Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر توسعه آلمان با اشاره به شرایط بسیار بد و فاجعه بار اردوگاه جایگزین موریا در جزیره لسبوس یونان به خصوص برای کودکان، درباره به وجود آمدن نسلی شکست خورده در قلب اروپا در این شرایط هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی سایت" آلمان، حدود 3 ماه بعد از آتش سوزی مهیب در اردوگاه پناهندگان موریا واقع در جزیره لسبوس یونان "گرت مولر"، وزیر توسعه آلمان تداوم شرایط فاجعه بار مهاجران در این جزیره یونان را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" گفت: اردوگاه جایگزین موریا موسوم به کارا تپه نه تنها شرایط بهتری ندارد بلکه برعکس حالا پزشکان بدون مرز باید واکسیناسیون کزاز را در این اردوگاه آغاز کنند چرا که بچه ها در چادرها توسط موش ها گزیده می شوند.

افزایش شدید اختلالات روانی در بین کودکان اردوگاه پناهندگان یونان

وزیر توسعه آلمان همچنین گفت: فرض بر این بود که شرایط وحشتناک اردوگاه موریا بعد از وقوع آتش سوزی بهتر خواهد شد، اما واقعیت متاسفانه به گونه ای دیگر است.

وی تاکید کرد: سخت ترین هفته های زمستان همچنان در پیش روی پناهندگان است . هیچ کجا چنین شرایط بدی مانند جزایر لسبوس برای پناهندگان وجود ندارد.

اردوگاه موقتی کارا تپه بعد از سوختن اردوگاه موریا در جزیره لسبوس جایگزین این اردوگاه شد. بعد از سوختن اردوگاه موریا در عرض یک شب حدود 10 هزار پناهنده و مهاجر بی سر پناه شدند. در حال حاضر در اردوگاه کارا تپه حدود 7500 مهاجر زندگی می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

روز جمعه سازمان امدادی دهکده های کودکان SOS اعلام کرد که اوایل هفته یک دختربچه 3 ساله در این اردوگاه مورد تجاوز قرار گرفته است.

وزیر توسعه آلمان وضعیت را به خصوص برای نوزادانی که در این اردوگاه به دنیا می آیند بد ارزیابی کرده و با اشاره به اینکه وی از اردوگاه های پناهندگان در شمال عراق و جنوب سودان هم بازدید کرده است گفت: هیچ کجا چنین شرایط بدی مانند لسبوس حاکم نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مولر یک مسئله دیگر در جزیره لسبوس یونان را این دانست که روند به رسمیت شناختن درخواست پناهندگی پناهجویان مدت طولانی به درازا می کشد. به گفته وی کودکان به ندرت امکان رفتن به مدرسه را دارند. اگر شرایط تغییر نکند یک نسل شکست خورده در قلب اروپا رشد خواهند کرد. وی این را شرایط وحشتناکی در اروپا دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا جزیره لسبوس یونان توسعه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان

دریافت 6 MB کد خبر 848208 برچسب‌ها سيل خبر مهم عربستان

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • ببینید | نقش سد کهیر در جلوگیری از یک فاجعه
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • فیلم | سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند