Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی اکبر کریمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مباحث مطرح شده در کمیسیون صنعت و معدن درباره مطالبه گمرک از شرکت‌های ال جی و سامسونگ گفت: هفته گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوالاتی درباره طلب گمرک جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌های کره‌ای «ال جی» و «سامسونگ» در کمیسیون حاضر شد ولی از آنجا که از پاسخ وزیر و معاونانش قانع نشدم، مقرر شد سوال از وزیر در صحن علنی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در توضیح بدهکاری این دو شرکت کره‌ای اظهار داشت: دو شرکت ال جی و سامسونگ پیش از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران و تا سال ۹۶ که در ایران فعالیت و حضور داشتند، لوازم خانگی از جمله تلویزیون، ‌ ماشین لباسشویی، یخچال و ... را به‌شکل قطعات منفصل و جزئی وارد کشور می‌کردند.

کریمی افزود: در مورد لوازم خانگی سه نوع تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده است؛ اگر کالایی کامل وارد کشور شود، تعرفه آن ۸۰ درصد و اگر به صورت بخشی وارد شود تعرفه ورودی حدود ۳۵ درصد است؛ حال اگر آن کالا به صورت قطعات کوچک و منفصل وارد کشور شود، تعرفه‌ای حدود ۵ تا ۱۰ درصد به آن کالا تعلق می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس تصریح کرد: بر همین اساس این دو شرکت برای فرار از تعرفه‌های بالای گمرکی، قطعات لوازم خانگی را به صورت جزیی و منفصل وارد کشور کرده و درکشور متصل و مونتاژ می‌کردند. یعنی عملا کالا را با تعرفه پایین گمرکی  وارد کرده ولی یک کالای کامل را در کشور به فروش می رساندند.

وی ادامه داد: موضوع تخلف را من در سال  ۱۳۹۵ مطرح کردم  و پس از بررسی که گمرک انجام می‌دهد، ‌ جرائمی که به این دو شرکت  محاسبه کرد و تعلق گرفت که ۳ هزار میلیارد تومان جریمه برای  شرکت ال جی و یک هزار ۷۰۰ میلیارد تومانی جریمه برای  شرکت سامسونگ از سوی گمرک تعیین شد ولی هنوز این جرائم وصول نشده است.

کریمی با بیان اینکه در آن زمان این دو شرکت به مبلغ تعیین شده جریمه‌ها اعتراض کرده بودند، یادآور شد: این اعتراض در فرایند بوروکراسی اداری بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و در نهایت معاونت اقتصادی ریاست جمهوری قرار می‌گیرد که بعد از گذشت چند سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

این نماینده مجلس درباره اینکه پاسخ وزیر صمت در این باره چه بوده است، خاطرنشان کرد: «علیرضا رزم حسینی» به تازگی به سمت وزیر صمت منصوب شده و تاکید کردند که در جریان ریز این موضوع نیستند ومعاونان ایشان پاسخگو بودند. ولی از توضیحاتی که در جلسه هفته پیش ارائه شد، بنده قانع نشدم و قرار است در صحن علنی مجلس این موضوع مطرح شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شرکت سامسونگ علی اکبر کریمی وزارت اقتصاد و امور دارایی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شرکت سامسونگ علی اکبر کریمی وزارت اقتصاد و امور دارایی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی شرکت سامسونگ علی اکبر کریمی وزارت اقتصاد و امور دارایی علیرضا رزم حسینی گمرک جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دو شرکت وارد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • وزیر کشور وارد مشهد شد