Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:26:11 GMT

کشت و صنعت یکانات مرند راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۰۶۸۱

کشت و صنعت یکانات مرند راه اندازی می‌شود

محمد مهدی برومندی روز شنبه در بازدید از مجتمع های گلخانه ای منطقه آزاد ارس و بزرگترین طرح گلخانه ای شیشه ای خاورمیانه، با تجلیل از همت و سرمایه گذاری برای ساخت و بهره برداری از مجموعه های این منطقه به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور، گفت: موضوع مساعدت به این شرکت برای راه اندازی یک پروژه کشت و صنعت با محوریت باغبانی در منطقه یکانات مرند استان آذربایجان شرقی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این گلخانه با حمایت های سازمان جهاکشاورزی و منطقه آزاد و اهتمام ویژه سرمایه گذار به ثمرنشسته و سطحی معادل ۱۳۰ هکتار دارد، گفت: از هر هکتار این گلخانه ۴۵۰ تن محصول برداشت و به کشورهای دیگر صادر می شود.

اکبر فتحی رویکرد سازمان جهادکشاورزی را حمایت از توسعه گلخانه ها دانست و افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تلاش دارد تولید محصولات سبزی و صیفی را در راستای استفاده بهینه از منابع آب وخاک به داخل محیط های کنترل شده ببرد و با همت سرمایه گذاران اقدامات خوبی در شهرستانهای جلفا، هریس ، عجب شیر ، ملکان و کلیبر در توسعه گلخانه انجام شده و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه ۸۰ هکتار جزو ۱۰ گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا محسوب می شود، گفت: فاز اولیه ۳۰ هکتاری این پروژه در سال ۹۸ و فاز دوم نیز در ۲۰ شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

فتحی افزود: این پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای بیش از هزار نفر سالانه بیش از ۴۰ هزار تن که بیشتر محصول گوجه فرنگی تولید می کند. 

وی گفت: مجتمع ارس تارلا امین نیز ۵۰ هکتار عرصه دارد که ۳۵ هکتار به کشت گلخانه تخصیص یافته است.

محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، شجری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی به همراه فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و قاسمی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور از مجتمع  گلخانه ای ارس و گلخانه های ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر در شهرستان جلفا به عنوان بزرگترین طرح گلخانه ای شیشه ای و هیدروپونیک خاورمیانه بازدید کردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس جلفا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس جلفا وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس جلفا اخبار کنکور سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.

سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، این اقدام را بر اساس نیازسنجی انجام شده و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار عنوان کرد و گفت: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی