Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله علوی گفت: اگرچه انقلاب اسلامی، اساساً یک انقلاب فرهنگی بود؛ اما متأسفانه در سایه سوء عملکرد مسئولان و سکوت و بی‌ عملی عناصر علمی و فرهنگی، امروز شاهد سلطه دشمن در فضای تعیین‌کننده مجازی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: قدرت و اقتدار علمی و فرهنگی، از عناصر اصلی مقاومت هر کشور در تقابل با دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی، از روز نخست شکل‌گیری خود از برای استقلال و نفی ظلم و ستم، با جبهه خبیث استکبار مواجه بوده است. این دشمنی‌ها روزبه‌روز بیشتر شده تا به موقف استعمار فرانو رسیده است. این استعمار، پایه‌گذار نظام نوین برده‌داری است. آنچه در این دوران به اسارت و بردگی گرفته می‌شود، ذهن، فکر و نظام تمایلات فردی و گروهی و در یک کلام هویت جمعی انسانی است.

عبدالله علوی ادامه داد: واقعیت صحنه خبر از این می‌دهد، راهبرد جبهه استکبار در استعمار فرانو از برای تحقق این اسارت و بردگی، وابسته‌‌سازی کشورها به صنایع فرهنگی بیگانه و محصولات ارتباطی خارجی در بستر اینترنت آمریکایی است. امروز، جهت‌دهی فکری و فرهنگی مردم و جوانان، به‌دست فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیگانه است. دشمن با فهم این مسأله بیشترین استفاده را در مدیریت راهبردی این ابزارها می‌برد و با به‌کارگیری روش‌های عملیات روانی و جنگ سایبری و جنگ شناختی، به تغییر سبک زندگی و انحراف مبادی میل جمعی می‌پردازد. حاصل این نفوذ مدیریتی در شبکه‌های اجتماعی بیگانه، ایجاد و توسعه گسست فرهنگی در جامعه انقلابی ایران به‌خصوص در میان جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: هنوز ملت سرافراز ایران، داغدار بزرگ‌ مرد کهن تاریخ خویش است و از برای انتقام سختِ سردار دلها لحظه‌شماری می‌کند. رهبر عزیزمان، در تبیین انتقام و سیلی سخت فرمودند: « سیلی سخت‌تر عبارت است ازغلبه‌ نرم‌افزاری بر هیمنه‌ پوچ استکبار... این یک؛ یکی هم اخراج آمریکا از منطقه است که این همّت ملّت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد»

این کارشناس تصریح کرد: از چند روز پیش که کلیپ فاجعه‌آمیزی در واگویی وضعیت نامطلوب امنیت فرهنگی کشور در اینستاگرام منتشر شد تا به امروز، خواب بر غیرت‌مندان حرام شده است. بازخواست و محاکمه مسببان این وادادگی و انحراف از جمله برخی عناصر وزارت ارتباطات، حرکتی مقدس است که به جدوجهد باید پیگیری شود. روی سخن من، با حوزه و دانشگاه است.

علوی گفت: نباید فراموش کرد که علت اساسی بسیاری از معضلات امروز جامعه در بخش‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگی، وابستگی کشور به صنایع فرهنگی دشمن در فضای مجازی است. هرچند انقلاب اسلامی، اساساً یک انقلاب فرهنگی بوده است؛ اما متأسفانه در سایه سوء عملکرد مسئولان و سکوت و بی‌عملی عناصر علمی و فرهنگی، امروز شاهد سلطه دشمن در فضای تعیین‌کننده مجازی هستیم!

وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم و تصمیم‌ساز در کشور هستند که حرکت و جهت آنها، مسیر و جهت‌دهی کشور را تعیین می‌کند. غیرت به‌جوش آمده ایران و ایرانی از ابتذال فراگیر فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی خارجی خصوصاً شبکه اینستاگرام، به اقدام و عمل حوزه و دانشگاه نیاز دارد. رهبر معظم انقلاب، خط انتقام را غلبه نرم‌افزاری و اخراج سخت‌افزاری بیان کردند و اشاره کردند که تا قوی نشویم، تجاوز و تعرض دشمنان پایانی ندارد.

این کارشناس تاکید کرد: دوران جدید، عصر سلطه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی است. غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار و اخراج سخت‌افزاری آمریکایی‌ها از منطقه مقاومت، در دوران جنگ فناوری‌های ارتباطی استکبار جهانی، اسم رمز عملیات خودکفایی و استقلال در محصولات ارتباطی و فضای مجازی کشور است که از جانب رهبر معظم انقلاب صادر شده است. امروز مصداق بارز غلبه نرم‌افزاری در منطقه مقاومت عبارت است از تقویت گفتمان استقلال و پیشرفت در فناوری‌های ارتباطی. بنا بر نظر کارشناسان، کشور به لحاظ فنی و تکنیکی هیچ‌گونه کمبودی در حوزه فناوری‌های ارتباطی ندارد. مشکل اساسی، نبود گفتمان استقلال و پیشرفتِ فناوری‌های ارتباطی در کشور و منطقه مقاومت است.

علوی گفت: اگر این گفتمان شکل بگیرد، با تأسیس کامل شبکه ملی اطلاعات و روی‌کار آمدن شبکه‌های اجتماعی قدرتمند ملی در سطح بین‌المللی و به‌حاشیه راندن شبکه‌های اجتماعی مفسده‌آمیز آمریکایی، امنیت فکری و فرهنگی جامعه تضمین می‌شود و با جریان‌سازی کلان اجتماعی، زمینه حذف آمریکایی‌ها از منطقه مقاومت فراهم می‌گردد. به‌تحقیق بار این مسئولیت مهم و سنگین، بر عهده حوزه و دانشگاه است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دوران حساسی را طی می‌کند و جهان پیش‌رو در حال گذر از پیچ تاریخی است. اگر به خود آئیم و تبلور پیام شهیدان را در افق جان خویش حفظ کنیم و برای خدا قیام کنیم، طلوع ولایت عظمای الهی دیرزمانی به طول نخواهد کشد که شهید همت فرمود: « از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خون‌شان به شما دوخته است بپاخیزید و اسلام و خود را دریابید»

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فناوری های ارتباطی شبکه های اجتماعی حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی منطقه مقاومت فضای مجازی نرم افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه