Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس آخرین آمار و ارقام هفته اخیر مطالبات مردمی «فارس من»، بیشترین دغدغه و خواسته‌های مردم به موضوعات «سهام عدالت»، «واکسن‌های وارداتی کرونا»، «همسان‌سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه دولتی» و «کمای فرهنگی در سواحل کیش» اختصاص دارد بنابراین ۵۳ هزار و ۵۲۱ حمایت‌کننده ۲۱ هزار و ۱۷۶ سوژه «فارس من» را امضاء کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش زیر مروری بر داغ‌ترین‌ مطالبات مردم در یک هفته گذشته است.

 

۱| پرامضاترین سوژه؛ درخواست ارتقای حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

مدتی است کارکنان دانشگاه آزاد نسبت به تبعیض و عدم همسان‌سازی حقوق اساتید این دانشگاه‌ با سایر دانشگاه‌های دولتی معترضند و از اختلاف فاحش حقوق‌شان با اعضای دیگر دانشگاه‌ها رنج می‌برند. از این رو در همین زمینه، درخواستی مبنی بر حرکت در جهت رفع تبعیض در پرداخت حقوق بین کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی را در سامانه «فارس من» مطرح کرده‌اند.

آنها با ثبت این سوژه که در چند ساعت نزدیک به ۳ هزار امضاء جمع کرد، ضمن انتقاد به اختلاف زیاد حقوق اساتید و ساعات موظف بیشتر این دانشگاه نسبت به دولتی و اینکه آنها مشمول قانون کار و بیمه بیکاری نیستند، خواستار اصلاح ساختار و ارتقای حقوق و دستمزد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

 

لازم به ذکر است؛ علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرنگاران فارس، مسؤولان این دانشگاه در خصوص همسان‌سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد پاسخ قانع‌کننده‌ای نداده‌اند اما همچنان ما پیگیر این موضوع هستیم.

 

۲| داغ‌ترین مطالبه در روزهای تب‌دار کرونا؛ اعتمادی به واکسن‌های وارداتی نیست

این روزها برخی اظهارات در سطح جامعه مبنی بر اینکه آیا واکسن‌های وارداتی کرونا قابل اعتماد هستند؟ به گوش می‌رسد. جالب است این بی‌اعتمادی در حالی مطرح می‌شود که مردم ماه‌هاست در انتظار خبر خوش از کشف واکسن کووید 19 و رهایی از این ویروس کشنده بوده‌اند. اما حالا با ساخت این واکسن و تصمیم وزارت بهداشت بر خرید آن از کشورهای دیگر، عنوان می‌کنند که نباید از دست دشمنان‌مان که سابقه تاریکی در زمینه پزشکی با ملت ایران داشته‌اند، دارو دریافت کرد.

لذا در همین زمینه جمع کثیری از مخالفان با ثبت سوژه‌ای با تیتر «اعتمادی به واکسن کواکس بیل‌گیتس نیست» خواستار ممنوعیت ورود این واکسن‌ها به کشور شدند. این مخالفان معتقدند: دانشمندان و محققان ایرانی واکسن را تا مرحله انسانی پیش برده‌اند. چرا باید واکسن را از کسانی که تا به حال بسیاری داروهای مهم را از ما دریغ و تحریم کرده‌اند، بگیریم، آیا کاسه‌ای زیر نیم کاسه‌شان نیست؟ واردات واکسن از کشورهای غربی با چه اهداف روشنی در حوزه سلامت انجام می‌شود؟

 

۳| شرب خمر و شنای مختلط/ کمای فرهنگی در کیش 

سوژه پرامضای دیگری که در «فارس من» ثبت شد مربوط به تاختن ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در سواحل کیش است. در سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های متولی به وضعیت نوع پوشش و حجاب، شاهد گسترش هر چه بیشتر بی‌بندوباری، عدم رعایت شئونات اخلاقی و شرعی در برخی مناطق هستیم.


متأسفانه سواحل شمالی و جنوبی کشورمان به خصوص کیش به حیات خلوت و مکانی دِنج برای جولان بی‌عفتی و ترویج بی‌بندوباری‌ برخی افراد که تفکرات‌شان نشأت گرفته از فرهنگ غرب بوده، تبدیل شده است. به گونه‌ای که با گذر از این مناطق با صحنه‌های بسیار ناپسند حضور مختلط و شنا در آب سواحل، استفاده از مشروبات غیرمجاز، پوشش بسیار نامناسب آقایان و بی‌حجابی آزاردهنده برخی بانوان و پخش موسیقی‌های مبتذل مواجه بوده‌ایم. 

از این رو بسیاری از هموطنان‌مان نیز با اعتراض به ظهور چنین رفتارهایی که آن را حاصل بی‌تدبیری مسؤولان امر و نادیده گرفتن مسائل فرهنگی عنوان می‌کنند، کمپینی را در «فارس من» به راه انداختند. مطالبه آنها این است که چرا کیش تبدیل به محلی برای قتلگاه فرهنگی شده است؟ چرا باید اعمال و رفتارهای خلاف شرع در این جزیره حلال و آزاد شده است؟ تا چه زمانی باید شاهد هتک حرمت و شکستن حریم‌ها و ارزش‌های انقلابی در مناطق گردشگری باشیم؟

 

۴| انتقاد سهامداران از دردسرهای آزادسازی روش مستقیم سهام عدالت 

با گذشت ۸ ماه از آزادسازی سهام ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت، حدود ۱۸ میلیون نفر از مشمولین روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند که این افراد در حال حاضر سهامدار شرکت‌های بورسی و فرابورسی هستند. بعد از آزادسازی سهام عدالت، بسیاری از سهامداران به نحوه واریز سود حاصل از فروش انتقاد داشته و به صورت عجولانه اقدام به فروش سهام خود کردند.

 

اما در این راستا، شورای عالی بورس با هماهنگی دولت و بانک مرکزی به منظور جلوگیری از تصمیمات هیجانی و رفع مشکلات سهامداران، از صدور کارت اعتباری تا پایان آبان ماه سخن گفتند. حال با گذشت مدتی از این تصمیم، خبری از صدور کارت‌های اعتباری نیست. در این زمینه جمعی از سهامداران با ایجاد کمپینی در سامانه «فارس من» به این موضوع اعتراض داشته و خواستار تسریع در صدور کارت‌های اعتباری شدند.

سهامداران در این کمپین نوشته‌اند: مسؤولین با تصمیم‌گیری‌های اشتباه، منجر به ضایع شدن حق سهامداران شده‌اند و با این وضعیت مشخص نیست تا چند سال آینده مشمولان این سهام به حقوق خود برسند. بنابراین جای سؤال دارد چرا مسؤولین بدون تدبیر، مردم را به آزادسازی سهام به روش مستقیم تشویق کرده‌اند اما در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسبی نداشتند لذا به واسطه این مطالبه، تقاضای بهره‌مندی هر چه سریعتر سهامداران از کارت اعتباری و اتخاذ تدابیری عاقلانه برای فروش سهام هستیم.

 

ناگفته نماند؛ «فارس من» پیگیری مطالبات در راستای کاهش مشکلات و دغدغه‌های مردم  را از مهم‌ترین وظایف خود می‌داند و امیدوار است با انعکاس صدای مخاطبانش بتواند قدمی مثبت در این راه بردارد.

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مطالبه مردمی فارس من گزارش هفتگی داغ ترین های فارس من کارکنان دانشگاه آزاد سهام عدالت فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، این ایام را فرصتی مناسب در راستای معرفی دستاورد‌های حوزه سلامت دانست.

او با اعلام آمادگی افتتاح ۳۶ پروژه بهداشتی، درمانی، به متراژ ۱۱ هزار و ۱۳۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان در هفته سلامت امسال گفت: رفع چالش‌های پروژه‌های عمرانی سلامت‌محور، از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دانشگاه است که با هدف توسعه زمینه‌های دسترسی عمومی به خدمات این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار توسعه، ارتقا و نوسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مراجعان گفت: امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در هفته سلامت، بتوانیم گام‌های موثری در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فارس برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟