Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:02:40 GMT

گذرگاه و پایانه مرزی «پیشین» به زودی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۰۹۶۸

گذرگاه و پایانه مرزی «پیشین» به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علی موهبتی ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی مرز مشترک «ریمدان- گبد» بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان اظهار داشت: امروز پس از سال‌ها تلاش مسئولین دو کشور شاهد افتتاح رسمس مرز مهم «ریمدان-گبد» به عنوان دومین مرزی رسمی بین دو کشور هستیم که نقطه تحول در مبادلات و روابط بین ایران و پاکستان است و همه این اقدامات در راستای عزت و توسعه دو کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افتتاح این مرز تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه جنوب شرق کشور دارد و رونق ویژه ای در ترانزیت کالا در این منطقه ایجاد می‌کند که این امر مهم برای اشتغالزایی مردم هر دو کشور دارای فواید خاصی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز بین سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان ۹۶۰ کیلومتر وسعت دارد و تنها مرز کشور ما با آنها است که برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی نیاز داریم تا گذرگاه‌های مرزی زیادی را با آنها افتتاح کنیم.

وی تصریح کرد: امروز سرآغاز یک حرکت جدید بین ایران و پاکستان است که امیدواریم پس از ایجاد توافق بین مسئولین دو کشور برای داشتن سهم تجاری ۵ میلیارد دلاری با افتتاح این مرز و مرزهای دیگر، گنج پنهان یعنی سواحل مکران که نیمی از آن در بلوچستان و نیمی دیگر در کشور پاکستان است، آشکار شود.

موهبتی تاکید کرد: امیدواریم افتتاح این مرز در توسعه دو کشور ایران و پاکستان و سایر کشورهای همسایه نقش آفرینی کند و باعث مکمل بودن بندر چابهار و گوادر شود و در روابط دوستی بین دو کشور نیز تأثیر گذار باشد.

وی اضافه کرد: مرز «پیشین» نیز مصوبه دو کشور را دارد و به زودی اقدامات لازم برای عملیاتی شدن آن پس از مرز «ریمدان» انجام خواهد شد که قطعاً با افتتاح این مرزها رشد زیادی در منطقه ایجاد می‌شود.

کد خبر 5099464

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی پاکستان احمد علی موهبتی پایانه مرزی سیستان و بلوچستان ویروس کرونا شیراز شب یلدا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا کرمانشاه شهرکرد بارش برف قاسم سلیمانی گرگان بارش باران عکس استانها شهرستان کرج دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمیله علم الهدی که رئیس جمهور را در سفر به پاکستان همراهی کرد در دانشگاه اقتصاد لاهور به سخنرانی پرداخت و گفت که استقلال زنان به معنای حفظ فرهنگ آنهاست.

بنابر روایت انتخاب، جمیله علم الهدی که در رسانه‌های پاکستان به عنوان "بانوی اول ایران" معرفی شده در سخنرانی خود در دانشگاه لاهور گفت: پاکستان و ایران روابط دوجانبه تاریخی، فرهنگی و مذهبی قوی دارند.

وی با بیان اینکه ایران یک دستور کار بزرگ برای افزایش همکاری در روابط، تجارت، اتصال و انرژی دارد، افزود که ایران دستور کار بزرگی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله روابط مردمی دارد.

همسر رئیسی گفت که رهبری دو کشور باید روابط دوجانبه را برای مقابله با تحولات منطقه‌ای و جهانی و تهدید مشترک تروریسم تقویت کنند.

علم الهدی همچنین گفت: این سفر فرصتی مهم برای تقویت بیشتر روابط ایران و پاکستان است. پاکستان و ایران نه تنها همسایه بلکه دوستان خوبی هم هستند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899166

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی