Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هنرمند مجسمه‌ساز برگزاری سمپوزیوم درشرایط کنونی رایک اتفاق مثبت خواند و گفت:روشن است که در این دوره ازسمپوزیوم ابعادی چون ارتباط هنرمندان کمرنگ بود امامعتقدم که برگزاری سمپوزیوم همواره یک اتفاق مثبت است وخود یک تجربه برای مواردمشابه به شمارمی رود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، «مجید عابدی» از هنرمندان سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، ویژه دانشمندان از ساخت سردیس مرحوم دکتر کریم جوانشیر، خبر داد و در این باره گفت: دکتر جوانشیر از چهره‌های مطرح عرصه گیاه‌شناسی و اکولوژی به شمار می‌روند، بنابراین من نهایت سعی خود را به کار بردم تا بتوانم فراتر از تصویرسازی چهره، به ابعاد مختلف شخصیتی او نیز بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متاسفانه من نتوانستم با نزدیکان مرحوم جوانشیر ارتباط برقرار کنم و حتی عوامل سمپوزیوم که در این راستا به هنرمندان کمک می‌کردند، نیز موفق به این امر نشدند. بنابراین عمده فعالیت و تحقیقات من از طریق اینترنت شکل گرفت.

این هنرمند تصریح کرد: به نظرم در ساخت یک سردیس، یکی از مهمترین نکات، عکس‌هایی است که باید از زوایای مختلف وجود داشته باشد و پس از آن بحث شخصیت‌پردازی و توجه داشتن به روحیات سوژه مورد نظر در اولویت قرار دارد البته این نخستین بار بود که من به دلیل شرایط موجود، برای ساخت سردیس از اینترنت و منابع تصویری استفاده کردم.

عابدی افزود: به نظرم، کار کردن به این شکل، بسیار سخت است اما فکر می‌کنم که با وجود کمبود منابع در رابطه با این شخصیت، تمام تلاش خود را به کار بردم و بارها و بارها تغییراتی در اثر ایجاد کردم به همین خاطر، فکر می‌کنم، شکل نهایی کار، قابل قبول خواهد بود.

او درباره برگزاری سمپوزیوم به شکل آنلاین، بیان کرد: همه ما می‌دانیم که سمپوزیوم به معنای دورهمی هنرمندان برای انتقال تجربیات و دانسته‌های آنان است بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی به لحاظ تکنیکی بر روی روند کاری هنرمندان موثر است اما بدیهی است که در این دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری سمپوزیوم به شکل همیشگی مقدور نبود.

این هنرمند، برگزاری سمپوزیوم را یک اتفاق مثبت خواند و تصریح کرد: روشن است که در این دوره از سمپوزیوم ابعادی چون ارتباط هنرمندان کمرنگ بود اما معتقدم که برگزاری سمپوزیوم همواره یک اتفاق مثبت است و خود یک تجربه برای موارد مشابه به شمار می‌رود. بنابراین اگر باز هم روزی نیازمند برگزاری آنلاین سمپوزیوم باشیم، این دوره، می‌تواند یک تجربه خوب و مثبت به شمار رود.

عابدی پیشنهاد داد: شاید بهتر بود که برای بالا بردن کیفیت سمپوزیوم، بیشتر از نرم‌افزار های ارتباطی استفاده می‌کردیم تا امکان ارتباط بین هنرمندان پررنگ‌تر شود و روال عادی سمپوزیوم، نیز شکل گیرد اما به نظر می‌رسد که شکل این دوره بیشتر در سکوت گذشت و اغلب هنرمندان بر کار خود تمرکز کردند.

او ادامه داد: در این دوره تمرکز بسیار زیادی بر ساخت ماکت شکل گرفت و حساسیت‌ها نیز بیشتر شد به همین خاطر، شاید لازم بود که روی ارتباطات جمعی هنرمندان به شکل دورادور بیشتر کار می‌کردیم.

سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران با موضوع دانشمندان کشور، این روزها با حضور 21 هنرمند مجسمه‌ساز به شکل آنلاین در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتفاق مثبت سومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر برگزاری سمپوزیوم یک اتفاق مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا در شهر دبی با حضور تیم شهرداری گرگان برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر آسیایی فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد باشگاه شباب الاهلی امارات، میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا از 20 تا 26 خرداد در شهر دبی خواهد بود.

آشنایی با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

هاگوب خاجیریان مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا با اعلام این خبر گفت: بسیار هیجان‌زده هستم که شهر دبی میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا خواهد بود. از کشور امارات و باشگاه الاهلی برای برگزاری و ترتیب دادن این رویداد تاریخی تشکر می‌کنم.

مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا ادامه داد: این نوع از مسابقات در آسیا، سابقه‌ای طولانی دارد اما ما آن را در سال جاری با برندی جدید برگزار خواهیم کرد.

لیگ قهرمانان آسیا با حضور قهرمانان هشت کشور قاره کهن برگزار می‌شود که حضور پلیتا جایا از اندونزی و ماتریس مالزی در این مسابقات قطعی شده است. دو تیم فینالیست سوپرلیگ غرب آسیا (شهرداری گرگان و الریاضی لبنان) نیز در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • برگزاری دوره داوری فوتسال در میامی
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • دهیاران و شوراهای اسلامی در تنگستان مفاخر حوزه خود را معرفی کنند