‌دهد وصل گردد. در غیر این صورت، گرمای خارج شده از هوا دوباره از طریق همین لوله خرطومی به فضا برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به درستی انجام نمی‌شود. اما در حالت گرمایش، نیازی به این کار نیست. گرمایش در این نوع کولر گازی از طریق هیتر انجام می‌شود که زیاد مقرون به صرفه نیست. اما امکان استفاده از این حالت در کولر گازی پرتابل در نظر گرفته شده‌است.[نیازمند منبع]

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده بر خلاف پرتابل دو تکه است به این معنی دارای واحد خارجی و داخلی می‌باشند. پنل داخلی آن‌ها در داخل قرار می‌گیرد باید توجه داشت که پنل داخلی را نمی‌توان مانند پرتابل حمل و جابجا کرد و پنل خارجی باید در فضای بیرون نصب گردد. کولرهای ایستاده در دو نوع سه فاز و تک فاز (معمولی و اینورتر) تولید می‌شوند

کولر گازی ایستاده در ظرفیت 48000 BTU به بالا تولید می‌شوند به همین علت در سالن‌های وسیع و بسیار بزرگ مناسب می‌باشد و استفاده می‌گردد.

اجزای درونی و نحوه عملکرد یک کولر گازی پنجره ای

تعمیر کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای شامل کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و به سمت بیرون است و یک فن کندانسور در پشت آن است که هوا از طریق آن دمیده می‌شود و به حذف گرما از کندنسورکمک می‌کند. این کولر گازی‌ها به دلیل نداشتن ریموت کنترل و نداشتن حالت گرمایش، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چگونگی سرماسازی

کولرهای گازی مطابق چرخه تبرید تراکمی کار می‌کنند. در این چرخه گرما از منبع سرد گرفته شده و در منبع گرم دفع می‌شود. مطابق قانون دوم ترمودینامیک این کار به صورت طبیعی رخ نمی‌دهد و برای انجام آن باید کار فیزیکی انجام داد.

چرخه ساده یک چرخه تبرید تراکمی در سرمایش

داخل یونیت خارجی دستگاه که کندانسینگ یونیت خوانده می‌شود یک کمپرسور گاز، یک کندانسور و یک فن خنک‌کننده وجود دارد که عملکرد آن همانند یخچال و فریزر می‌باشد. کمپرسور، گاز کم فشار دما پایین را از اواپراتور مکش کرده و آن را متراکم می‌کند. با متراکم شدن گاز، دما و فشار آن افزایش می‌یابد. این گاز برای کاهش دما به کندانسور فرستاده می‌شود. با عبور گاز داغ از کویل‌های کندانسور و عبور پر سرعت هوای محیط از روی لوله‌ها توسط فن، این گاز پرفشار تبدیل به مایع پرفشار و نسبتاً داغی می‌شود. با عبور این مایع پرفشار از لوله مویین، فشار و دما به شدت افت کرده و تبدیل به یک مایع کم فشار دما پایین می‌شود. این مایع کم فشار از کویل‌های اواپراتور عبور داده می‌شود و به دلیل پایین بودن نقطه جوشش آن به سرعت گرمای محیط را به خود جذب کرده و تبدیل به گازی کم فشار می‌شود. این گاز کم فشار برای ادامه چرخه دوباره به کمپرسور بازگردانده می‌شود.

پربیننده ترین جزئیات یارانه جدید کمک معیشتی ابهام دارد انتشار چهره واقعی سحر تبر برای اولین بار! +عکس چه کسانی امشب یارانه ۱۲۰هزار تومانی می‌گیرند؟ قیمت خودروهای ایران خودرو در پایتخت +جدول عرضه محصول جدید خودروسازی فردا آغاز شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیستم گرمایشی کولر گازی دستگاه تهویه تعمیر کولر گازی پمپ حرارتی اسپلیت تعمیرکار کولر گازی نصاب کولر گازی تعمیر کولر گازی نصب کولر گازی کولرهای گازی کولر گازی گویا سرویس سرد و گرم پنجره ای کم فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالامیر یاقوتی افزود: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مولفه های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه های برق به گونه ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه های مهم مصرف، سامانه های سرمایشی و کولرها است.

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ۵ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگیهای خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده ای از کشور را شامل می شود و حدود ٨٠ درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و ... عمدتا در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمایشان و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب، کولرهای آبی می توانند دما مطلوب بین ٢١ تا ۲۵ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین کنند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود ١٥٠ تا ١٨٠ کیلووات ساعت را شامل می شود، مصرف برق ماهیانه در ماه های گرم سال را به دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز ٣٠٠ کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماههای گرم سال بین ٩٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت از مجموع ٣٠٠ کیلووات ساعت را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می کنند باشد، خاطرنشان ساخت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می شود و از آنجایی که قبضهای ما هر دو ماه یکبار صادر می شود، به طور متوسط در تابستان حدود ٧٠ هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه های موجود حدود ٨٠ هزار تومان پیش بینی می شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ۶ تا ٧ برابر این مقدار می شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه ای خنک می کند، حداقل ٨٠٠ کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهیانه قریب ٩٠٠ تا ١٠٠٠ کیلووات ساعت خواهد شد که بیش از ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگی‌ها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می کند.وی در عین حال تصریح کرد: این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می شود، یعنی وقتی که در پله های بیش از الگو قرار می گیرد به صورت نمایی نرخ برق زیاد می شود. در واقع در دامنه ٣٠٠ کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط ١٢٠ تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می شود، اما در دامنه ٩٠٠ یا ١٠٠٠ کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت ١٠٠٠ تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢۴ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می کنند خواهد شد. به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماه بیش از ٢ میلیون تومان می شود.

یاقوتی در پایان تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می کند بالای ٢ میلیون تومان پیش بینی می شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899607

دیگر خبرها

  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟