Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل سازمان ملل در گزارشی درباره پایبندی بر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، در دهمین گزارش «اجرای قطعنامه ۲۲۳۱» شورای امنیت ذیل توافق هسته ای، به اظهار نظر در این خصوص پرداخت.

به گزارش «پرس تی وی»، این گزارش در جریان نشست روز سه شنبه شورای امنیت قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش در این گزارش، برجام را به عنوان «شاهدی بر اثربخشی چندجانبه گرایی، دیپلماسی و گفت وگو» ستایش کرده و می‌نویسد «این توافق بهترنی راه برای اطمینان از یک راه حل بلند مدت، جامع و مناسب برای برنامه هسته‌ای ایران و کمک به ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است.»

بیشتر بخوانید: روسیه: لاوروف در نشست برجام شرکت خواهد کرد احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه اعضای برجام تا پایان سال ۲۰۲۰

دبیر کل سازمان ملل در ادامه از تمامی طرف‌ها خواستار حفظ برجام شد و بر اهمیت منافع اقتصادی این توافق برای مردم ایران تاکید کرد.

آنتونیو گوترش، همچنین بر اهمیت ابتکار عمل‌ها در راستای حمایت از تجارت و روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

وی همچنین سایر اعضای سازمان ملل را تشویق به همکاری با سایر طرف‌های برجام برای ایجاد شرایط لازم و مورد نیاز برای مراوده تجاری با ایران کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل آنتونیو گوترش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام سازمان ملل آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح