Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@16:29:59 GMT

سگ روباتیک مشهور به مریخ می‌ رود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۹۶۴۶

سگ روباتیک مشهور به مریخ می‌ رود

دانشمندان ناسا در حال کار با سگ رباتیک مشهور شرکت "بوستون داینامیکس" به نام "اسپات"(Spot) هستند تا آن را در آینده نزدکی روانه مریخ کنند.

 دانشمندان ناسا در حال کار بر روی "سگ های مریخ" هستند که سگ های رباتیکی خواهند بود که به طور خودکار در مناطق خشن و غارهای زیرزمینی سیاره مریخ حرکت خواهند کرد.

این سگ های مریخی شبیه به مریخ نوردهای ناسا مانند "اسپیریت"، "فرصت"، "کنجکاوی" و "استقامت" کار خواهند کرد، با این تفاوت که قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان می گویند که این ربات های چهار پا، چابک تر از مریخ نوردها خواهند بود و مجهز به حسگرهایی هستند که در مواجهه با موانع متوقف نمی شوند و قادر به انتخاب مسیرهای خاص و ایجاد نقشه های مجازی از تونل های زیرزمینی و غارها هستند.

این سگ های روباتیکی در صورت سقوط در چاله های مریخی قادر به بازگشت و بالا آمدن از آنها خواهند بود، کاری که مریخ نوردان فعلی قادر به انجام آن نیستند.

به نظر می رسد که سگ ها هنوز هم بهترین دوست انسان، این بار در یک سیاره دیگر خواهند بود.

سگ روباتیکی که قرار است به مریخ فرستاده شود، سگ روباتیک مشهور شرکت "بوستون داینامیکس" موسوم به "اسپات" است. البته همانطور که دانشمندان می گویند، "اسپات" برای این پروژه اصلاح می شود و "Au-Spot" نامیده می شود.

"Au-Spot" به حسگرهای شبکه ای و نرم افزارهای خاصی مجهز خواهد شد تا با خیال راحت در سیاره سرخ پرسه بزند.

در حال حاضر این سگ روباتیکی توسط این تیم در حال آزمایش است تا چندین دوره مختلف عبور از موانع را روی زمین پشت سر بگذارد. این آزمایشات شامل یادگیری گذر از تونل ها، بالا رفتن از موانع و سطوح شیب دار و مکان هایی است که شبیه به سطح مریخ و زیر سطح آن است.

استقرار چنین روبات هایی در مریخ می تواند در تحقیقات این سیاره تحول ایجاد کند. هنوز تاریخ مشخصی برای زمان پرتاب "Au-Spot" مشخص نشده است، اما باید منتظر اعلام خبر آن بود.

ناسا حداقل از سال ۲۰۱۸ به دنبال استفاده از سگ های روباتیکی مانند "اسپات" در مأموریت های مریخی خود بوده است و اکنون این رویا ممکن است به زودی به واقعیت تبدیل شود.

از این پس "اسپات" بیش از خدمتکاری در رستوران ها و عملیات های امداد و نجات برای بشر کار خواهد کرد، کاری که می توان ادعا کرد که یک کار بسیار مفید خواهد بود.

این تیم برنامه خود را در تاریخ ۱۴ دسامبر در اتحادیه ژئوفیزیک سالانه آمریکا (AGU) ارائه داد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری

تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است که "یال‌ها" را با جزئیات ریزتر نشان می‌دهد. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، 1300 سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به 6 تریلیون مایل (9.7 تریلیون کیلومتر) است.

 

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده که عرض آن حدود 0.8 سال نوری است. /ناسا

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد، نام مستعار آن از ظاهر خیره‌کننده آن گرفته شده است . دراین تصویر ستونی از گاز و غبار دیده می‌شود که شبیه اسب است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ تلسکوپ وب منتشر شده در روز دوشنبه، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشید و ابرهای مولکول های هیدروژن سرد و مواد شیمیایی دوده مانند را روشن کرد. این عکس‌های پر زرق و برق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی کمک کنند.

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده است. /ناسا

"سر اسب" هدف مورد علاقه رصدخانه های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است. سال گذشته تلسکوپ فضایی اروپایی اقلیدس نیز عکس‌های تازه‌ای از این سحابی گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور