Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: سالانه ۳.۵ میلیارد دلار واردات در این صنعت مرغداری در زمینه «جیره های غذایی» داریم.

وی گفت: علاوه بر ذرت و کنجاله، آنزیم‌ها و واکسن‌های مورد نیاز صنعت طیور نیز وارداتی هستند که باید برای تولید این محصولات ابتدا ماده اولیه را وارد کنیم بعد به حوزه تولید وارد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با بیان اینکه در صنعت لبنیات هم همینگونه واردات داریم و وابسته به کشورهای دیگر هستیم، گفت: ما تاکنون در بخشهای تکنولوژی ورود پیدا نکرده ایم، در حالیکه کارخانجات پیشرفته ای داریم.

وی با بیان اینکه در صنایع ما گلوگاه‌هایی وجود دارد، گفت: این گلوگاهها با اعمال تحریم‌ها علیه کشور خود را نشان دادند.

ستاری افزود: ایران در حوزه استارترها دارای قدمت ۵ تا ۶ هزار ساله است به طوریکه در هر روستا و شهری که وارد شویم می بینیم تیپ لبنیات خاص خود را دارند و از استارترهای خاص خود استفاده می کنند.

به گفته وی، همچنین می بینیم که در سراسر کشور بر اساس تنوع قومیتی انواع مختلفی از پنیرها تولید می‌شود و ذائقه‌ای که ایجاد شده سابقه صدها ساله دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان تدوین استاندارد نوشیدنی دوغ، تنها دو کشور ایران و ترکیه با این نوشیدنی آشنا بودند، گفت: ذائقه ایرانی ایجاد شده، یک بنای تاریخی محسوب می شود که باید از آن مراقبت کرد.

به گفته ستاری، ما استارترهای بومی خودمان را داریم و این شرکت دانش بنیان با مطالعات فراوانی که در این حوزه انجام داده، توانسته محصولاتی با نوآوری عرضه کند که باید به صنعت تزریق شود.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم از بانک ذائقه مردم، برای توسعه اشتغال زایی و نوآوری استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم این رونمایی شروعی برای ارائه نوآوری‌های بیشتر از سوی سایر شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله در حوزه پروبیوتیک‌ها باشد.

ستاری با بیان اینکه حوزه پروبیوتیک‌ها تاکنون در کشور مغفول مانده بود ،گفت: این حوزه جای تحقیقات بسیاری دارد، زیرا علاوه‌بر حوزه انسان در حوزه آبزیان بازار عظیمی دارد.

کد خبر 5099292 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پروبیوتیک ها سورنا ستاری فناوری نانو نوآوری لبنیات آبزیان ویروس کرونا هفته پژوهش حاکمیت سایبری گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان واکسن کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ فناوری فضایی صندوق نوآوری و شکوفایی سورنا ستاری منصور غلامی مخابرات پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد