Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، صنایع نساجی و سرمایه گذاری در نشستی ویدئویی چشم انداز تعمیق همکاری ها، تحکیم ثبات و توسعه پایدار در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست ویدئویی چگونگی و چشم انداز همکاری ها دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و حمل و نقلی – لجستیکی و همچنین روند اجرای طرح های مشترک منطقه‌ای بررسی شد.

طرفین علاقه‌مندی خود را برای افزایش تجارت متقابل ابراز و در مورد اتخاذ اقدامات مشخص در تسریع پروسه هماهنگی قرارداد تجارت تسهیلی توافق کردند.

از جمله بر اهمیت ساخت خط ریلی در مسیر «مزار شریف- کابل- پیشاور» تاکید و اقدامات بعدی برای پیشبرد این ابتکارات تعیین شده است.

طرفین همچنین در مورد تنظیم مشترک قرارداد مبنی بر ایجاد شرایط مناسب برای تردد رانندگان دو کشور از طریق قلمرو ازبکستان و پاکستان به توافق رسیدند.   

طرفین در مورد سازماندهی سفر هیئت های ازبکستان به سرپرستی روسای وزارت حمل و نقلی، وزارت سرمابه گذاری و تجارت خارجی و وزارت امور خارجه به پاکستان به توافق رسیدند.

طرفین در پایان این نشست ویدئویی در مورد سازماندهی سفر «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، صنایع نساجی و سرمایه گذاری به ازبکستان در ماه ژانویه سال 2021 میلادی به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 5 برابر افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 123 میلیون دلار قرار گرفته است.

پاکستان استقلال این کشور‌را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان پاکستان همکاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی