Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها چند روز پس از آنکه رباط و تل‌آویو روابط خود را ازسرگرفتند و همچنین خبرهایی از سفر قریب الوقوع جمعی از وزرای دولت مراکش به اراضی اشغالی منتشر شد، گزارش‌ها از حضور برخی دیپلمات‌های مراکشی در جشن یهودیان در نیویورک منتشر شد. همزمان نماینده این کشور در سازمان ملل مدعی شد:یهودی‌ها در طول تاریخ مراکش حضور داشته و بخشی از جامعه ما بوده‌اند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عمر هلال، نماینده مراکش در سازمان ملل  در حالی که همراه با نماینده رژیم صهیونیستی شمع‌هایی را به مناسبت جشن "حانوکا" یهودیان روشن می کرد، مدعی شد: یهودی‌ها در طول تاریخ مراکش حضور داشته و بخشی از جامعه ما بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمعون آران، روزنامه‌نگار اسرائیلی و سردبیر بخش سیاسی مرکز پخش رژیم صهیونیستی درباره سفر احتمالی هیات مراکشی به اراضی اشغالی فاش کرد به زودی جمعی از وزرای دولت مراکش به اراضی اشغالی سفر خواهند کرد.

شمعون توییت کرد: سعید امزازی، وزیر آموزش عالی مراکش همراه با تعداد دیگری از وزرای این کشور احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سفر می‌کنند. به شما خوش‌آمد می‌گوییم.

عمر هلال در مراسم روشن کردن شمع در جشن حانوکا در نیویورک اظهار کرد: بسیار مفتخریم در تاریخ مراکش هیچگونه فشار و ستمی به یهودیان وارد نشده و آنها بخشی از جامعه ما بوده‌اند و یهودیان مراکش هرگز مورد آزار و اذیت قرار نگرفتند.

نماینده مراکش در سازمان ملل افزود: "ما همه، فرزندان ابراهیم هستیم و باید صلح را با یکدیگر ایجاد کرده و آینده بهتری را برای نسل بعدی بسازیم."

گلعاد آردن، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در این مراسم مدعی شد: روابط عمیق مراکش و یهودیان به هزاران سال قدمت دارد.

آردن در ادامه ازسرگیری روابط میان دو طرف را "رویایی دانست که برای بسیاری از اسرائیلی‌های اصالتا مراکشی که مراکش را دوست دارند، محقق شد."

یک هیات رسمی شامل برخی مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی در روزهای آینده در اولین پرواز مستقیم از تل‌آویو به رباط، پایتخت مراکش سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط میان مراکش و اسرائیل اراضی اشغالی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، افزود: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به‌عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چه شمال و جنوب آن چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را پیدا نمی‌کنیم؛ مدتی پیش در یکی از کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس بودم، چند موزه مهم داشتند که از این موزه‌ها بازدید کردم و هر توضیحاتی که می‌دادند چیزی جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما نبود.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حوزه فرهنگی در جنوب خلیج فارس هم متأثر از ایران فرهنگی است، ایران فرهنگی ما اساساً در مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند محصور باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 749047

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است