Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، عبدالمتین قلندری در نشست بررسی توسعه همکاری های ایران و افغانستان افزود: از این دست اقدامات اتاق بازرگانی کرمان می‌توان به انتقال ارز از طریق صرافی ها، مسائل گمرکی، اخذ مجوز اقامت ها و روادید، اشاره کرد.

وی بیان داشت: طرح بسیاری از مسائل در سطح ملی با موضوع تجارت با افغانستان، از نشست های برگزار شده در اتاق کرمان آغاز شد و ادامه یافت که امیدواریم بیان واقعیت ها و پیگیری آنها بتواند سایر مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افغانستان روابط تجاری خوبی با هند، پاکستان، چین و ازبکستان دارد، ادامه داد: مشکلات با ایران برای تجارت با افغانستان همچنان وجود دارد و همین موضوع مانع رقم خوردن مبادلات مدنظر ۲ طرف شده است.

قلندری، تصریح کرد: متاسفانه در مرزهای بین ۲ کشور سیستم سودجویی شکل گرفت که اکنون با تلاش ها و تصمیم گیری های مسئولان ایران و افغانستان بخشی از این مشکلات حل شده است.

رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان، با اشاره به مشکلات حمل و نقل در تجارت ۲ کشور بیان کرد: همچنین موضوع ارسال کالا از افغانستان به دبی و یا سایر کشورها و سپس ورود غیرقانونی آنها به ایران موضوعی است که باید بررسی و پیگیری شود.

وی گفت: اعلام ممنوعیت برای صادرات یا واردات برخی کالاها مشکلاتی را ایجاد کرده که باید وزرای تصمیم گیر ۲ کشور برای رفع آنها تلاش کنند زیرا در حال حاضر بهترین فرصت و زمان برای تجارت ایران و افغانستان است.

قلندری افزود: نشست‌های رو در رو تاجران و معرفی مستقیم تاجر به تاجر از سوی ۲ طرف، می تواند تاثیر بسزایی در توسعه مبادلات تجاری این کشورها داشته باشد.

کرمان فرصت‌های سرمایه‌گذاری افغانستان را بررسی می‌کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان کرمان نیز در  این نشست به پیشرفت مذاکرات فعالان اقتصادی افغانستان با بازرگانان کرمانی در حوزه فعالیت های معدنی اشاره و بیان کرد: با وجود کالا، خدمات، تجهیزات، نیروی انسانی و تکنولوژی در کارخانه های فرآوری صنایع معدنی کرمان امیدواریم تجارت در این حوزه سرعت بیشتری بگیرد.

سیدمهدی طبیب زاده با بیان اینکه همواره در نشست های برگزار شده بر وجود نداشتن باور جدی به صادرات تاکید داشته ام، افزود: همیشه بر تجارت برد- برد و دوسویه تاکید داشته ایم و باید از ظرفیت های ۲ طرف تجاری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: از برخی گمرکات مرزی از جمله میلک و دوغارون بازدید داشته ام و معتقدم شرایط این ۲ گمرک برای ایجاد تجارت بزرگ بین ۲ کشور مناسب نیست.

طبیب زاده عنوان کرد: اتاق بازرگانی کرمان ماموریت بررسی فرصت های سرمایه گذاری چابهار را بر عهده دارد و می داند که چابهار دروازه ورود به افغانستان است که امیدواریم بتوان از بازار بزرگ این کشور استفاده کرد.

وی گفت: استان کرمان از نظر حضور نیروی کار افغانستانی و بازرگانان قوی سود می برد و باید برای رفع مشکلات آنها تلاش کرد.

وی به بخش توسعه بازار و بهبود فضای کسب و کار اتاق بازرگانی کرمان ماموریت داد تا ضمن مصاحبه با تجار ایرانی و افغانستانی مشکلات تجارت بین دو طرف را با بیان جزئیات احصا کند تا بتوان به اطلاعات دقیق تری در این زمینه دست یافت و برای حل آنها گام برداشت.

زیرساخت‌های توسعه تجارت ایران و افغانستان فراهم می‌شود

رییس شعبه کرمان اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان نیز گفت: زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت ایران و افغانستان در حال انجام است که البته مشکل اطلاع رسانی بین بازرگانان دو طرف وجود دارد.

سیدمحمدرضا موسوی ترابی تصریح کرد: در بحث صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ از کرمان به افغانستان اقدامات و پیگیری های خوبی انجام شده و به محض نتیجه گیری قطعی همه موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان در ارائه اطلاعات مربوط به کشور افغانستان به تاجران ضعیف عمل می کند، افزود: مسائلی در حوزه حمل و نقل، بسته بندی محصولات، عدم شرکت گسترده در نمایشگاه ها از جمله مشکلات تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان سرمایه گذاری خارجی کرمان افغانستان توسعه صادرات ایران ولایت غزنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان سرمایه گذاری خارجی کرمان افغانستان توسعه صادرات ایران ولایت غزنی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان سرمایه گذاری خارجی کرمان افغانستان توسعه صادرات ایران ولایت غزنی اخبار کنکور ایران و افغانستان اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد