Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله شیوخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنوردان در ارتفاعات برفی روستای قوشخانه تکاب بر اثر کولاک مسیر خود را گم کرده بودند و تیم امداد و نجات هلال‌احمر بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع به محل اعزام شده و جستجو برای نجات آنان را آغازکرد.

وی بیان کرد: تیم امدادی هلال‌احمر تکاب شامل سه کوهنورد نجاتگر و یک نفر امدادگر پس از پنج ساعت تلاش مستمر در میان برف و کولاک، شبانه این کوهنوردان را در ارتفاع ۲هزار و ۷۰۰ متری روستای قوشخانه تکاب یافته و از خطر یخ‌زدگی و سرمازدگی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب اظهارداشت: این کوهنوردان پس از نجات یافتن توسط امدادگران هلال‌احمر، با یک دستگاه آمبولانس به روستای قوشخانه منتقل شده و به شهر بازگشتند.

شیوخی ادامه داد: کوهنوردان و ساکنان محلی هنگام بارش برف و کولاک از صعود به ارتفاعات تکاب خودداری کنند.

۲ هفته قبل نیز سه کوهنورد از استان های زنجان و گلستان به ارتفاعات کوه بلقیس تکاب صعود کرده بودند که کوهنورد اهل گنبدکاووس استان گلستان گرفتار برف و کولاک شده و در این کوه مفقود شده‌بود که با تلاش تیم‌های امدادو نجات تکاب، در ارتفاع ۳هزار متری این کوه پیداشد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که در منطقه‌ای کوهستانی، سردسیر و برف‌گیر واقع شده‌است.

برچسب‌ها تکاب حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال احمر تکاب حوادث غیرطبیعی سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند با ورود نیرو‌های هلال‌احمر مازندران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی هلال احمر مازندران، غلامعلی فخاری مدیرعامل هلال‌احمر مازندران اظهار داشت: ساعت 20 جمعه 14 اردیبهشت، گزارش مفقودی 4 کوهنورد در ارتفاعات قله دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مازندران (EOC) گزارش شد.

وی افزود: به دلیل شرایط جوی نامناسب، گروه از مسیر خارج شده بود و در ساعت 20:05 با مرکز EOC مازندران ارتباط تلفنی برقرار کردند.

فخاری ادامه داد: متعاقب  اعلام به مرکز EOC مازندران پس از راهنمایی لازم و ارائه نقطه GPS به اعضاء گروه، بصورت تلفنی کوهنوردان را جهت رساندن به منطقه امن راهنمایی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران بیان کرد: پس از گذشت ساعاتی و عدم ارتباط گروه با مرکز EOC مازندران و پایگاه رینه، یک تیم متشکل از 3 نفر از پایگاه رینه با تجهیزات کوهنوردی به همراه یک گروه کوهنوردی داوطلب مردمی استان البرز جهت جستجو در ساعت 05:00صبح تاریخ 1403/02/14 برای جستجو میدانی به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان کرد: پس از جستجوی تیم کوهستان پایگاه رینه در ضلع غربی و گروه کوهنوردی داوطلب در ضلع جنوبی که در ساعات اولیه صبح نتیجه‌ای حاصل نشد، در ساعت 10:00 صبح، تیم کوهنوردی داوطلب مردمی اعلام کردند 2 نفر از افراد مفقودی را در قرارگاه مشاهده نمودند که 

وی افزود: به گفته اعضای تیم گمشده، یک نفر از اعضای تیم جهت صعود به قله عظیمت کرده و از سمت ناندل قصد فرود دارد و نفر چهارم هم به بارگاه سوم عظیمت کرده تا تجهیزات جامانده گروه را به سمت پایین انتقال دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند